Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 12 nov 2015 10:55

Ja ik heb die lange kooi wel besteld voor die paar euro extra. Was nog geen 20 euro (meerprijs t.o.v. korte kooi) als ik het me goed herinner.
Laatst gewijzigd door scubadiver op 12 nov 2015 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 12 nov 2015 11:04

oke ja dat is volgens mij onder de verkoopprijs, denk dat je hem voor meer kan gaan verkopen als je hem niet gebruikt :lol:

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 12 nov 2015 15:16

Ik snap het hele principe niet waarom er een korte en een lange kooi is. Waarom kan er niet één kooi zijn die altijd past? Ik heb op m'n Calabria een korte kooi en heb op de 28 zitten harken met klimmen en was best blij geweest met een 32 ;-). Als ik het filmpje zie moet een 32 dus wel kunnen?

In "Fiets" scoort de Giulia G2 als eindcijfer een 7,8. Nu moet ik wel zeggen dat eigenlijk alle fietsen altijd tussen een 7 en een 8 zitten. Ik heb in ieder geval ook onder de topfietsen nog nooit een hoog cijfer gezien...

Rvddijk
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:39

Rvddijk 12 nov 2015 16:42

Shimano adviseert bij de lange kooi als lichtste verzet achter minimaal 28 tanden te hebben. Ik weet niet hoe een lange kooi omgaat met een 12-25 cassette. Uiteraard zit er verschil tussen advies van de fabrikant en wat er in werkelijkheid wel of niet kan.
Trek Domane 4.3 Disc 2015

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 12 nov 2015 17:13

Ik fiets ook met 12-25 en heb een lange kooi nog nooit problemen gehad.
Ghost Nivolet 6LC

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 12 nov 2015 20:47

Martijnvanheiningen schreef:In "Fiets" scoort de Giulia G2 als eindcijfer een 7,8. Nu moet ik wel zeggen dat eigenlijk alle fietsen altijd tussen een 7 en een 8 zitten. Ik heb in ieder geval ook onder de topfietsen nog nooit een hoog cijfer gezien...
Die zogenaamde reviews van bladen en websites kan je net zo goed links laten liggen. Alle beoordelingen draaien uit op hetzelfde verhaaltje: goed stijf, stuurt strak, mooi lak, goede handling in de bochten, comfortabel genoeg om toch vele kilometers te maken. Volgens mij worden deze ''beoordelaars'' ondersteund door de merken, niet dat dat heel erg is maar een bakker gaat zijn eigen brood natuurlijk ook niet afkeuren hé.

Als je een fiets van minimaal 1250/1500 euro koopt kan je er gewoon vanuit gaan dat deze fiets goed is en je hebt dan altijd nog beter en best, wat resulteert in een cijfer tussen de 7,5 en 10.....

Koop gewoon die fiets die het beste bij jouw smaak&budget past.

GJ636
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2015 16:20

GJ636 12 nov 2015 22:37

Goedenavond, ik lees al een tijdje mee en heb interesse in de Sensa Giulia Matt custom 2016. Nu ben ik bij een fm in de buurt goed geholpen alleen zie ik via marktplaats dat fm in Oosterhout nu al 15% korting geeft op de 2016 modellen.. Wat is jullie ervaring bij de lokale fm, kan die hierin mee, juist omdat dit nieuwe modellen zijn? Ik vind het bijna teveel om dit dan te laten liggen..

