Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe fiets

bassie73
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2008 23:34

bassie73 19 mar 2008 23:58

Hallo fiets experts,

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Budget is zo rond de 1000 Euro. Ik fiets 2 a 3 keer per week (ca.150km per week). Minimale eisen is Shimano 105.
Wat is voor mij een geschikte fiets: Trek? Cube? Sensa? Misschien nog andere opties? Waar moet ik op letten? Graag jullie hulp/advies.

Groeten,

Bassie
bassie73

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 20 mar 2008 00:08

Kijk ook eens naar:
www.canyon.com
www.stevensbikes.de

Hierover is veel te vinden op het forum. Cube ook maar met wisselend berichten.

Ik zou zelf voor dat geld ook eens kijken naar overjarige modellen. Shimano heeft het afgelopen jaar weinig nieuws gebracht qua groepen (behalve de wielen) dus dat is niet nodeloos verouderd.

Ik heb zelf laatst een weekend op een Specialized Allez gereden (105). Het frame was echt super, de standaard wielen moet vervangen voor iets dat net iets beter is. De schakeling was super en frame was stijf en wentbaar zonder oncomfortable te zijn. Als je daar de overjarige versie van vindt zou je wel eens rond die duizend euro uit kunnen komen. Was laatst bij Rings in Goirle en die hebben een aantal goede aanbiedingen staan. Ik ging voor een paar schoenen en ging weg met ook nog een mtb.

Succes met je zoek tocht,
Loeki Pro

maranello
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2007 17:08

maranello 20 mar 2008 13:20

Kijk ook eens op de volgende link:
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14180

Volgens mij een racefiets nagenoeg onverslaanbare prijs/kwaliteitsverhouding (en Shimano 105). Service bij Rose is ook dik in orde. Als je enigszins in de buurt van de Duitse grens zit zou ik er direct gaan kijken.


Succes met je keuze !
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 20 mar 2008 13:36

ik zou voor cube gaan... de peleton is een prachtige bike met 105!
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 20 mar 2008 13:45

Drie overwegingen bij een aanschaf rond dat budget die ik zelf zou doen:
1. wil je service: koop bij een lokale FM; sleutel je zelf, dan is internet (bijv. Canyon) een optie.
2. beperk je keuzemogelijkheden op basis van geometrische geschiktheid en staar je daarbij niet blind op de gangbare maatvoering. Laat je eventueel opmeten bij een goede FM.
3. wielen kunnen soms net het verschil maken tussen al die kwalitatief inwisselbare fietsen. Een setje Ksyriums, Eastons of Fulcrums ipv. Shimano 500/550's kan net even meer zijn zonder meerprijs
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 20 mar 2008 14:59

Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken? wedstrijden?

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 mar 2008 16:07

Begin met je licht op te steken bij je lokale FM; heeft hij niks van je gading dan kun je in tweede instantie verder zoeken.
Naast de aangehaalde merken heb je nog een massa andere opties: Gazelle, Bianchi, Bulls, noem maar op: tal van merken heben in die prijs al heel aardige fietsen.
Een goed kader met goede groep èn goede wielen voor 1000 euro, dat kàn ook wel maar wordt al iets moeilijker: dan moet je op een goede aanbieding (modelletje van vorig jaar of zo) vallen. Zoniet kun je de wielen altijd gemakkelijk later nog upgraden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 mar 2008 19:52

Ik heb laatst een Bulls Dessert Falcon gekocht voor €999,-.
Deze was volledig ultegra afgemonteerd.
Ik heb er nu zo'n 700 km opzitten en ben erg tevreden.
http://www.bulls.de/nl/bikes/road.aspx?sub=6

dstentler

dstentler 20 mar 2008 21:16

Voor die prijs vind ik de Stevens Stelvio een mooie fiets.
Cube is inderdaad ook ok. Netzoals bij Bulls krijg je bij Cube idd vaak Ultegra voor die prijs.
Wat ik een nadeel vind van Bulls en Cube is de afwerking van het frame. Neem bijvoorbeeld de lasnaden van de fiets. Persoonlijk vind ik dat lelijk afgewerkt. Stevens daarentegen is wel helemaal netjes afgewerkt (en heb ik inderdaad nog nooit slechte verhalen over gehoord)

http://www.stevensbikes.de/2008/img/hig ... _white.jpg

Maargoed het is maar net waar je je prioriteiten legt.
Wielsets zou ik als beginner niet al te veel geld aan uitgeven (als je tenminste niet te zwaar bent). Ik zit onder de 70 kg en rij op Shimano 550's. Heb er al menig afdaling mee gemaakt en heb totaal geen problemen met de wielen.
Tuurlijk zijn de Mavics beter, maar ik denk dat je dat als beginner niet echt heel goed zult merken.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 mar 2008 18:07

Mischien is dit een ideetje: aanbieding Gianni Motta Primo met Campagnolo Veloce-groep en Khamsin-wielen, voor het scherpe prijsje van 995 euro (voor 100 euro minder heb je'm ook al met Shimano 105, maar dan zitten er Shimano 500-wielen onder en da's minder...)
Mooie fiets voor dit budget (zit normaal rond de 1200 € )
zie http://www.simonsbikes.com/bikes/primokdzwart
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 25 mar 2008 16:16

Interessant aanbod, inderdaad: mijn broer heeft nl. net dezelfde (zo'n 1200 betaald), en van hem hoor ik alvast niets dan lof: rijdt zalig!
Ik geloof dat ze hem nu zo voordelig verkopen omdat in de nieuwe catalogus de belettering veranderd is van design...

(Die Khamsin-wielen, is dat eigenlijk hetzelfde als de Vento's van een paar jaar geleden? die zijn niet meteen extreem licht, maar wel zeer degelijk - en over de Shimano 500-wielen hoor ik toch ook minder positieve geluiden)

bassie73
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2008 23:34

bassie73 25 apr 2008 00:51

Bedankt allemaal. Ik heb inmiddels een nieuwe fiets gekocht: een Cube Streamer (ultegra, easton vista SL wielen. Wel wat boven budget maar ja....rijdt super, en maar poetsen

Bassie
bassie73

Plaats reactie