Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wat is een stijf (sterk) carbon frame??

campa4ever
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2007 15:03

campa4ever 15 jan 2009 13:23

Die Canyon aanbieding is idd echt een goede keuze! Mooier dan Red Bull en lekker licht en stijf, en binnen het budget.
Kiek em gaaaaan...

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 15 jan 2009 14:31

Pakken die aanbiedings-Canyonnnn!!!!
Gang is alles!!

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 15 jan 2009 14:35

Alvast bedankt voor jullie reacties!
De red bull serie had ik ook al eens bekeken en idd, de carbon flyer van red bull heeft ook ongeveer de looks die ik wel mooi vind. Qua stijfheid weet ik niet wat die fiets scoort, maar zal er nog wel eens even achter zoeken.
Gewichtsverschil vind ik minder belangrijk dan stijfheid en sterkte van een frame (natuurlijk niet zo'n zware stalen ros hé :D), maar een kader dat tussen je benen zwaddert en van alle kanten voelt plooien als je optrekt vind ik helemaal niks.
Een nadeel aan red bull is wel dat dit enkel bij rose versant te krijgen is (dacht ik toch) en qua na-service niet zo ideaal tov bij een fietsenmaker.
Maar indien canyon en red bull echt de enige qualitatief goed kaders zijn binnen dat budget (ong. 1200 euro) zal ik mss wel moeten...

Wat de Kuota Kebel zelf betreft. Heeft hier iemand ervaring mee (of info via via?)
Persoonlijk vind ik dat model wel echt mooier (oogt airodynamischer en wat moderner dan de klassieke 'rechte' buizen vind ik, maar dat is natuurlijk ieders smaak)

Als er nog suggesties zijn, laat maar komen hé !! (want ik heb nu eenmaal niet het geld om elk jaar een nieuw frame te kopen, dus het moet ineens 'goed' zijn :D )
Nogmaals dank iedereen!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2009 18:50

SpEric schreef:ik heb gehoord dat sommige er niet echt op konden dalen ??? :)


Ja, die ken ik persoonlijk erg goed ;-)

Ander vorkje deed wonderen (CR1vork ipv Ritchey WCS), al daal ik met de Pina lekkerder.
Less is bore

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 16 jan 2009 09:51

misschien is de Stevens SCF Sl wel wat voor je, ook duits, ook een stijf frame.
Met als voordeel dat deze wel op diverse plekken in Nederland bij FM's te verkrijgen.
Voor € 1299,-

http://www.stevensbikes.de/2009/index.p ... ion〈=nl_NL
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 16 jan 2009 22:36

WOW ja, ik heb misschien een vreemde smaak (?) maar dat SLR frame van Stevens ziet er pas sjiek uit !! Oogt super aerodynamisch !!

Weet er daarom iemand of hiermee te koersen valt (niet te slap?) en hoe lang er garantie is op stevens frames?

carbonfreaks.nl vond ik ook wel interessant. Karbona had ook wel mooie frames vond ik, maar toch wel merkelijk zwaarder (+1,5 kg). Nu, als deze hierdoor OERSTERK en stijf zijn vind ik dat nog niet zo'n probleem. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de goeie tips mensen! Merci !!

Nog ideeën?? :D :D

fuck@duck
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 16:53

fuck@duck 17 jan 2009 15:08

O maar de Kuota Kharma heeft ook een zeer goede gewichts en stijfheids verhouduing en deze is pas echt betaalbaar en bloed mooi!
Met een veloce groep kost ie maar rond de 1899 euri's dus ...
Het is wel zo dat deze Kharma alleen maar als complete fiets te verkrijgen is maar als je die groep en wielen enz...er door de vakhandel laat afhalen dan houd je maar een +- 850 euro over voor de frame!
suc6

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 17 jan 2009 15:24

Ja, persoonlijk vind ik de Kharma ook mooier dan de Kebel, maar dacht dat de Kebel misschien iets beter was om af en toe mee te koersen gezien zijn hogere prijs. (al is dat natuurlijk geen garantie)
Iemand ervaring ts deze 2 (kebel kharma)

tomracertjee
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 apr 2006 18:31

tomracertjee 17 jan 2009 18:29

ik was in ieder geval voor zon duits kwaliteits carbon frame gegaan , zelf ook enkele weken op mogen fietsen en ze fietsen heerlijk ( ik had trouwes de Canyon waar hier over gesproken word) ben zelf 1,92 en 72 kilo fiets nu nog op een pascal carbon vind ik ook aardig goed gaan!
if you aren\'t dirty , you didn\'t bike like you should do

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 18 jan 2009 23:32

Oh, maar voor mij is het nog niet te laat hoor. :D Ik zocht eind feb te bestellen, maar eerst een grondig advies te vragen. Ofwel zitten hier echt wel veel liefhebbers van duitse frames, ofwel zijn ze idd wel het beste! De kans zit er dik in dat ik er dus ook voor kies. Zit nog wel met de 'drempelvrees' om een hele fiets via een site of in duitsland zelf te gaan bestellen (wat met service bij grote problemen...)
Hierdoor zou ik precies liever een merk kiezen dat bij een FM te koop is. (archgrr, dat ze Red Bull toch ook is raap daar verkopen....!)
Nog mensen die van die mooie (naar mijn smaak toch :D) aerodynamische frames kennen waarbij het achterwiel zo wat in de zitbuis loopt?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 jan 2009 10:43

Sto3mp3n schreef:Ja, persoonlijk vind ik de Kharma ook mooier dan de Kebel, maar dacht dat de Kebel misschien iets beter was om af en toe mee te koersen gezien zijn hogere prijs. (al is dat natuurlijk geen garantie)
Iemand ervaring ts deze 2 (kebel kharma)


Misschien kan je het eens aan Casran vragen of hij vergelijking heeft of weet..
Vond zelf de " oude " K-factor ook erg mooi ..

kestrelfreak
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:45

kestrelfreak 21 jan 2009 13:03

Sto3mp3n schreef: Nog mensen die van die mooie (naar mijn smaak toch :D) aerodynamische frames kennen waarbij het achterwiel zo wat in de zitbuis loopt?


Ja hoor: Kestrel RT800 of RT900
Zijn hier nog Kestrel liefhebbers?

Plaats reactie