Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 19 aug 2017 20:03

hayes schreef: 13 aug 2017 22:00 De Fm vraagt het na bij Wilier.
Ik heb intussen ook hun uitgebreide garantievoorwaarden bekeken. Verkleuring door UV licht valt er niet onder.
Maar na 3 jaar zou dit niet mogen...
Je FM moet het oplossen want dit mag idd niet in zo'n korte periode.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 19 aug 2017 21:34

Zeker wel, helaas...
Fluorkleuren zijn namelijk het zwakst als het gaat om duurzaamheid, zij worden namelijk als eerste kleuren opgenomen door de zon. Daarna volgen metallics en daarna de normale kleuren. Maximale duurzaamheid is meestal 1-2 jaar afhankelijk hoe de fluorlaag is afgewerkt en hoe vaak je het schoonmaakt. Vervuiling zorgt namelijk ook voor een kortere levensduur.
Ik vermoed dat Wilier deze stickers laat zeefdrukken en vernist met een hoogwaardig UV-vernis (of zonder vernis en dan moet de blanke lak het werk doen) en dan is 3 jaar echt het maximum wat je kunt halen. De beschermsticker, een PU-folie waarin ook een UV-blokker zit en de folie heeft beschermd tegen mechanische belasting en ook vuil, heeft duidelijk de levensduur verlengd.
De FM kan hier niets aan doen, je zult het zelf moeten oplossen helaas...
Niets is wat het lijkt..

hayes

hayes 20 aug 2017 09:41

Ik vrees het ook hoor, maar moet toch op z'n minst polsen bij Wilier.
Nog altijd heel tevreden met de Izoard Xp maar die verkleuring laat de hele fiets minder 'kwaliteit' uitstralen. Louter visueel, de fiets zal er niet minder goed om rijden.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 20 aug 2017 17:45

maurice schreef: 19 aug 2017 21:34 Zeker wel, helaas...
Fluorkleuren zijn namelijk het zwakst als het gaat om duurzaamheid, zij worden namelijk als eerste kleuren opgenomen door de zon. Daarna volgen metallics en daarna de normale kleuren. Maximale duurzaamheid is meestal 1-2 jaar afhankelijk hoe de fluorlaag is afgewerkt en hoe vaak je het schoonmaakt. Vervuiling zorgt namelijk ook voor een kortere levensduur.
Ik vermoed dat Wilier deze stickers laat zeefdrukken en vernist met een hoogwaardig UV-vernis (of zonder vernis en dan moet de blanke lak het werk doen) en dan is 3 jaar echt het maximum wat je kunt halen. De beschermsticker, een PU-folie waarin ook een UV-blokker zit en de folie heeft beschermd tegen mechanische belasting en ook vuil, heeft duidelijk de levensduur verlengd.
De FM kan hier niets aan doen, je zult het zelf moeten oplossen helaas...

Ik ben het niet met je eens dat dit na 1 jaar al voor mag komen. Heb het zelf eens gehad na een jaar of 4 en keurig overgespoten door Gazelle.
Verder had de FM dit moeten vermelden bij verkoop dat je bij deze kleur stelling rekening moet houden met bovenstaande.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 21 aug 2017 10:13

Dat mag.
Niets is wat het lijkt..

hayes

hayes 27 nov 2017 16:23

Geen garantie voor het verkleuren.
Vijf jaar garantie op frame, maar slechts 2 jaar op lak.

Zegt op zich al genoeg dat ze dit al in de voorwaarden voorzien hebben.
Soit, ik had er niet op gerekend, maar het feit dat dit maanden aangesleept heeft (Italië?) en de onpersoonlijke manier van werken stelt me wel teleur.

hayes

hayes 27 jan 2018 15:51

De voorbije weken toch nog twee maal een beleefde, maar duidelijke mail gestuurd.
Na een 5-tal contacten telkens NEEN gekregen. Belde gisteren m'n fietsenmaker dat hij een telefoontje van Wilier had gekregen. Ze bieden nu een GTR frame aan voor 600 euro ipv 1000 euro.

Eerst en vooral vind ik dat frame zelf online vanaf 700 euro.
En ten tweede heb ik donderdag m'n Wilier verkocht... Verkocht aan ene vriend van een vriend. En hij vindt het helemaal niet erg dat stickers verkleurd zijn.

Jammer dat je eerste echt 'ambetant' moet worden... Ik had er ook op gewezen dat ik online m'n ongenoegen duidelijk ging laten blijken. :twisted: Erg dat je eerste boos moet worden. En klanten beginnen dit snappen. Ze doen het maw zichzelf aan.

Ze bleven ook beweren dat de fiets niet goed gestald was, verkeerde producten gebruikt bij het poetsen... :? :? Fietsenmaker heeft zeker nog 1 klant die net hetzelfde probleem heeft.

Ik heb 4 jaar met tevredenheid Wilier gereden. Goeie fiets (de stickers niet meegerekend) maar de after sales is desastreus :dislike:

Tijd voor een Hollandse fiets ;)

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 31 jan 2018 10:21

Als jij bovenstaande fotos ook aan wilier hebt laten zien dan snap ik wel een beetje dat ze zeggen dat de fiets niet heel goed is onderhouden.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 jan 2018 11:44

Mijn opa was ook fietsenmaker, Gazelle. Kocht een bekende van me een mooie nieuwe damesfiets, binnen een jaar roest op het chroom (fiets werd niet veel gebruikt en was altijd schoon) zei mijn Opa (was toen al op gevorderde leeftijd en waarschijnlijk ook al aan het dementeren (wat later heel erg werd namelijk) "zeker vee in de schuur". In een nieuwbouwwijk :-). We hebben er maar smakelijk om gelachen maar iig dealers e.d. werken wel vaker liefst de klant tegen. Een Gazelle of Willier kan hier natuurlijk ook nauwelijks aan gaan beginnen, ze kunnen het procede proberen te verbeteren voortaan (mits mogelijk, wat bij fluo kleuren best lastig zal; zijn)maar als elke fiets met lakschade goed gemaakt moet worden denk ik dat willier zo failliet is. Beter geen Fluo Willier producten meer kopen is de les die de hier meelzende forummer evt kan trekken, spijtig!
Afbeelding

hayes

hayes 31 jan 2018 13:16

De fiets was die ochtend nat geworden door een regenritje. Vandaar stond hij vuil.
Heeft niets met de lak te maken. De fiets stond altijd in een donkere garage. Dus niet aan UV licht blootgesteld.
Aan de ene kant bleekt hij helemaal af en aan de andere niet. Waar er beschermde stickers zaten, bleef de kleur helemaal goed. Dan nog ontkennen dat er een probleem is...

Soit, het was mijn eerste en ook laatste Wilier.
Graag gereden met de fiets, maar de after sales is desatreus. Weken/maandenlang geen antwoord. Dealer geen antwoord, de vertegenwoordiger geen antwoord. Na maandenlang contact zoeken, dan toch plots dit voorstel. En dan tegen m'n dealer beweren dat ik de verkeerde producten gebruik. Asjeblief zeg.

#lovedmywilier

Gebruikersavatar
triumph_st
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2017 12:30
Locatie: Meensel-Kiezegem

Gebruikersavatar triumph_st 26 apr 2018 09:06


Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 apr 2018 09:21

Werd een paar jaar terug toch al bij het veldrijden gebruikt? 😎
o'7o

Plaats reactie