Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Porsche

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 mei 2008 00:21

In een Aston Martin krijg je naar het schijnt minder middelvingers. DB9 en Vantage zijn natuurlijk ook schitterende ontwerpen.

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 19 mei 2008 00:51

Wagens die ik wel mooi vind voor dergelijke bedragen?

Aston Martin (voor mij de mooiste auto's, en zeer stijlvol)
BMW
Audi

Mocht ik nog eens zoveel geld tot mijn beschikking hebben, dan komt er uberhaupt geen "supercar" in, doe dan maar een Aston Martin DB9 of Audi S8 ofzo, auto's met een stuk minder "kijk mij in mijn supervette wagen" gehalte.

Maar nogmaals, dat is mijn mening...

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 19 mei 2008 00:51

@ bluebird1

Ik vind een Porsche Carrera GT behoorlijk 'hors categorie', maar de andere merken die genoemd worden zijn bijna allemaal leuk (met gevoel voor understatement). Alfa Romeo mag er alleen bij voor de C8 en Lotus moet er toch echt uit, dat is gewoon een skelter met een opgebouwde motor.

Porscheliefde is bij mij gekomen doordat het de eerste sportwagen was waarmee ik heb gereden. Daarna een keer in een Lambo Countach mogen rijden en een keer in een Ferrari 360 Modena F1. Maar met welke fietsen je deze auto's moet vergelijken? Lambo met een high-end MTB of Cyclocrosser? (Is ontstaan met bouwen van tractors :))
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 mei 2008 01:56

rene1 schreef:Porche staat volgens mij niet bekend om z'n fantastische wegligging.


Dat heb je helemaal mis zoek op youtube naar: Top Gear Aston martin vs Porsche vs BMW (kijk vooral naar Part 3 vor de resultaten)

Porsche zou ik definieren als Klasiseke lijnenk en toch super techniek, super degelijk en dat je 100% gebruik kunt maken van zijn capaciteiten.

Dus moet je hem vergelijken met een Extreme C / C50 of een Pina Dogma met record afgemonteerd. (komt weliswaar uit een ander land maar hetzlefde principe.)
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 mei 2008 10:25

Racefietsen laten zich imho. nauwelijks vergelijken met auto's en al helemaal niet met porsche.
Porsche heeft met haar 911 een evolutiemodel dat qua looks en uitstraling al heel veel jaren hetzelfde is.
Fietsframes zijn in de loop der tijds (behalve dat er nog steeds gebruik wordt gemaakt van een ruitframe) behoorlijk veranderd.
Persoonlijk zou ik geen fiets kunnen bedenken met waar het predikaat snel, betrouwbaar maar ook redelijk saai op van toepassing is (de kompleet overprijsde en saaie "porsche design" fietsen van Votec en Storck komen misschien nog het dichtste in de buurt.

Topfietsen laten zich beter met de top in motorenland vergelijken (en voor de betere machines van Ducati, Triumph, Suzuki enz. kun je zonder veel moeite frames met dezelfde uitstraling bedenken.

P.s. als je een als fietser (met behoorlijk budget) een echt snelle en bruikbare auto zoekt zou ik altijd gaan voor een RS4 of 6 gaan (kun je ook je fiets nog meenemen). En auto's die het dichts bij de uitstraling van een top carbonfietsen komen zijn wat mij betreft TVR, Pagani of eventueel een Gallardo (speelgoed moet wat mij betreft apart zijn, zeer extreem en bijzonder)

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 19 mei 2008 11:44

Sharkman 1 schreef: P.s. als je een als fietser (met behoorlijk budget) een echt snelle en bruikbare auto zoekt zou ik altijd gaan voor een RS4 of 6 gaan (kun je ook je fiets nog meenemen). En auto's die het dichts bij de uitstraling van een top carbonfietsen komen zijn wat mij betreft TVR, Pagani of eventueel een Gallardo (speelgoed moet wat mij betreft apart zijn, zeer extreem en bijzonder)


Iets betaalbaarder: Mitsubishi EVO of Subaru Impreza STI (niet het nieuwste model, bah!). Super in dagelijks gebruik en zeer moeilijk verslaanbaar op circuit. Door vele autobladen de snelste A naar B auto genoemd. Heb zelf 1 van de 2 autos en kan dit beamen.

bikegolf
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 aug 2007 21:19

bikegolf 19 mei 2008 11:55


lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 mei 2008 12:11

Ik zag vorige week tot mijn niet geringe verbazing een Bugatti EB110 rijden in Rhenen. Met welke fiets associeren jullie die? :P

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2008 12:24

LVGH schreef:Ik zag vorige week tot mijn niet geringe verbazing een Bugatti EB110 rijden in Rhenen.


Die rijdt daar al jaren, althans als je RheDen bedoeld. Staat regelmatig langs de weg geparkeerd bij een van de Posbankklimmetjes, ik dacht de Beekhuizenseweg in De Steeg.
Less is bore

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 mei 2008 12:35

Oh, dat wist ik niet.. Ik bedoelde wel degelijk Rhenen maar het kan natuurlijk dezelfde zijn, zoveel zijn er niet van in Nederland ;) Het was er een in het kenmerkende blauw.

Plaats reactie