Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 08 mei 2009 15:41

JPP schreef:@intersantos
Mooie fiets zeg! Met zorg opgebouwd. Mooi die subtiele rode accenten.

Wat ik me afvraag: wat heeft jou er eigenlijk toe doen besluiten om een Sensa aan te schaffen? Ik bedoel, ik vind het leuk allerlei topics op deze site te volgen: er bestaan natuurlijk legio overwegingen om een bepaalde fiets aan te schaffen, of juist niet. De meningen lopen wat dat betreft zeer uiteen. Maar ... koop je een Pinarello of een Trek, dan zal niemand zich afvragen waarom. Maar waarom een Sensa?

PS, heb er zelf twee ... zoals je hierboven kunt zien ...


Dank je! Mijn overweging om voor de Sensa te kiezen was een combinatie van 'value for money' en het feit dat ik het een mooi frame vond wat ook nog eens goed uit diverse tests kwam. En omdat de prijs het toeliet om hem in de toekomst wat te upgraden, wat ik inmiddels ook al aardig gedaan heb. En verder hecht ik niet zo aan merkjes. Integendeel zelfs, voor sommige merken (Trek, Ridley enz enz) zal ik dan weer niet zo snel kiezen. Ik wil in ieder geen fiets waar ''iedereen'' al op fietst. Dus als het budget het nog een keer toelaat, wil ik een mooie zwarte Endorfin of Storck.
Maar eerst nog een setje carbonwielen...

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 08 mei 2009 17:42

Ik heb zelf een Sensa Lombardia gekocht (zie foto op mn vorige post.). De reden is dat het mooie redelijke fiets is met mooie prijskaartje. Ik rij normaal gesproken wedstrijden en als je keer valt tijdens de wedstrijd, val ik liever met een carbon fiets van 1600 euro dan met een carbon fiets van 4000 euro. Ik heb het helaas eerder meegemaakt met een duurdere carbonfiets.
En ik heb een fietsenmaker die deze merk verkoopt.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 11 mei 2009 23:43

Leuk om enthousiaste reacties te lezen over de Sensa fietsen. Ben zelf min of meer toevallig tegen een Sensa aangelopen toen ik ruim twee jaar geleden weer ben gaan fietsen. Ben me pas daarna echt in het merk gaan verdiepen. Knap dat de fietsenfabriek uit Almelo kwaliteit en looks weet te leveren voor een heel redelijke prijs! Soms vind ik het wel jammer dat daarbij gebruik wordt gemaakt van Italiaans klinkende namen. Zou niet nodig moeten zijn?
... más allá ...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 mei 2009 00:03

JPP schreef:Leuk om enthousiaste reacties te lezen over de Sensa fietsen. Ben zelf min of meer toevallig tegen een Sensa aangelopen toen ik ruim twee jaar geleden weer ben gaan fietsen. Ben me pas daarna echt in het merk gaan verdiepen. Knap dat de fietsenfabriek uit Almelo kwaliteit en looks weet te leveren voor een heel redelijke prijs! Soms vind ik het wel jammer dat daarbij gebruik wordt gemaakt van Italiaans klinkende namen. Zou niet nodig moeten zijn?


Sensa betekent zintuig. Ik koop liever een Sensa dan een Zintuig. Ik heb ook liever Campagnolo onderdelen dan Boer-onderdelen. Enzovoort, enzovoort.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 12 mei 2009 00:09

ZINTUIG Zeeland allitereert wel lekker ...
... más allá ...

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 12 mei 2009 14:02

Rikkert schreef:
JPP schreef:Leuk om enthousiaste reacties te lezen over de Sensa fietsen. Ben zelf min of meer toevallig tegen een Sensa aangelopen toen ik ruim twee jaar geleden weer ben gaan fietsen. Ben me pas daarna echt in het merk gaan verdiepen. Knap dat de fietsenfabriek uit Almelo kwaliteit en looks weet te leveren voor een heel redelijke prijs! Soms vind ik het wel jammer dat daarbij gebruik wordt gemaakt van Italiaans klinkende namen. Zou niet nodig moeten zijn?


Sensa betekent zintuig. Ik koop liever een Sensa dan een Zintuig. Ik heb ook liever Campagnolo onderdelen dan Boer-onderdelen. Enzovoort, enzovoort.....


Als jij extra geld over hebt voor een mooi klinkende naam: prima, maar ik steek mijn geld liever in extra kwaliteit.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 14 mei 2009 22:35

Ja, helemaal mee eens: what's in a name, niet? Het gaat natuurlijk om de kwaliteit (in vergelijking met de prijs). En Sensa bekt ook heerlijk natuurlijk. Marketing-technisch ongetwijfeld niets mis mee. Maar toch, Nederlands produkt ... Italiaanse naam ... mwoh ...
... más allá ...

nico7
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:56

nico7 14 mei 2009 23:38

Hey iedereen,

Laat ik dan ook maar even mijn sensa voorstellen. Een Toscana afgemonteerd met centaur 2009. Een fulcrum torq r cranckstel en Quasar qc38 wielen

[img=http://img7.imageshack.us/img7/2690/pict0144qyx.jpg]

duchans
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 20:23

duchans 25 mei 2009 23:50

Hierbij mijn Sensa Umbria, sinds 3/4 jaar in bezit en zeer tevreden mee

sjrd
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:46

sjrd 26 mei 2009 01:29

Nico7, erg mooie fiets hoor!

Je bent ook 1.74, net als ik? ;)

nico7
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:56

nico7 26 mei 2009 09:58

Hey SjrD,

neen, ik ben mar 1m71. Is een maat 50 en bevalt me perfect

sjrd
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:46

sjrd 26 mei 2009 10:27

Ah, ok. :) Veel raceplezier!

Plaats reactie