Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon zien en laten aanmeten

ludwig
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:26

ludwig 12 mei 2008 21:43

Weet er iemand of je de Canyon fietsen kan gaan bekijken en laten aanmeten bij Canyon in Heerlen ? Of moet je naar Koblenz ?

botje
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 nov 2005 12:53

botje 13 mei 2008 17:59

In Heerlen kan het zeker niet. Voor Koblenz zou je het kunnen vragen. De jongens in Heerlen zijn goed bereikbaar.

Canyon gaat zelf nogal prat op haar online meetsysteem en het advies wat daaruit rolt. Uit ervaring weet ik dat ze hier wel serieus naar kijken voordat ze de fiets in elkaar zetten. Men kon niet geloven wat de binnenmaat van mijn benen was in relatie tot de rest van mijn lichaam. Daar heb ik toen een hoop contact over gehad met Canyon. Uiteindelijk is het wel goed gekomen en heb ik ze ervan overtuigd dat mijn eigen metingen klopten.

ludwig
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:26

ludwig 14 mei 2008 07:48

Dank vr de info. Nu ja, feitelijk zouden de zuivere maatgegevens - in zoverre ze correct zijn opgemeten - moeten volstaan om te resulteren in een goed afgemeten fiets maar het is eigenlijk meer als dubbelcheck dat ik toch zou willen laten opmeten dr mensen met stielkennis terzake. Verder wil ik het ook niet overroepen. Het is niet door dan terplekke even op de rollen te gaan met je afgemeten fiets dat je meteen gaat voelen of hij perfect zit. Alnrgrlang het niveau zal de ene bvb. al na 30 km op de weg wat gaan voelen dit of dat zit niet lekker, een andere zal pas wat gaan voelen wanneer er een zeker vermoeidheidsniv optreedt na pakweg 100 km. Lijk me hoe dan ook subjectief. De ene fietsenmaker hecht erg veel belang aan persoonlijk opmeten, andere gaan er licht of helemaal niet over. Zal wel het verschil zijn ts de goede en slechte FM.
Alhoewel, laatst zag ik bij Van Eyck - toch een ref in België - aankomend rennertje er fiets kopen met vader op drukke zaterdag. Mocht er even opzitten en verkoper beoordeelde op het zicht en vond dit in een oogopslag "een goede fiets", niks op- of aanmeten. Gewoon omdat ze er geen tijd vr maken, dan ben je idd misschien nog beter af met zo'n internettool als van Canyon (hoewel dit ook ingegeven is om te besparen op personeelskost, denk ik).

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 14 mei 2008 12:20

Canyons internettool, zoals jij het noemt, nijgt naar een relatief grote maat, daarbij wordt bv stuurpen lengte mee geleverd naar aanleiding van de frame maat, en niet naar aanleiding van jouw maten. Ik zou als ik jou was gewoon zelf de lengte van je buizen bepalen en dan de passende framemaat bij canyon bestellen.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 16 mei 2008 03:56

Kan het in Heerlen niet? Mij hebben ze aangeboden om eens een canyon te testen, was geen probleem, zouden ze dan niet kunnen meten als je er een wil kopen?
I Am SpeCiAliZed

jasperhentzen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:38

jasperhentzen 16 mei 2008 04:37

ik heb ervaring met me laten opmeten in koblenz. gaat helemaal top daar. ze zetten je direct op een fiets die ze afstellen op jouw maat. (ze zijn ondertussen verhuisd. ik ben nog in de oude showroom ook een rondje buiten wezen fietsen). denk dat dit nog steeds kan. kwestie van je ID daar achterlaten en je mag rondrijden.
het opmeten gaat heel professioneel vond ik. ze gebruiken laserstralen om precies je goeie afmetingen te krijgen. mijn canyon is top en fietst heerlijk! geen dag spijt van gehad. je krijgt echt een fiets op maat voor een hele nette prijs.
voor zover ik weet kan in heerlen niet gemeten worden. dit is namelijk eigenlijk een andere fietsenmaker. deze doet de klantenservice van canyon erbij als job.
succes!

