Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Campagnolo Chorus

berrre
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 mei 2008 18:42

berrre 18 dec 2008 21:51

I weet niet of dit de juiste plaats is voor dit onderwerp. Mocht dat wel het geval zijn dan zou ik het volgende willen vragen:

Ik kan voor een idioot lage prijs een splinternieuwe (ongebruikte) crank set Campagnolo Chorus kopen. Voor zover ik er verstand van heb is dat dus het betere spul, na de Super Record.

De prijs is zodanig laag dat ik er achterdochtig van word. Zou er "een addertje onder het gras kunnen zitten". Daarmee bedoel ik dat dit spul misschien met niets compatible is. Of dat je er bijvoorbeeld wel een peperdure bottom bracket voor nodig hebt, of wellicht is er een ander probleem waardoor ik er niets mee opschiet?

Advies is welkom.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)

leon1
Forum-lid
Berichten: 2997
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 dec 2008 23:24

De lagers zullen de kop niet kosten, een paar tientjes.

Misschien dat t namaak is.....

Is de bron betrouwbaar?
Ride bikes, not tanks!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 19 dec 2008 07:18

Is het een Ultra Torque crank, of de oudere met traditionele trap-as....maakt lijkt me nogal uit voor de prijs (maw, hoe oud is de crank??)??
Gang is alles!!

berrre
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 mei 2008 18:42

berrre 19 dec 2008 10:10

Het is voor een "klassieke" trapas, maat 172.5 met bladen 52/39. Er zit geen BB bij.

Dat er Campa-namaakspul bestond is me niet bekend. Anderzijds lijkt het me betrouwbaar spul, het is oude stock uit een fietsenwinkel. Ik vermoed van begin jaren '80. Hij zit nog in de originele verpakking.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 dec 2008 10:27

Als het begin '80 is zal het wel nog geen chorus noemen ;-)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 dec 2008 10:41

"When it sounds too good to be true, it usually is".

en

"You get what you pay for, and usually a little bit less"

berrre
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 mei 2008 18:42

berrre 19 dec 2008 13:38

havana schreef:"When it sounds too good to be true, it usually is".

en

"You get what you pay for, and usually a little bit less"

Soms krijg je toch véél waar voor je geld; tenminste, als je wat uit je ogen kijkt. Zo heb ik al uitstekende zaakjes kunnen doen. Een splinternieuw, ongebruikt Brooks B17 zadel voor 16 euro bijvoorbeeld, waar ik overigens zéér gelukkig mee ben.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 dec 2008 13:41

Berrre schreef:Anderzijds lijkt het me betrouwbaar spul, het is oude stock uit een fietsenwinkel. Ik vermoed van begin jaren '80. Hij zit nog in de originele verpakking.


In dat geval moet je het natuurlijk vooral kopen als je een vintageliefhebber bent.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie