Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Terugroepactie Red Bull Pro SL

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 15 jun 2008 12:46

Hallo,

Ben benieuwd of het echt na 23 juni nog 3 tot 4 weken duurt voor iedereeen zijn fiets weer kan ophalen...

timnagtegaal
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2008 13:16

timnagtegaal 15 jun 2008 23:57

Hoi ik ben op 6 juni voor inspectie geweest, maar bij mij hadden ze ook niks geconstateerd. Die van mij is van eind april. Succes gewenst voor de anderen!
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 16 jun 2008 11:21

Het lijkt mij de nachtmerrie van elke fabrikant, wat hier aan de hand is. En hoewel Rose waarschijnlijk niet de fabrikant is maar laat produceren is het wel hun pakkie an. Aan de hand van wat ik hier op het topic lees kun je eigenlijk alleen maar zeggen: ze doen al het mogelijke om het probleem op te lossen, keurig. Dat je dan nog stevig baalt als je midden in het seizoen weken moet wachten op een nieuwe vork is logisch, maar helaas onvermijdelijk. Zoiets kan elke fabrikant, met om het even carbon, alu of titanium produkten, overkomen. Wat moet je doen als je geen weken aan de kant wilt staan? Koop toch een fietsje erbij, voor een paar 100 euro heb je een prachtig alu frame op marktplaats. Ik heb iets opgebouwd, met losse onderdelen uit de garage, waaronder een 8 speed 105 groep. Zelfde kleur fiets en stuurlint als mijn Cube GTC, de meeste van mijn clubgenoten zien het verschil niet eens. En het rijdt nog super ook.
Afbeelding
P.S. het is een Pro-SL van een paar jaar oud, zwart geanodiseerd. De stuurpen zit er op omdat mijn vrouw er eens me wil gaan fietsen, eigenlijk hoort er een WCS op, met een normale hoek.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 30 jun 2008 11:12

iemand al iets gehoord dat zijn fiets/voorvork klaar was, of al weer thuis heeft staan ?

(ik dus niet)

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 30 jun 2008 12:33

Ik had een afspraak staan op zaterdag 5 juli die zojuist afgebeld is door Rose. Reden: de vorken zijn nog niet binnen. Als het goed is zitten de vorken 'jetzt am flugzeug aus Asia' maar ze weten ook niet of alle kleuren daarbij zitten.

Ik had een afspraak om te wisselen terwijl u wacht, maar ook dit doen ze niet meer. Reden hiervoor is dat het te druk is. Ombouwen gebeurt ook niet bij Biketown maar ergens anders. Duurt minimaal een week. Krijg het idee dat ze een externe firma in de hand hebben genomen om dit voor hun te verzorgen en dat de logistiek dan zeker een week duurt ....

Volgende week terugbellen voor nieuwe afspraak. Hopelijk kan het dan tijdens mijn vakantie (want fiets gaat dit jaar helaas niet mee). Wordt vervolgd.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 01 jul 2008 15:52

Nog even een aanvullende vraag n.a.v. mijn vorige post:

Rose geeft als optie ook aan dat je je vork ook zelf kunt vervangen. Het enige wat je dan hoeft te doen is je oude voorvork meenemen en deze in Bocholt omruilen voor een nieuwe. Voordeel is dat je je fiets dus niet een paar weken kwijt bent én maar één keer naar Bocholt hoeft.

Nu heb ik nog nooit een vork vervangen. Ik heb de huidige vork wel eens losgehaald om het serienummer te checken, maar niet volledig uit het frame gehaald. Daarnaast zal zo'n carbonvork afgezaagd moeten worden. Is dit alles te doen voor een onervaren leek en wat zijn mogelijke risico's?

Ik hoop dat iemand me kan adviseren over bovenstaande opties.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 jul 2008 15:56

Watikjebrom schreef:Ik heb de huidige vork wel eens losgehaald om het serienummer te checken, maar niet volledig uit het frame gehaald.

Als je m zover los gehad hebt is volledig eruit niet moeilijker hoor ;)

Daarnaast zal zo'n carbonvork afgezaagd moeten worden.

Misschien kunnen ze dat bij Rose doen? :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 01 jul 2008 15:58

Scepticus schreef:
Watikjebrom schreef:Ik heb de huidige vork wel eens losgehaald om het serienummer te checken, maar niet volledig uit het frame gehaald.

Als je m zover los gehad hebt is volledig eruit niet moeilijker hoor ;)

Daarnaast zal zo'n carbonvork afgezaagd moeten worden.

Misschien kunnen ze dat bij Rose doen? :)


Dat is misschien ook een optie. Aan de hand van de oude vork kunnen ze de lengte natuurlijk exact bepalen. Zal dit eens voorleggen
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 01 jul 2008 16:07

Over het afzagen is een topic, is allemaal niet zo spannend als het lijkt.

Afzagen vork
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 01 jul 2008 16:16

Thx MarZ, ik had dit topic idd ook al gelezen, maar het blijft toch een verschil om te lezen hoe je een vork afzaagt of dat je straks zelf aan het zagen bent ;-). Ben overigens ook wel nieuwsgierig wat de andere forumleden in mijn situatie zouden doen
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 01 jul 2008 16:22

1 keer moet de eerste keer zijn, met juist gereedschap kom je er echt, helemaal wanneer je je oude vork erbij hebt.
Kan je die eerst proefzagen en dan het echte werk.

(Was trouwens gister bij Rose, maar de vorken worden vervangen in het magazijn van Rose, en daar is men nu ook bezig met de uitverkoop klaar te maken, ze hadden er nog genoeg fietsen staan die "gemaakt" moesten worden)
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

rikh11
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:46

rikh11 02 jul 2008 10:42

@Watikjebrom je kan natuurlijk ook gewoon met je vork naar een andere fietsenmaker in de buurt gaan die voor je de vork wil zagen.

Plaats reactie