Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 14 jul 2015 07:50

Alexander de Graaf schreef:Geef mij maar de oude vertrouwde Gran Turismo

Afbeelding
Is inderdaad veel mooier
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 20 jul 2015 10:00

Mannen,
Na lange overpeinzingen en ampel beraad heb ik besloten om mijn wilier aan de welbekende wilgen te hangen. Hij is verkocht, weg. Uit het oog maar niet uit het hart...
Ik stap over naar Cervelo (althans dit jaar) en rijd tijdelijk op een Pinarello... wellicht schiet ik volgend jaar in gemis en schaf alsnog een Zero7 aan...
vooralsnog dank voor alle aandacht en tips en commentaren...
dank
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 20 jul 2015 10:09

Monza36 schreef:Mannen,
Na lange overpeinzingen en ampel beraad heb ik besloten om mijn wilier aan de welbekende wilgen te hangen. Hij is verkocht, weg. Uit het oog maar niet uit het hart...
Nou, vertel maar waarom ? ;)
Jij reed toch op de Cento1 SR, na de switch van de Cento1 Air ?

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 20 jul 2015 14:28

Wiliertoerist schreef:
Monza36 schreef:Mannen,
Na lange overpeinzingen en ampel beraad heb ik besloten om mijn wilier aan de welbekende wilgen te hangen. Hij is verkocht, weg. Uit het oog maar niet uit het hart...
Nou, vertel maar waarom ? ;)
Jij reed toch op de Cento1 SR, na de switch van de Cento1 Air ?
De overstap heeft niet zozeer met het merk te maken... ik heb de sr sinds vorig jaar mrt 2014 en heb er bijna 17.000km mee gefietst... mens wil wel eens wat anders... en kon een S5 'goedkoop' krijgen..

het probleem wat ik had met de SR was vooral de lak en de decals. ik gebruikte cycleon en dat vrat mijn decals weg.... zelfs foto's van gemaakt en naar wilier verstuurd maar nooit wat van vernomen.... bovendien wilde ik ook graag een powermeter en zie maar eens wat te vinden wat op een bb386 past.. die zijn er wel )power2max, rotor lt) maar die zijn aan de prijs... aangezien ik campa reed, viel stages al af..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 20 jul 2015 23:24

OK, voor jou een goede reden om het materiaal aan jouw eisen bij te stellen ?

En wat is cycleon ? Kon het met Google niet zo snel vinden..

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 jul 2015 16:12

krachtig schoonmaakmiddel, cyclon bionet. Ik gebruik het (onverdund) om mijn cassette eens in de zoveel tijd even in schoon te weken. De (aluminium? vulringen zijn inmiddels verkleurd (sram force grade cassette). De tandwielen worden wel blinkend schoon. Deed hier eerst ook mijn ketting in, ging wel een paar beurten goed maar daar ben ik van afgestapt, veels te hard, ketting schraal en oogde beschadigd. Doe nu de lampenolie in de ultrasone cleaner truc (pas een keer gedaan, ketting is mooi schoon en niet aangevreten tot nu toe).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 29 jul 2015 19:48

Sieper schreef:krachtig schoonmaakmiddel, cyclon bionet.
inderdaad.. dank Sieper voor de uitleg... de transfers aan de binnenkant van de achtervork (to de kettingkant) waren volledig weg.
desalniettemin.... wilier maakt erg fijne topfietsen
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Cbastiaansen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2015 14:42

Cbastiaansen 09 aug 2015 14:49

Gisteren mijn eerste racefiets gekocht. Na het bezoeken van vele fietswinkels en vele merken bekeken te hebben uitgekomen bij Wilier. Geweldige mooie fietsen, keuze is gevallen op een ouder frame 'la triestina'. Met een volledige Ultegra afmontage. In een later stadium graag nog andere velgen... Eerst maar eens flink trainen. Weet zeker dat ik er veel plezier van ga hebben!!

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik hier een foto toe kan voegen. Als ik daar uit ben voeg ik die direct toe....

jeshu
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2015 19:22

jeshu 24 aug 2015 09:53

Cbastiaansen schreef:Gisteren mijn eerste racefiets gekocht. Na het bezoeken van vele fietswinkels en vele merken bekeken te hebben uitgekomen bij Wilier. Geweldige mooie fietsen, keuze is gevallen op een ouder frame 'la triestina'. Met een volledige Ultegra afmontage. In een later stadium graag nog andere velgen... Eerst maar eens flink trainen. Weet zeker dat ik er veel plezier van ga hebben!!

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik hier een foto toe kan voegen. Als ik daar uit ben voeg ik die direct toe....
Heb je deze toevallig gekocht? https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fra ... fiets.html
Ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en deze zag er toch wel mooi uit en past binnen mijn budget (+-1200 euro), met volledig Ultegra afgemonteerd.
Kan alleen niet echt veel gebruikerservaringen vinden, ben benieuwd of jij (of iemand anders) een impressie kan geven!

TLAG
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:19

TLAG 27 aug 2015 11:26

Heeft er iemand al ervaringen gehad met het snel verdwijnen van kleuren op het frame van een Wilier Zero 9? Ik stel deze vraag omdat ik gisteren bij iemand zijn Wilier Zero 9 de gele fluo kleuren volledig mat en afgebleekt zag. De fiets zelf is nog maar een half jaar oud. Kan het van de zon zijn of fout gebruik van schoonmaak product? Valt zoiets onder garantie?

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 27 aug 2015 20:13

Ik ken iemand met een Wilier MTB en die heeft hetzelfde probleem met een oranje fluokleur. Daar wordt volgende week door een vertegenwoordiger van Wilier naar gekeken.

Avanos
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2015 10:47

Avanos 27 aug 2015 20:30

In de Sensa topic wordt momenteel een zelfde probleem besproken.

Plaats reactie