Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 30 sep 2018 07:50

MarcFaFo schreef: 29 sep 2018 22:24
reynders.bjorn schreef: 29 sep 2018 18:57 Heb je dit ook recent ontdekt op je kader, en wat is hier uit gekomen. Of is je dealer nog bezig met het proberen op te lossen.
Ik dacht eerst dat het de blanke lak laag was die wat los ging laten maar nu ik het wat beter onderzoek heb ik hetzelfde als jij
http://s1368.photobucket.com/user/MarcF ... x.jpg.html
http://s1368.photobucket.com/user/MarcF ... y.jpg.html
http://s1368.photobucket.com/user/MarcF ... s.jpg.html

Ben bezig met de FM om hier uit te komen. Maar eerste reactie was niet erg hoopgevend
kijkt makkelijker...

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

hayes

hayes 30 sep 2018 08:44

Heb destijds voor mijn fluo verf die afbleekte terwijl je er op stond te kijken ook contact gehad met die vertegenwoordiger.

"Ja, fluo verf bleekt snel af". Punt.
Op verdere mails kreeg ik gewoon geen reactie meer.

Als je fietsen fluo spuit moet je die laag dan maar extra behandelen. Na twee jaar was m'n fluo rood gewoon roze geworden. Voor mezelf beslist nooit geen Wilier meer.

Dit is uiteraard nog een groter mankement. Moet gewoon opgelost worden.
Veel ruchtbaarheid aan geven op sociale media. Berichten posten op hun Facebook pagina. Laat vrienden en kennissen reageren op dat bericht. Soms begint er dan iets te bewegen.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 30 sep 2018 11:17

Dit ziet er toch echt wel uit als een productiefout. En het blijkt ook nog eens geen alleenstaand geval.
Als je daarvoor nog geen beroep kan doen op de garantie (binnen de garantietermijn welteverstaan) is dit merk het niet waard om nog één fiets te verkopen.

Overigens maakt de fietsenmaker er zich wel makkelijk vanaf door de hete aardappel gewoon door te schuiven naar de verdeler. Ik dacht dat het consumentenrecht ook wel wat verplichtingen heeft gegeven aan de verkopende partij.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1533
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 sep 2018 13:58

Supergrover schreef: 30 sep 2018 07:50 kijkt makkelijker...
Thanks!! :winkthumb:
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1533
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 sep 2018 13:59

@dwangarbeider. Klopt helmaal. Ook ik heb mijn fiets geregistreerd om 5 jaar Frame garantie te krijgen. Als ze dit afdoen met geen garantie dan ga ik ff twitter vol gooien.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 30 sep 2018 14:53

De fietsenmaker kan hier ook niets aan doen natuurlijk. Zij kloppen weer aan bij de agent, die vervolgens blijkbaar niet contact opneemt met de fabrikant.
Als die dan niet over de brug komt is het aan de fm zelf om te kijken wat hij er mee doet. Als hij een nieuw frame geeft kost het hem geld. Niet iedere fm doet dat.
Overigens zou dit wel het geval moeten zijn want het probleem zit tussen de fm en leverancier, de klant zou hier geen last van moeten hebben.
Ik zou ook vooral de fm met een oplossing laten komen. Als hij het laat herstellen moet hij zorgen dat het factuurtje naar Wilier gaat. Of dit gewoon inhouden bij de volgende factuur van zijn nieuw bestelde fietsen..
De fm kan het wel doorschuiven, wat misschien logisch is, maar jij bent zijn klant. Zoals hij weer klant is bij Wilier.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 30 sep 2018 15:12

De fietsenmaker heeft gekozen om Willier fietsen te verkopen aan particuliere consumenten en zal daar zonder twijfel wel een behoorlijke cent aan verdienen. Als die consument dan problemen met door hem verkochte produkten krijgt, is het wel heel bedenkelijk en zelfs gewoon onwettelijk om gewoon door te verwijzen naar de fabrikant of hoofdverdeler.

reynders.bjorn
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2018 21:09

reynders.bjorn 01 okt 2018 18:59

Via de dealer gaan ze mijn frame toch nog in het fabriek nakijken. Ik zou er dan een rapport van krijgen, hopelijk komt gewoon de fout boven. Ze steken het altijd op het vast aandraaien op een fietsendrager en zo. Ma als je van jezelf weet dat je fiets er nooit heeft opgestaan dan is het gewoon moeilijk te aanvaarden. Hopelijk komen we tot een goede oplossing want ik vind deze Cento 1 Air nog altijd een zalige fiets om mee te rijden maar daar moet ook een goede garantie natuurlijk tegen over staan. Zeker met fietsen van deze prijsklasse

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1533
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 okt 2018 18:43

ff een berichtje.
Werkelijk ongelofelijk dat er gesuggereerd dat ik een klem zo vast aandraai dat het carbon gaat scheuren. Belachelijk!!

Begin Mail

from the photos I see that the frame may have broken due to excessive pressure at the breaking area, I can say this with confidence because from other cases that we have already examined, where excessive pressure has been made with a clamp or a bike carrier, carbon had the same reaction to the pressure cracking longitudinally with respect to the tube.
If the problem was of structural origin or a manufacturing defect the carbon would react differently, cracking around the circumference of the tube and not as in this case.
The frame can not be replaced under warranty.
Ciao.
Luca - Dealer Support | Wilier Triestina

Einde Mail
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 okt 2018 19:46

Zoals ik het hier kan lezen wil Wilier niets voor jullie doen.
Zoals ik het hier kan lezen wil jullie fm niets voor jullie doen.
Als jullie denken recht in jullie schoenen te staan dan kan ja naar een advokaat gaan en deze alvast een brief laten opstellen en deze versturen naar jullie fm.
Vraag jullie af hoe ver jullie willen gaan om jullie gelijk te krijgen, er is namelijk een groot verschil tussen gelijk hebben en het ook nog krijgen.
In het andere geval, overweeg om jullie verlies te nemen en kijk uit naar een ander mer van frame. Vooral in de duurdere modellen kan je zaken doen.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

reynders.bjorn
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2018 21:09

reynders.bjorn 02 okt 2018 21:46

@marcfafo Als ik uw mail zo lees zal ik ook niet veel hoop moeten hebben op een nieuwe kader. Ma blijkbaar hebben ze het toch al veel voorgehad kan je uit hun antwoorden afleiden. En dan altijd afgeven dat het aan de eigenaar van de fiets zelf ligt. Niet te geloven toch. Moet toch een oplossing vanuit wilier zelf komen dan. Als zogezegd al kaders zo gevoelig zijn en dan zoveel kosten.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1533
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 okt 2018 22:38

Ik ben helemaal klaar met Wilier.
Zoals Lcsmet aangeeft is gelijk hebben en krijgen een groot verschil.
Gevoelsmatig ga ik maar heel hard huilen, mijn wonden likken en snel verder met m'n leven om te genieten van fietsen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie