Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Cruoninga
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 sep 2011 18:22
Locatie: Cruoninga

Cruoninga 02 dec 2015 11:51

Vervelende trend, ook bij mijn favoriete merk Wilier. De meesten zijn of helemaal zwart, of ze hebben van die malle fluorkleuren.

De fietsen van rond 2012 waren vet. Stijlvolle kleurcombi's waarbij ik over het algemeen toch een voor keur heb voor zwart met wit, of andersom.

Ga proberen een zwart/witte 101 SR van 2014 te scoren. Die nieuwe modellen vind ik niks.
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 02 dec 2015 13:59

Heb 'm inmiddels bijna 2 jaar, maar toch maar eens een keer voorstellen, mijn Wilier Gran Turismo:
Laatst gewijzigd door DarklyDreaming op 07 dec 2015 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 dec 2015 14:06

Cruoninga schreef:Stijlvolle kleurcombi's waarbij ik over het algemeen toch een voor keur heb voor zwart met wit, of andersom.
Ga proberen een zwart/witte 101 SR van 2014 te scoren.
Hoe origineel! :roll:
Ik vind die kleurloze fietsen van de laatste jaren nou net een vervelende trend... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Cruoninga
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 sep 2011 18:22
Locatie: Cruoninga

Cruoninga 02 dec 2015 20:52

dario schreef:
Cruoninga schreef:Stijlvolle kleurcombi's waarbij ik over het algemeen toch een voorkeur heb voor zwart met wit, of andersom.
Ga proberen een zwart/witte 101 SR van 2014 te scoren.
Hoe origineel! :roll:
Ik vind die kleurloze fietsen van de laatste jaren nou net een vervelende trend... ;)
Da's ook mijn punt. Ze zijn nu of kleurloos mat zwart, of het is een kermis. Beiden niet stijlvol wat mij betreft.
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 03 dec 2015 08:58

Cruoninga schreef:
dario schreef:
Cruoninga schreef:Stijlvolle kleurcombi's waarbij ik over het algemeen toch een voorkeur heb voor zwart met wit, of andersom.
Ga proberen een zwart/witte 101 SR van 2014 te scoren.
Hoe origineel! :roll:
Ik vind die kleurloze fietsen van de laatste jaren nou net een vervelende trend... ;)
Da's ook mijn punt. Ze zijn nu of kleurloos mat zwart, of het is een kermis. Beiden niet stijlvol wat mij betreft.
Maar een volledig zwarte fiets is wel lekker onopvallend :)

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 dec 2015 10:59

Ja, boeiend zeg! (sinds wanneer streven fietsers - die toch allemaal o zo graag de blits maken - naar onopvallendheid?)
Goed, het hoeft heus niet weer zoals in de jaren 90 te worden, toen mensen zonder gêne rondfietsten op kaders in kleurcombinaties als geel+paars+fluo-roze, maar intussen heb ik toch echt wel genoeg zwarte of (erger nog) witte fietsen gezien... Saaiheid tot norm verheven! :?
Laatst gewijzigd door dario op 03 dec 2015 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 03 dec 2015 11:02

DarklyDreaming schreef:Heb 'm inmiddels bijna 2 jaar, maar toch maar eens een keer voorstellen, mijn Wilier Gran Turismo:
Afbeelding
Mooie fiets, hoe bevalt hij? Ik zag een 2015 model (groen of rood met zwart) met een leuke korting, overweeg om er een aan te schaffen. Meer endurance racer dan echte comfort qua geometrie toch?

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 03 dec 2015 12:16

Avvocato schreef:Mooie fiets, hoe bevalt hij? Ik zag een 2015 model (groen of rood met zwart) met een leuke korting, overweeg om er een aan te schaffen. Meer endurance racer dan echte comfort qua geometrie toch?
Hij bevalt heel goed! Ik heb een XL (ben 1.88m), ontkom niet aan paar spacers (ik heb in verhouding lange benen, kort bovenlijf). Zit is voor mij comfortabel. Zeker geen diepe zit in mijn geval, dat kan mijn rug ook niet aan.

2015 model is volgens mij dan een GTR, dat is een andere fiets dan Gran Turismo. Ze zijn in ieder geval goedkoper carbon gaan gebruiken, ik weet niet of het qua geometrie uitmaakt.

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 03 dec 2015 12:22

Ok top dank je. Er stonden nog verschillende exemplaren in L en XL dus kan passen. Lijkt me een mooi fietsje voor erbij, ga hem bij mijn moeder neerzetten zodat ik niet steeds mijn fiets plus kinderen en meuk in de auto hoef te proppen als we gaan logeren :D

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 03 dec 2015 12:56

Avvocato schreef:
DarklyDreaming schreef:Heb 'm inmiddels bijna 2 jaar, maar toch maar eens een keer voorstellen, mijn Wilier Gran Turismo:
Mooie fiets, hoe bevalt hij? Ik zag een 2015 model (groen of rood met zwart) met een leuke korting, overweeg om er een aan te schaffen. Meer endurance racer dan echte comfort qua geometrie toch?
Ik bezit hetzelfde frame in dezelfde maat (1m92 / 92cm) en balhoofd is vrij lang. Zit is comfortabel qua houding, rijgedrag is goed en niet extreem hard. Gemoedelijk is een goede omschrijving. Rustig in plaats van messcherp.

Kortom, heerlijke fiets voor de kilometers!

Zoals al gezegd, de GTR is de opvolger van de Gran Turismo en door velen als verslechtering gezien.

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 03 dec 2015 15:42

RuudRuud schreef:Ik bezit hetzelfde frame in dezelfde maat (1m92 / 92cm)
92 cm je binnenbeenmaat?
Mijn verhouding is iets schever. Ben 4 cm kleiner dan jij, maar mijn binnenbeenmaat is 94 cm.

bdb
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:40

bdb 14 dec 2015 16:24

Hallo!

ik heb een tweedehands Wilier Cento Uno SR op zicht, maat M.

Afbeelding

Ik twijfel nu of ik een S of een M nodig heb,
ik meet 1m72 (bbl check ik straks nog eens)

wat denken de experts hier op het forum M of S?

Plaats reactie