Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

deuk in 2de hands fiets

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 apr 2008 15:31

Hallo,

IK wilde graag een 2de hands fiets kopen. Nou kwam ik een Ridley Phaeton tegen.
http://www.kapaza.be/detail/7563810/

Nou vroeg ik mij af of zo'n deuk kwaad kan?

Graag jullie mening, of het aanteraden is om hem te kopen.

Alvast bedankt!

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 27 apr 2008 15:38

Mocht je de deuk cormetisch geen probleem vinden, dan moet je uit gaan zoeken of de fiets nog recht is (ofwel, of hij goed spoort). Dit is lastig omdat je met geklooi aan de wielen hier iets aan bij kan stellen zadat het lijkt alsof de fiets nog recht is.
Ik zou, omdat het toch om bijna duizend euro gaat eens bij ridley informaeren of zei dit frame voor jouw na kunnen meten zodat je er zeker van bent dat dit frame in iedergeval recht is.
Iets anders waar je no naar zou kunnen vragen is hoe corrosie vast het frame nog is op dit punt. De lak in beschadigt en er zit spanning in het materiaal rondom de deuk. Het kan zijn dat er dus hele kleine schuurtjes onder de lak zitten die later zichtbaar worden en het materiaal aantasten.
Misschien ben ik wat voorzichtig en komt het allemaal niet zo nauw maar ik zou niet meer bieden dan wat de onderdelen waard zijn zodat als na een tijdje blijkt dat er toch iets met het frame is je alsnog opzoek kunt gaan naar iets anders. bovendien denk ik dat er voor dat geld meer te krijgen is zonder beschadiging.
Kortom, ik zou er nog eens goed overna denken aan ook naar alternatieven kijken.
Loeki Pro

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 apr 2008 21:49

bedankt voor je nuttige informatie.

Iemand anders nog een idee?

ik heb op kapaza ook nog een interessante racefiets gezien:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... r_M78.html

Welke vinden jullie het best, en is het meest aanteraden?

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 27 apr 2008 21:56

Dat is een buts van een val waarbij het stuur tegen de bovenbuis is geklapt.

Dat kan gecamoufleerd zijn met een nieuw lintje en een nieuw stuurrubber.

Voor dat soort bedragen zou ik toch argwanend worden als er een vlekje op zit en dit is er een.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 apr 2008 22:02

Hij zegt dat hij bij een val partij. Op een of andere manier met z'n helm tegen de bovenbuis aankwam.
En dat er met de rest van het frame niks aan de hand is.

torch
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jan 2007 00:04

torch 27 apr 2008 22:14

ziet er niet al te boeiend uit...... wel ff goed naar (laten) kijken....

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 apr 2008 22:20

kan je ook zo'n deuk laten reparen?

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 27 apr 2008 22:42

Ik zou voor de Moser gaan. Bij zo'n fiets met een deuk denk ik altijd wat is er nog meer mee aan de hand?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 27 apr 2008 23:40

Een deuk in een frame is altijd een verzwakking. Met een stalen frame is dat niet zo spannend; het buigt. Met alu heb je kans dat het breekt. De regel is dan ook eigenlijk dat je bij elke deuk je frame moet vervangen. Of dat ook echt nodig is? Ik weet het niet, maar wil jij het gokken als je met 90kmu een col af daalt?

Ik zou de fiets iig nooit kopen, gaat toch om een hoop geld. (gezien de staat van het frame is de prijs sowieso te hoog).

Succes!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 27 apr 2008 23:46

simic schreef:Hij zegt dat hij bij een val partij. Op een of andere manier met z'n helm tegen de bovenbuis aankwam.
En dat er met de rest van het frame niks aan de hand is.


Ik probeer mij dat voor te stellen. Hoe kom je met je helm tegen de zijkant van de bovenbuis?
En dan, een helm maakt niet zo' n deuk in een bovenbuis.
Het is een typisch stuur-tegen-bovenbuis deuk.
Als je de fiets ziet, kijk dan maar of het stuur niet ' toevallig' precies op die plek tegen de bovenbuis aan draait.

Ik geloof best dat er met de rest van het frame niks aan de hand is, maar met dat stukje wel!

Ik zou voor die Moser gaan, een mooie fiets (maar niet zo mooi als wat je had)
:(

thijsmerak
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19

thijsmerak 28 apr 2008 03:24

Als ik het verhaal in zijn advertentie mag geloven zijn de buizen van een scandiumlegering. Voor Scandium is een heel simpel rekensommetje:

scandium frame + deuk = NIET DOEN!

Dit spul is heel gevoelig voor deuken en zal niet lang meegaan.. overigens is €900 voor een fiets met dura-ace en goede wielen een spotprijs. (maar dat heeft dus een reden)

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 28 apr 2008 15:08

Goede wielen, ja. Maar die ES'sen zitten er niet in. Er komen Khamsin's in. Toch te duur, dus.
Gang is alles...

Plaats reactie