Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 26 okt 2009 11:06

Dat is ook weer zo, alleen ik denk als je een mailtje stuurt dat ze per direct er één opsturen

Gebruikersavatar
stampertje
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
Locatie: Madrid

Gebruikersavatar stampertje 26 okt 2009 12:17

adroit schreef:Dat is ook weer zo, alleen ik denk als je een mailtje stuurt dat ze per direct er één opsturen

Bedankt voor het advies. Ik heb ze een mailtje gestuurd.

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 31 okt 2009 12:43

De nieuwe modellen van BeOne zijn te bekijken op hun website http://www.beone-bikes.nl/ Ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe topmodel Raw er in het echt uitziet, ga het morgen bekijken op Bikemotion. De Rosso is niet langer het topmodel en is minder afgemonteerd dan de 2008 en 2009 versies, ga er dus vanuit dat die ook voordeliger is geworden. Op het eerste gezicht zien de nieuwe fietsen er niet verkeerd uit!

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 01 nov 2009 19:07

Bij Dasia in H'lem het Black frame voor 850 euro....
Als je wint heb je vrienden

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 01 nov 2009 20:09

Vind de Raw zeer mooi. Jammer dat die geometry zo raar is. Ik ga er in ieder geval nooit op passen.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

storck67
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:02

storck67 02 nov 2009 12:04

Ik heb de Beone Raw bekenen en ben positief. Waar wijkt de geometrie van de Beone Raw 2010 af. Ik vergelijk hem met die van mijn Storck, met Giant en met Cervelo en zie veel overeenkomsten (balhoofd- en zadelbuishoek, effectieve of horizontale bovenbuislengte) ook zijn er verschillen zoals blahoofdlengte en zitbuislengte (meer/minder of helemaal niet slooping), maar die zijn m..i. niet van groot belang voor de zit.
Ben benieuwd waar het verschil zit. Wouter reageer svp. Bvd
Storck67

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 02 nov 2009 12:46

Ik vind de grootste 2 maten een rare geometry hebben.
Die 59 heeft een erg korte headtube (weet het nederlandse woord niet). De bovenbuis heeft dan wel weer de goede lengte voor mij.
En dan de 62 heeft al weer een beter lengte headtube (nog vrij kort). Maar die heeft een bovenbuis van 61,5. Veel te lang.

Ik ben naar frames aan het kijken en de meeste hebben toch net iets kortere bovenbuizen en iets langere headtubes in de grotere maten.

Maar misschien zie ik het allemaal wel verkeerd en ben ik zelf op zoek naar een aparte geometry.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2009 12:58

Zo raar is die geometrie niet, vooral in de grote maten behoorlijk sportief. Probleem is alleen dat ze maar 5 maten hebben en dan is de kans vrij groot dat je volledig tussen 2 maten invalt en niet goed op het frame gaat passen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

storck67
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:02

storck67 02 nov 2009 16:45

Kijk eens op de site van Cervelo. Die hebben m.b.t. lengte van bovenbuis een eigen filisofie. Die komt er op neer dat nagenoeg iedere renner op een standaard frame past 9zo ook van het testteam.... als het echt waar is!?), mits je uitgaat van de stack ipv de bovenbuislengte....

Ik ben 1.80 m en ga dus voor de midden-maten. Daarbij is de geometrie van Beone normaal.

PS Nederlands voor headtube is balhoofsbuis (denk maar aan ahead-set).
Storck67

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 27 jan 2010 17:45

Na drie/vier keer zadel verwisseld en/of afgesteld te hebben, de bevestigingsmoer van mijn BeOne carbon zadelpen (BeOne Rosso Red, zadelpen eigen merk (?) BeOne) volledig aan gort gedraaid. Bout draaide niet meer in de moer, zodat de moer ging meedraaien. Hierdoor het ovale gat in de zadelbrug rond gedraaid en daardoor het geheel onbruikbaar gemaakt.
Doorgezaagd en voor effe een rvs bout met gewone zeskantmoer erop gezet. Alles zit weer, is bruikbaar, maar natuurlijk niet de bedoeling.

Los hiervan vind ik de bevestiging van het zadel op deze pen bijzonder onpractisch. Tijdens het aandraaien van de borgmoer trek je het zadel achterover. Hoevér valt niet te voorspellen. De voorste moer (handafstelling) moet je dus op de gok instellen. Een aandraaimoment voor de borgmoer heb ik nergens kunnen vinden.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring ?
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 27 jan 2010 18:06

Die Rosso, daar moet je niet mee fietsen. Die moet boven de eettafel aan de muur hangen!

Plaats reactie