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 16 mei 2008 14:26

Zou gewoon even met Heerlen bellen. Service daar is super! Wel van te voren zelf ook even goed nadenken over je lengte, je huidige fiets, en je huidige fietsmaten, en dan komt het helemaal goed.

ludwig
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:26

ludwig 16 mei 2008 22:58

Ik heb onderts Heerlen gecontacteerd met de vraag of ik er de Canyon Ultimate AL 9 (Dura ace of Chorus afgemonteerd, ben ik nog nt uit) kon zien en of ze konden opmeten. Ze hadden wel een Ultimate AL in huis maar niet de 9, die is alleen in Koblenz te bekijken; of ze konden opmeten werd nt beantwoord, beetje vreemd toch. Naservice en reparaties gebeuren wel in Heerlen.
Ik denk dat ik een afspraak zal maken in Koblenz. Is 325 km rijden, is dus nog wel te doen. Ik kan de maten van mijn huidige Moser wel kopiëren, maar heb die fiets destijds overgekocht van iemand. Als ik mezelf en mijn fiets nameet vlgs het programma'tje op Wielersportinfo.nl is deze voor mij perfect maar voor een nieuwe fiets van ander merk wil ik het opmeten toch helemaal opnieuw laten gebeuren. Wanneer je een nieuwe fiets koopt hoort dat bij de service vind ik, mag ook wel voor die prijs.
Ik heb de markt grondig verkend qua best mogelijke fiets voor budget 2000 €. Qua prijs/uitrusting (kwaliteit kan ik zelf nog nt beoordelen, maar als ik de indrukken en tests hier lees, lijkt alles dik in orde) is Canyon onklopbr. Ik twijfel wel nog ts de Canyon (1999 €) en de Red Bull Pro SL5000 (Chorus)(1999 €) en Pro SL4000 (Dura)(1895 €). Prijs en uitrusting quasi identiek. Canyon is nu al paar jaar aanwezig in het profpeloton, maar dit hoeft geen argument te wezen. Canyon is semi-slope. Redbull is rechte buis, wat ik liever zie. Bij RB ook meer keuze in kleurstelling.
Ik vroeg ook ter vgl een Cube alu uit te rusten met Chorus of Dura , kwam een 250 € duurder uit dan Canyon en Red Bull. Denk dat het prijsverschil hem idd zit in het feit dat er geen dealers tussen zitten bij Canyon en Red Bull. Voor mij gaat de keuze ts deze twee. Zal ook eens nr Bocholt gaan, is 299 km rijden. Dus ook hier weinig verschil voor mij. Advies altijd welkom.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 16 mei 2008 23:06

Ludwig schreef:Ik vroeg ook ter vgl een Cube alu uit te rusten met Chorus of Dura , kwam een 250 € duurder uit dan Canyon en Red Bull. Denk dat het prijsverschil hem idd zit in het feit dat er geen dealers tussen zitten bij Canyon en Red Bull. Voor mij gaat de keuze ts deze twee. Zal ook eens nr Bocholt gaan, is 299 km rijden. Dus ook hier weinig verschil voor mij. Advies altijd welkom.


Ik rij zelf een RedBull (welliswaar een Pro SL 2000), maar kan niet anders zeggen dan dat prijs/kwaliteit-verhouding echt top is, én je wordt uitgebreid gemeten in de shop van Rose. Het frame is identiek aan de SL4000 en mijn ervaring is dat het lekker stijf is, maar zeker ook comfortabel. Klinkerwegen neem je soepel en bochten neem je echt voor je plezier. Over Canyon kan ik helaas niet oordelen, maar moet natuurlijk ook serieus in de overweging meegenomen worden (mijn beeld is natuurlijk bevooroordeeld)

Je gaat echter wel erg veel km's maken: bijna 625 in totaal. Neem je de brandstofkosten ook mee in je overweging? (of ben je leaserijder met tankpas ;))
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

ludwig
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:26

ludwig 16 mei 2008 23:12

Neen hoor geen lease, zal de kms zelf moeten betalen, zou het liever idd zo beperkt mogelijk houden. Was daarom in eerste instantie blij met Canyon Heerlen (126 km) mr als ik er de fiets niet kan zien of ze nt kunnen opmeten heb ik er ook nts aan. Als ik eerst nr RB Bocholt ga en ik ben dr overtuigd hoeft Koblenz misschien nt meer, ik zie wel.

Plaats reactie