Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Terugroepactie Red Bull Pro SL

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 31 mei 2008 23:53

Heb net gekeken. Heb nummer F001091 en dus "geluk" in tegenstelling tot veel anderen...
Moet wel zeggen dat het nu anders fietst als voorheen.......
Het vertrouwen in het materiaal komt langzaam wel weer terug zal ik maar zeggen. Hoop wel dat dat weer terug is wanneer ik over een week of drie naar Frankrijk afreis...

Veel sterkte gewenst aan iedereen die wel in de terugroepactie valt!

Trouwens: Weet iemand waar die ene vork (van de profi) de schade zou hebben opgelopen? Met andere woorden wat was het zwakke deel van de vork of welk deel van de vork moet ik de komende tijd nader in de gaten houden.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 31 mei 2008 23:58

Nog een vraagje, moet je rose e-mailen als je een vork hebt die terug moet, omdat hun dat moeten registreren, of kun je gewoon de 23ste de fiets brengen?

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 01 jun 2008 00:11

Ik zou het in ieder geval wel melden en proberen een afspraak te maken voor de vervanging. In hun email stond het volgende emailadres: gabeltausch@rose.de

Ervaring is overigs dat je gewoon in het Nederlands je vraag kunt stellen (je duits was volgens mij niet zo goed?), ze hebben voldoende nederlandstalige medewerkers
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

timnagtegaal
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2008 13:16

timnagtegaal 01 jun 2008 01:25

Wat een vervelend bericht. Ik heb mijn fiets 2 mei opgehaald. Ben benieuwd, ik ga morgen eens sleutelen... heb trouwens geen mail gehad van Rose dus hoop dat het dan maar goed zit
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 01 jun 2008 02:02

Hoi,

Fijn hé zo'n "goedkope" internet/postorder fiets !?:rolleye:

De vorken zijn dus net niet zo stijf als in de tests.

Hopelijk voor de bezitters zijn de frames iets beter :D

Sterkte in de toekomst !!

Morel. ;)

dex
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2008 01:56

dex 01 jun 2008 02:32

Helaas blijkt de opmerking "goedkope internet/postorder fiets" weer de kop op te steken. Rose is een bedrijf dat ook via postorder/internet verkoopt. Maar schijnbaar is de schrijver nog nooit in Bocholt geweest.....

De service "internet/postorder" die Rose biedt voor een ieder die niet naar Duitsland wil rijden wordt vaak tegen Rose gebruikt. Neem eens de moeite om naar Bocholt te gaan, dan zul je zien dat dit een prachtig bedrijf is, waar je met vakmensen een gesprek aan kunt gaan. (ik heb makkelijk praten omdat het voor mij een uurtje rijden is)

Ik wens een ieder die onder de terugroepactie valt veel succes!

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 01 jun 2008 13:04

Zo simpel ligt het natuurlijk niet he Morel. Ieder merk heeft af en toe wel wat. Natuurlijk zou ik ook gigantisch vloeken als ik de pineut was, maar om hier nou gelijk de kwaliteit van de fietsen aan de kaak te stellen gaat me toch wat ver.

Succes voor de mensen die terug moeten iig!!!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 jun 2008 14:36

Morel schreef: Fijn hé zo'n "goedkope" internet/postorder fiets !?:rolleye:


Zo'n geintje met een vork kan bij ieder merk gebeuren, en het siert Rose dat ze vanwege 1 kapotte vork de hele serie terugroepen.
Maar bij een postorderfiets is zoiets inderdaad wel wat meer gedoe voor de klant, maar dat is onvermijdelijk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 02 jun 2008 13:45

zo, weer terug van weekendje motor knallen, en wat een reacties allemaal.
(en wel een hele domme erbij :/ , of niet, Morel ? )

Zoals al gepost hoor ik ook bij de "gelukkigen" , en zou ik komend weekend in de eifel fietsen, nu georganiseerd met "mijn" fietsclub. Eens kijken of dat nog wel doorgaat ?????
Fietsen met de huidige vork zou ik nu niet meer durven, en al helemaal niet in de eifel (al ben ik er dikke maand geleden ook geweest en knap hard daar de hellingen afgedenderd met mijn 100+ kg :rolleye:

Aan de andere kant, een alu vork voor geintegreerd balhoofd kost bij Rose 69 euro (kostprijs <30 euro?) , stoppen ze die er maar tijdelijk in, betaal ik wel een paar euro huur ofzo voor (al vind ik dat het gratis zou moeten).

Annuleringsverzekering dekt uiteraard zoiets niet, dus anders mogen ze 150 euro uitbetalen aan reeds gemaakte hotelkosten :p en ook nog wat voor het gemiste plezier daar :(

Anyway, ik had dus voor vanmiddag al een service-afspraak staan, eens aanhoren wat ze te zeggen hebben.

PS iemand had gevraagd of ik ook een mail had gehad : ja dus.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 02 jun 2008 18:10

Mocht er iemand in de buurt van Apeldoorn wonen:
ik heb nog een vork uit een Trek 5500 liggen (ooit vervangen door een Easton EC90).
Deze vork wil ik wel tijdelijk uitlenen als ik hier iemand mee kan helpen.
Maar eigenlijk is dit het probleem van Rose, maar goed.

Uiteraard wil ik de vork later wel weer terug.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

milessmiles
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 18:35

milessmiles 02 jun 2008 18:45

Nice wezep, maar volgens de mannen bij Rose heeft onze Red Bull Pro SL 2008 een speciale voorvork... Man, man, man... vanaf 23 juni gaan ze de voorvorken leveren, dus in ieder geval 3 weken niet fietsen...
Volgens Rose zijn er van de serie van +/- 500 vorken er 7 gebroken. Of dit waar is weet ik niet, misschien willen ze ons bang maken, zodat er geen echte ongelukken gebeuren. Iig werkt de truc bij mij...
Tja, daar zit ik dan vol in het seizoen zonder fiets... Had ik mijn oude nu nog maar wat langer gehouden...
Ps: zelf de nieuwe vork eraf halen of erop zetten is niet moeilijk. Bij het checken van het serie nr heb ik hem losgedraaid en weer erop gezet. Let erop dat je de onderdelen er op dezelfde wijze weer op zet en druk redelijk stevig op de voorkant van je stuur zodat de speling eruit is (zo lukte het althans bij mij). Eigenlijk moet Rose deze info verstrekken uiteraard!

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 02 jun 2008 19:21

Wat een spul wat een spul..

Ik hoop dat we nog wel een tegemoetkoming van rse krijgen of een extratje vanwege de overlast... is wel op zijn plaats vind ik, omdat ze ook niet voor vervanging zorgen.

Plaats reactie