Ik wil een nieuwe frame gaan halen en ik rijd wedstrijden.
Momenteel heb ik een aluminium frame met carbon voor&achtervork.
De pinarello FP6 2009 heb ik op het oog, maar ik vraag me af hoe het zit met vallen enzo...
Kan die goed tegen een stootje, of kan ik beter een aluminium frame pakken?
Carbon/alu?
Tijdens wedstrijden is de kans op valpartijen groter dan tijdens een trainingsritje of toertocht. Carbon is kwetsbaarder voor valpartijen dan aluminium. Ik zou geen risico nemen en weer een alu frame aanschaffen.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Hoi en welkom op ons forum!
Carbon kan altijd minder tegen een stootje dan alu.. als je regelmatig aan het asfalt kleeft is het wellicht verstandig om het gewoon bij alu teh ouden (of je moet er geld genoeg voor hebben en het geen probleem vinden om te vervangen).
Carbon kan altijd minder tegen een stootje dan alu.. als je regelmatig aan het asfalt kleeft is het wellicht verstandig om het gewoon bij alu teh ouden (of je moet er geld genoeg voor hebben en het geen probleem vinden om te vervangen).
Train ze!
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 jun 2008 19:04
carbon frame gewoon verzekeren voor schade.
In welke categorie wil je gaan rijden. Want nieuwelingen en junioren categorien wordt relatief vaker gevallen en is veel smijt en gooi werk. Carbon is kwetsbaarder dan aluminium, maar is wel lichter, het is maar wat jij belangrijker vind.
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 jun 2008 19:04
je hoef niet altijd eerlijk te zijn tegen je verzekering? je kan ook met training neergaan.
Ben al verschillende keren gevallen met m'n Alu Merckx en het frame geeft geen krimp. M'n carbon fiets is inderdaad lichter en misschien ook iets comfortabeler,maar voor kompetitieve groepsritten en races gebruik ik hem niet.
Het is al verschillende malen gezegd: race what you can replace.
Hangt er ook vanaf wat soort races je doet; voor vlakke parkoersen met veel draaien en keren en vrij hoge gemiddeldes, zou ik zonder twijfel voor een alu fiets kiezen. In de lagere catgorien is het ook iets risicovoller: minder ervaren rijders en grote vershillen in niveau. In de hoger categorien wordt het allemaal iets zekerder en veiliger.
Het is al verschillende malen gezegd: race what you can replace.
Hangt er ook vanaf wat soort races je doet; voor vlakke parkoersen met veel draaien en keren en vrij hoge gemiddeldes, zou ik zonder twijfel voor een alu fiets kiezen. In de lagere catgorien is het ook iets risicovoller: minder ervaren rijders en grote vershillen in niveau. In de hoger categorien wordt het allemaal iets zekerder en veiliger.
Carbon zwaarder dan aluminium? Of bedoel je lichter?simic schreef:In welke categorie wil je gaan rijden. Want nieuwelingen en junioren categorien wordt relatief vaker gevallen en is veel smijt en gooi werk. Carbon is kwetsbaarder dan aluminium, maar is wel zwaarder, het is maar wat jij belangrijker vind.
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 jun 2008 19:04
Sluit ik ben voor alles zowat verzekerd. Kost hoop geld en doe er zowel nooit aanspraak op. En als je dat doet zitten er vaak haken en ogen aan.Maar ik snap je opmerking wel. was een beetje kort door de bocht van mij. Je hoeft er niet zo serieus tegen aan te kijken.