Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wie kan me raad geven?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 jan 2009 21:45

Gewoon iemand die je komt halen twee keer per week en schop onder je hol zou idd voldoende moeten zijn.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 20 jan 2009 22:51

Waar haal je motivatie vandaan?

Bijvoorbeeld door mee te doen aan de actie fiets naar je werk.
Van tevoren geef je dan op hoeveel KM je denkt af te gaan leggen die zomer.
Maak een niet te straffe schatting en ga er dan voor.
Eventueel in combinatie met een weddenschap met collega of anderen.
Koppel er desnoods een goed doel aan,doet Amstrong ook.
Begin in de zomer of voorjaar en pak pas later de andere seizoenen erbij.
Maar bouw het van lieverlee op tot een gewoonte.

Ik heb bijna dagelijks gefietst tot ik van werk veranderde en de afstand te groot werd.
En ik moet je zeggen ,ontwennen duurt ook jaren .
Het verlangen verdwijnt niet .
Zij is ook tegen

hansmulder
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:49

hansmulder 22 jan 2009 19:43

ik weet wat het is,13km heb ik 7 jaar gedaan,lekker iets van de grote weg afen op de gewone stads fiets,target van 450 euro die het overigens zeer goed vol hield,ik had wel het geluk dat ik lekker buiten af kon fietsen ,geen auto,s s,morgens ging ik gewoon rustig, smiddags meestal iets harder. mijn tip koop een stel van die pedalen met aan een kant spd systeem met mtb schoenen red je het dan prima .ben van baan verandert waardoor ik nu 1km moet fietsen, mis m,n oude baan,baas niet maar het fietsen wel. ik zou zeggen gewoon morgen op de fiets en niet wachten op beter weer oid succes

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 22 jan 2009 20:21

Vind je fietsen eigenlijk wel leuk?
Zo niet, frustreer jezelf dan niet en ga met openbaar vervoer of ander gemotoriseerd verkeer.
Zo ja, dan heb je m.i. ook dit probleem niet en kunnen we dit topic vergeten.
De groeten.

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 22 jan 2009 21:01

Vind wel er was gelegenheid moet zijn op je werk, niks is viezer dan iemand die de gehele dag naar zweet ruikt en zijn/haar natte kleding laat drogen op een verwarming.

burd
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:23

burd 23 jan 2009 10:35

Een oplossing zou kunnen zijn: de 21-dagenuitdaging!
Ga de uitdaging met jezelf aan: 21 dagen met de fiets naar je werk. Da's een maand. Hou je het vol? Beloon jezelf dan met iets wat je echt graag wil, misschien wel die nieuwe fiets. Ga je een keertje niet met de fiets? Pech gehad, uitdaging verloren, helemaal opnieuw beginnen.

Dit kan een stimulans zijn om het in ieder geval een maand vol te houden. En na die tijd is er een nieuwe gewoonte gekweekt.

Succes (niet valsspelen!) Laat ons weten hoe het ermee staat!

ellenfiets
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 dec 2008 23:37

ellenfiets 23 jan 2009 22:57

Ik zou zeggen: koop geen nieuwe fiets, maar een mooie iPod waar je leuke dingen opzet om naar te luisteren tijdens het fietsen: toffe muziek, mooie luisterboeken, podcasts... Voordat je het weet wordt die drie kwartier naar je werk fietsen een mooi moment om naar wat leuks te luisteren en ga je het fietsen nog leuk vinden ook. Dan is het geen punt meer om vol te houden.

Je kunt ook met jezelf afspreken dat je onder bepaalde voorwaarden gewoon de auto mag nemen. Zo had ik vroeger met m'n ouders de deal dat ik die 12km naar school niet hoefde te fietsen als het 's ochtends kouder was dan -12 (we spreken over de winters van 1986 en 1987 toen de Elfstedentocht gewoon jaarlijks werd verreden). Ja, mijn ouders waren best soepel... :-)

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 24 jan 2009 14:36

Misschien heb je wel een collega die in de buurt woont en dezelfde intenties koestert als jij, en deze eveneens (nog) niet gerealiseerd krijgt? Kun je elkaar motiveren: scheelt een stuk!

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 24 jan 2009 14:40

EllenFiets schreef:Ik zou zeggen: koop geen nieuwe fiets, maar een mooie iPod waar je leuke dingen opzet om naar te luisteren tijdens het fietsen: toffe muziek, mooie luisterboeken, podcasts... Voordat je het weet wordt die drie kwartier naar je werk fietsen een mooi moment om naar wat leuks te luisteren en ga je het fietsen nog leuk vinden ook. Dan is het geen punt meer om vol te houden.

Leuk, maar niet echt veilig in druk verkeer...

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 25 jan 2009 12:34

Ik denk dat een nieuwe soepeler lopende fiets wel invloed kan hebben.
Het rijdt prettiger, waardoor het ook leuker wordt om de fiets te pakken.
Verder geeft de investering je wellicht een reden om vol te houden.
prj

Plaats reactie