Pagina 252 van 269

Re: Wilier

Geplaatst: 03 okt 2018 09:48
door hayes
Ik zou toch even (beleefd) antwoorden dat hij uit z'n nek lult, dat je nooit van z'n leven nog een Wilier koopt en dat je dit intussen flink online aan het delen bent.
Dat zal die mensen waarschijnlijk niet veel kunnen schelen, Maar het kan wel opluchten.

Re: Wilier

Geplaatst: 03 okt 2018 11:28
door bdw
Zou me met één mail toch ook niet laten afschepen. Trieste klantenservice.

Re: Wilier

Geplaatst: 03 okt 2018 12:00
door Birota
Jammer dat een mooi merk als Wilier op zo'n manier omgaat met garantieclaims.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je deze inschakelen. Mocht je geen rechtsbijstandverzekering hebben, dan kun je ook terecht bij een rechtswinkel. Mocht je dit allemaal niet zien zitten, dan staat op de site consuwijzer een voorbeeldbrief die je zelf kunt versturen naar de winkelier.

Re: Wilier

Geplaatst: 03 okt 2018 21:57
door anonymous cyclist
Tsja, je zite hier dat het misschien helemaal niet zo'n mooi merk is. Ik ken ze al wat langer en weet dat ze garantie zoveel mogelijk proberen af te schuiven. Dit is ronduit schandalig en dit wordt nog steeds een mooi merk genoemd!!!
In de eerste plaats is je rijwielhandelaar verantwoordelijk en die kan zich niet verschuilen achter allerlei smoesjes. Volgens mij zijn de garantie voorwaarden helder en het consumenten recht is hier ook duidelijk over. Zelfs buiten de garantietermijn gelden er nog verwachtingen die je mag hebben. Welke dealer ben je geweest? En heb je zelf contact met Luca in Italie? Maak maar duidelijk wat je stappen gaan zijn ook je juridische want die zijn in een case als deze makkelijk.

Re: Wilier

Geplaatst: 03 okt 2018 22:03
door anonymous cyclist
https://www.wilier.com/en/after-sale-su ... -condition

Heb je dit al uitgespit? Kun je ook checken of je frame nog in de garantie zit.

Re: Wilier

Geplaatst: 03 okt 2018 22:12
door MarcFaFo
anonymous cyclist schreef: 03 okt 2018 22:03 https://www.wilier.com/en/after-sale-su ... -condition

Heb je dit al uitgespit? Kun je ook checken of je frame nog in de garantie zit.
Wanneer Wilier zelf schrijft toedeledoki ben ik klaar met dot bedrijf! Ik kan heel lang gaan klagen enzo, mijzelf opwinden over teleurstellingen of eieren voor mijn geld kiezen. dat is voor mij de boel laten repareren.

Re: Wilier

Geplaatst: 04 okt 2018 13:58
door anonymous cyclist
Dat is wel fijn voor die gasten!

Re: Wilier

Geplaatst: 04 okt 2018 15:22
door DeletedUser05
Ook al is de boel uiteindelijk gerepareerd, het kost wel veel tijd voor je weer "trots" op die fiets zit wetende wat er gebeurd is.

Wellicht helpt het om de pijn te verzachten: 2 gasten van onze fietsclub: een had een Dogma gekocht, frame breuk -> Pinarello wilde niet vervangen. Andere had een Parlee gekocht, ook gebroken -> Parlee wilde niet vervangen, Uiteindelijk zelf een carbon reparatie laten doen, maar dan voel je je echt in de steek gelaten als je een financiele aderlating hebt gedaan voor die fietsen.

Twee anderen hebben hetzelfde gehad een met een Cannondale de andere met een S-Works -> beide, een frame breuk en beide een nieuwe frame, dan voel je toch echt wel beter denk ik als je zo behandeld wordt.

Re: Wilier

Geplaatst: 04 okt 2018 15:30
door Infinito GB
Vraag ik mij toch af wat jullie met die fietsen uitvreten tijdens zo'n dagje fietsen bij jullie fietsclub 😳🤔

Re: Wilier

Geplaatst: 04 okt 2018 15:42
door marin30
Het verbaast me een beetje dat zovelen niet weten dat allereerst de leverancier (dus de FM) aansprakelijk is voor de producten die hij verkoopt. Niet de fabrikant. Je recht halen doe je in dit geval dus via de FM. De Consumentenbond legt helder uit hoe https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

Re: Wilier

Geplaatst: 04 okt 2018 16:11
door alliance_0
Zo is het. De fietsenmaker lost jouw probleem op. Daarna is het zijn probleem en moet hij dat zien op te lossen met in dit geval Willier.

Re: Wilier

Geplaatst: 04 okt 2018 16:34
door Infinito GB
Volgens mij ligt het overigens iets ingewikkelder. Na aankoop is het aan de winkelier om te "bewijzen" dat een eventuele beschadiging is toegebracht van buitenaf. Na die 1e 6 maanden wordt het omgedraaid, en ligt het "bewijzen" bij de klant. Die moet dan "bewijzen" dat de schade niet is toegebracht van buitenaf.

Dit was tenminste in het verleden ongeveer de regel. Weet niet zeker of dit nog steeds gehanteerd wordt.