Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stel je 'droomfiets' samen

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 21 jul 2008 12:04

Wie doet er mee. Stel je hebt +/- 3750 en je kunt hiermee doen wat je wilt. Wat zou je dan kopen. Ben gewoon benieuwd wat de verscheidenheid aan smaak op het forum voor variaties oplevert.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27567
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 12:14

Beetje laag budget (is zo op helaas...) ;)

Ik heb zo mijn periodes, ben een tijd lang erg gecharmeerd geweest van de Cervelo SLC, zit nu in mijn Felt AR periode. Afmontage SRAM Red of Dura Ace 2009 shifters en derailleurs, remmen Zero Gravity, 3T Rotundo stuurbocht, Campa 2006 crankstel met zwarte Stronglight CT2 bladen. Wielen Corima Aero 20/24 clincher (custom). Als het budget het zou toelaten natuurlijk Lightweight Clinchers. Stuurpen om het even, als 't maar zwart is. Zadel naar keuze, bandjes Conti GP4000s. Cassette Ultegra, ketting KMC of Dura Ace, pedalen naar keuze.

Simplon Pavo vind ik net zo mooi.

Afbeelding

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 21 jul 2008 12:38

Ik zou een red bull Carbon sl frame nemen met Sram red, ritchey wcs alu stuur enz. en dan nog een setje 50mm carbon tubewielen van kuiper ofzo. Zadel en tubes maakt niet uit.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27567
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 12:42

Pedalen Campa Chorus
Niks tegen Campa pedalen, maar deze pedalen staan bij Salden voor 139 euro. Voor veel minder dan de helft heb je (bijvoorbeeld) Look pedalen die identiek werken en veel minder kosten... Als we dan toch op budget zijn....

P.S. mooi dat we bij een budget van 3750 al spreken van "op budget zijn" :D

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 21 jul 2008 13:06

havana schreef:Beetje laag budget (is zo op helaas...) ;)

Ik heb zo mijn periodes, ben een tijd lang erg gecharmeerd geweest van de Cervelo SLC, zit nu in mijn Felt AR periode. Afmontage SRAM Red of Dura Ace 2009 shifters en derailleurs, remmen Zero Gravity, 3T Rotundo stuurbocht, Campa 2006 crankstel met zwarte Stronglight CT2 bladen. Wielen Corima Aero 20/24 clincher (custom). Als het budget het zou toelaten natuurlijk Lightweight Clinchers. Stuurpen om het even, als 't maar zwart is. Zadel naar keuze, bandjes Conti GP4000s. Cassette Ultegra, ketting KMC of Dura Ace, pedalen naar keuze.

Simplon Pavo vind ik net zo mooi.

Afbeelding


Idem,

maar dan met zedtechs 404 en 808 voorwielen en 808 en 1080 achterwielen.
Oh ja en een powertap SL wireless ANT+ 404 303 clincher setje en een Edge 705
En full DA en Oval not-oversized afmontage. Al denk ik niet dat dit gata lukken voor 3750. Moet ik toch mijn slc-sl verkopen; liefhebbers?
pas op! paaltje!

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 21 jul 2008 13:09

Is er trouwens al iemand buiten geweest (ik zit nog in m´n blootje achter de PC)????
Is toch geen dag om iets anders te gaan doen dan DROMEN!
[/quote]

Heb dus ook nog m'n badjas aan en ben dus enorm aan het dromen!! Heb mijn fietsen bestand opgeschoond, lees verkocht, en ben nu aan het bedenken wat ik als volgende fiets ga aanschaffen. Wilde eens van een andere horen wat leeft en krijg al aardige antwoorden.

Kan me vergissen maar de Felt ziet er een beetje als een tijdrit fiets uit.

Anyway, laat de ideeën maar komen. Thx.

lazyturbo
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:20

lazyturbo 21 jul 2008 13:17

Geef mij maar een Museeuw F5 frame met Sram red, maar dat budget...

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 21 jul 2008 13:26

Is er trouwens al iemand buiten geweest (ik zit nog in m´n blootje achter de PC)????

Is toch geen dag om iets anders te gaan doen dan DROMEN!
[/quote]
----------------------------------------------------------------------------------------------
1ste dag vakantie. Nou ik ben buiten geweest, auto wegbrengen voor jaarlijkse APK. En daarna lekker fietsen...........dacht ik dus. Wat een hondeweer.
Ik ga maar dromen van.......Jeetje zoveel lijkt wel een nachtmerrie.
-Litespeed
-DeRosa (titanium versie, model weet ik ff niet)
-Felt (zie verder hierboven)
-Zanzara
-Kona single speed (altijd leuk voor de boodschappen)
-Lotto jackpot die valt op mijn naam;)

Fijne "droom" dag verder iedereen.

Rémon

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 21 jul 2008 13:32

Klassiek wat mij betreft maar inderdaad budget maar met zelf montage moet het lukken:
Frame: Van Nicholaas Chinook of Litespeed Siena
Groep: Chorus of nieuwe DA
Wielen: Eurus of Fulcrum 3
Stuur, stuurpen en zadelpen: Easton of Ritchey. Kunnen later eventueel getuned worden
Zadel: neem ik aan heb je niet verkocht
Pedalen: Look Keo's (kunnen later ook nog getuned worden)
Ketting: KMC
Balhoofd: Chris King
Banden (bi/bu): Conti GP4000s
Stuurlint: Fizik
What makes the boat go faster?

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 21 jul 2008 13:50

wat een vieze fietsers zijn wij allemaal, kwou ook een paar uurtjes karren maar zit ook in mijn ondergoed vanwege het weer. Mwah ff lkkr shoppen op ebay.
pas op! paaltje!

Plaats reactie