Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 19 feb 2008 17:34

C h o r o n z o n schreef:
- groep Shimano Tiagra 2007
- wielen Easton Vista Sl
- Remmen FSA energy
- Stuur EA 30
- Stuurpen EA 70
- Zadelpen BBB Carbon
- Cranckstel : Gass Bran 50 - 39
- Bidonhouders : Tackx Tao
- Zadel : Selle San Marco Blaze

Verder ben ik van plan om de fiets te upgraden met de Shimano Ultegra SL groep en misschien andere wielen, maar daar ben ik nog niet uit.
Ik houd jullie op de hoogte.


De Shimano Tiagra 2007 nu alweer vervangen?
Heb je de fiets zo gekocht, of heb je die Tiagra er zelf op gezet? Als ik me niet vergis is het nl. een Evasion 2004 model.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 19 feb 2008 18:17

Even terugkomend op de levertijd discussie van de Izoard 2008. Ik wilde die ook heel graag hebben en ben wat gaan bellen naar FM's in de buurt van A'dam. Levertijd was minimaal 6 weken tot 2 maanden kreeg ik te horen. Tot ik via veltec bij dalla collina in maarsbergen terecht kwam. was in een week geregeld. Topfiets rijdt heerlijk, heb 'm sinds januari. Kortom, beetje bellen helpt en als je het niet erg vindt iets verder te rijden voor zo'n prachtfiets kan ik het je aanraden de moeite te nemen.

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 20 feb 2008 09:38

Alejandro schreef:
C h o r o n z o n schreef:
- groep Shimano Tiagra 2007
- wielen Easton Vista Sl
- Remmen FSA energy
- Stuur EA 30
- Stuurpen EA 70
- Zadelpen BBB Carbon
- Cranckstel : Gass Bran 50 - 39
- Bidonhouders : Tackx Tao
- Zadel : Selle San Marco Blaze

Verder ben ik van plan om de fiets te upgraden met de Shimano Ultegra SL groep en misschien andere wielen, maar daar ben ik nog niet uit.
Ik houd jullie op de hoogte.


De Shimano Tiagra 2007 nu alweer vervangen?
Heb je de fiets zo gekocht, of heb je die Tiagra er zelf op gezet? Als ik me niet vergis is het nl. een Evasion 2004 model.




Dat heb je goed gezien. Het is een model 2004, gekocht begin 2005. Oorspronkelijk stond er de vorige versie van Tiagra op, maar door een kleine valpartij, was mijn linker shifter stuk, en volgens de FM niet meer te herstellen.
Vandaar de Tiagra 2007, die ik overigens vooraan niet zo lekker en probleemloos vind schakelen als de vorige versie. ('t kan ook aan mij liggen).

Vandaar de overstap naar Ultegra SL, die ik overigens reeds in mijn bezit heb.
Moet 'm nog enkel monteren. wacht alleen op mijn easton EA 70 stuur, ( geen wing deze keer ) die maar niet wil binnenkomen.

Alle andere onderdelen - zoals de easton wielen, het cranckstel de remmen -heb ik na verloop van tijd bijeengesprokkeld in de solden bij diverse FM's, en zelfs op rommelmarkten.
so far, so good... So what ???

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 feb 2008 10:53

TES, die van jou is om in te bijten, zoals-ie daar staat te glimmen!
Maar heeft er nu echt niemand zo'n mooie koperkleurige? (toch onbegrijpelijk dat die klassieke Wilier-kleur uit het gamma verdwenen is...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 21 feb 2008 22:21

Het is volgens mij al best lang geleden dat er nog een volledig koperkleurige Wilier te krijgen was. Mede omdat sowieso het aantal Wiliers in Nederland vrij beperkt is, denk ik niet dat iemand er nog eentje heeft staan.

Is het jammer dat deze kleur niet meer voor komt? Ik weet het niet, ik denk dat er gewoon geen vraag meer naar is.
Een full-carbon Bianchi in de kleur Celeste is absoluut niets mis mee, maar een full-carbon Wilier in Koperkleur? Zou we een erg hoge "bling-bling"/"look-at-me" factor worden.

Voor diegenen die geen idee hebben waar dit over gaat, een stukje geschiedenis.
De fiets van Claudio Corti (Italiaans kampioen in 1985 en '86):

Afbeelding


En nog een paar details:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 feb 2008 10:33

Mwjah, kweetniet: hier anders een bijzonder sjiek voorbeeld van een eigentijdse kleurcombinatie die toch trouw is aan de roots (en een paar jaar geleden was er ook eentje in een combinatie met zilver) Akkoord, de spiegelglans van vroeger zou nu wat te veel van het goede zijn, maar deze iets discretere combinatie van traditie met modern vind ik best geslaagd! (en net als Bianchi vermoed ik dat Wilier, gezien zijn rijke traditie, ook wel aan de nostalgie van veel wielerliefhebbers appelleert, dus waarom niet?)

[img=http://img299.imageshack.us/img299/3606/cimg0199xb3.jpg]
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 24 feb 2008 20:32

De Mortirolo 2003/2004, die was ik even vergeten.
Dit is inderdaad een hele nette combi!

De Mortirolo 2005/2006 is de versie met zilver, die je waarschijnlijk bedoelde.
Beetje een slecht plaatje waar de koper kleur niet echt tot z'n recht komt.

Afbeelding



Nu is er alleen nog een subtiele(re) verwijzing naar het koper van weleer.

LeRoi
Afbeelding

Cento
Afbeelding

svenbasso
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:37

svenbasso 24 feb 2008 23:24

Ik heb toch besloten dat ik aankomende week een wit pro evo stealth stuur ga bestellen voor mijn witte mortirolo 2008. Ook zet ik er een nieuw wit selle italia flite flow zadeltje op! Moet er dan toch vele malen beter uit zien weer!

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 25 feb 2008 09:44

@SvenBasso

Een VOOR en NA foto is altijd mooi.
Bij een wit zadel zadel hoort meestal ook een wit stuurlint. Wordt dat in combinatie met het witte pro stuur niet een beetje te?

svenbasso
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:37

svenbasso 25 feb 2008 10:39

geen idee..Denk het niet/Hoop het niet. Eigenlijk is alles al wit bij mij. Witte Giro Ionos Helm, Witte Oakley bril, Witte sidi schoentjes, Witte handschoentjes..ik geil gewoon op wit:)

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 25 feb 2008 12:34

Maar zoals ik al zei, een VOOR en NA foto zou mooi zijn.
Als we niet weten hoe het er uit zag, dan weten we ook nooit of het er "vele malen beter uit ziet".

SvenBasso schreef:.......ik geil gewoon op wit:)


Veel zonnebrand gebruiken dan :)

svenbasso
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:37

svenbasso 25 feb 2008 15:14

Zijn witte schoentjes en de rest niet heel mooi in combinatie met bruine beentjes;)...Ik geil op witte spulletjes..alleen een bruin lichaam;) Mijn fiets lijkt nu zoals die hier al eerder is gepost..alleen dan heb ik schonere bidonhouders;) en dikkere wieltjes erin;) Ik zal mezelf eens een camere scoren waardoor ik wat meer mijn mooie spulletjes kan delen.

Plaats reactie