Gebruikersavatar
Jannijm
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2013 20:35

Gebruikersavatar Jannijm 12 nov 2015 22:43

Ik zag vanmiddag een mooie Calabria Shiny Custom met oranje afwerking rijden, wat een gave fiets met die kleuren!

zoefzoef
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 aug 2014 21:25

zoefzoef 12 nov 2015 23:06

GJ636 schreef:Goedenavond, ik lees al een tijdje mee en heb interesse in de Sensa Giulia Matt custom 2016. Nu ben ik bij een fm in de buurt goed geholpen alleen zie ik via marktplaats dat fm in Oosterhout nu al 15% korting geeft op de 2016 modellen.. Wat is jullie ervaring bij de lokale fm, kan die hierin mee, juist omdat dit nieuwe modellen zijn? Ik vind het bijna teveel om dit dan te laten liggen..
Diverse winkels door Nederland geven die 15 procent. Onlangs heb ik een Sensa besteld ook met 15 procent en een beetje.... Daarnaast gratis bikefit. Deze FM zat dicht in mijn buurt. Zij spuiten de fietsen zelfs voor Sensa. Dus die kan ik je aanraden. Maar er zullen ongetwijfeld meer goede FM's zijn.
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 nov 2015 08:07

sprint100 schreef:
Martijnvanheiningen schreef:In "Fiets" scoort de Giulia G2 als eindcijfer een 7,8. Nu moet ik wel zeggen dat eigenlijk alle fietsen altijd tussen een 7 en een 8 zitten. Ik heb in ieder geval ook onder de topfietsen nog nooit een hoog cijfer gezien...
Die zogenaamde reviews van bladen en websites kan je net zo goed links laten liggen. Alle beoordelingen draaien uit op hetzelfde verhaaltje: goed stijf, stuurt strak, mooi lak, goede handling in de bochten, comfortabel genoeg om toch vele kilometers te maken. Volgens mij worden deze ''beoordelaars'' ondersteund door de merken, niet dat dat heel erg is maar een bakker gaat zijn eigen brood natuurlijk ook niet afkeuren hé.

Als je een fiets van minimaal 1250/1500 euro koopt kan je er gewoon vanuit gaan dat deze fiets goed is en je hebt dan altijd nog beter en best, wat resulteert in een cijfer tussen de 7,5 en 10.....

Koop gewoon die fiets die het beste bij jouw smaak&budget past.
Inderdaad, die testen in Fiets zijn te voorspelbaar. Fietsen zijn altijd goed en er mankeert nooit wat aan. Zelfs Chinese open-molds met een merksticker erop zijn goed gekeurd zoals Cadenz, Scoppio enz.("onbekend maakt onbemind" meestal als beoordeling) terwijl op mijn Chinese open-mold met merksticker wel het een en ander aan te merken is ervaar ik...
Ga beter af op de reviews van gebruikers in de forums, daar heb je wat aan en deze gebruikers hebben in ieder geval geen marketing- of ander belang met het fietsblad.

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 13 nov 2015 08:49

@Jaap Telder, wat een hetze tegen de open mold frames... Ik verwacht (weet dit niet zeker) dat de Cadenz, Scoppio enz. zelf een soort "kwaliteitskeuring" doen voordat de fietsen aan de uiteindelijke klant wordt verkocht. Open mold houdt in dat het frame niet uniek is qua ontwerp, maar kwalitatief (ook qua rijeigenschappen) prima in orde kan zijn.
Zelf en bij fietsmaten helaas genoeg ervaring gehad met bijvoorbeeld framebreuk bij merken als Specialized, Cervelo, Rose, Koga en Stevens. Open mold betekent mi niet direct hetzelfde als slechte kwaliteit.

Verder helemaal eens met jouw laatste zin.

@GJ636. Zelf heb ik ook 15% korting (en daarnaast pedalen etc) aangeboden gekregen bij de LFM.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 nov 2015 09:21

Hetze tegen open-mold frames? :roll:
Ik rijd er zelf ook op...maar dan zonder die "merknaam", hetgeen bijna €1000,- scheelt in aanschaf 8-)

Mijn reactie ging over de waarde van testen in het fietsblad.
Daar waar een keer een open-mold Chinees (Dengfu, Hongfu) werd getest in Fiets, en in wezen wordt afgeraden, wordt een gelijkwaardig China open-mold met een "merknaam" erop min of meer aangeprezen door dezelfde "testers" in Fiets. Welke waarde heeft een fietstest nog?

Plaats reactie