Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

garantie

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 06 okt 2009 16:54

Is inderdaad mijn eerste reactie maar moet ik eerst 10 keer schrijven dat iemand zo'n mooie fiets gekocht heeft voordat ik kritisch mag zijn?

Zoals vaker geschreven in dit topic zijn prijsafspraken verboten en helaas voor de importeur: http://www.nu.nl/economie/2095943/kroes ... essie.html ;-)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 okt 2009 17:16

Geen reden om je niet welkom te voelen en ik heb niet liever dan kritische mensen (houdt mij ook scherp ;) ), maar je kan ook wel begrijpen dat zulke reacties op hun beurt reacties uitlokken...

Vos mag verkopen wat hij wil, maar Guerciotti mag afspraken maken voor het regelen van garantieclaims via officiële verdeelpunten. Ik weet nu niet of zij dan ook garantie mogen weigeren op frames/fietsen buiten het officiële net verkocht, Vos draait dan waarschijnlijk voor garantie op.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 okt 2009 17:32

Ik weet, niet toevallig, hoe dit hele verhaal in elkaar zit en kan je vertellen dat er met de frames, technisch, niets mis is.
Vos is niet via Guerciotti aan deze frames gekomen, het betreft maar een klein aantal, en is dan ook absoluut geen dealer van Guerciotti!
Wat er ook verteld wordt ter plaatse.

De uitleg van de zwarten mbt de garantie en het dealernetwerk dekt de lading eigenlijk compleet.

Service/garantie op de betreffende frames kan dus niet geclaimed worden bij Guerciotti.
"Try not. Do or do not......there is no try"

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 06 okt 2009 19:43

andromeda schreef: (...) Vos is niet via Guerciotti aan deze frames gekomen, (...)


Van de vrachtwagen gevallen...? ;)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 okt 2009 19:49

Nee dat dan ook weer niet.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 okt 2009 22:24

Volgens mij moet de verkoper het juist oplossen: dat is degene waarmee je als consument zaken doet. Met de fabrikant heb je geen overeenkomst.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 06 okt 2009 22:32

Juist, dat heet keten-aansprakelijkheid; de koper spreekt de verkoper aan op basis van de koopovereenkomst, vervolgens mag die het verder uitzoeken. Als klant heb je dus primair met de verkopende partij te maken!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 06 okt 2009 23:35

toch handig die jaartjes in de collegebankjes.... :)
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 06 okt 2009 23:50

tja, je weet maar nooit wanneer het van pas komt..... :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 07 okt 2009 08:14

peerke1 schreef:wat de garantie betreft volgens europese wetgeving is wat er ook gebeurt de fabrikant
aansprakelijk voor de garantie in het eerste jaar.dit kun je bij problemen volgens mij ook hard maken met een advocaat.dit is in het leven geroepen om ons ''niets'' wetende
consumenten te beschermen.als ik me niet vergis is dit bij auto's zelfs 2 jaar.


Nou, een dure advocaat in de handen nemen om je garantie af te dwingen.
daar gaat je voor deel van 200 euro. dat ben in 2 uur weer kwijt. dan had je net zo goed het bij een echte daeler kunnen kopen met een beetere garatie en een overzichterlijke winkel. Of zie ik het verkeerd.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 07 okt 2009 08:49

De garantieduur is trouwens ook anders dan hierboven ergens omschreven.
Je hebt garantie op een product voor de tijd van de redelijkerwijs te verwachten levensduur. Echter moet je dan niet verwachten dat je na een paar jaar het volle pond terugkrijgt, maar een restwaarde die je overeen moet komen.
De garantietermijnen die je altijd vertelt worden en leest zijn dus deels onzin. Echter zal er in die tijd altijd zonder problemen en nieuw product door de fabrikant worden vergoed bij defecten aan het product welke zijn ontstaan zonder toedoen van de gebruiker of andere externe krachten of factoren.
Het aanspreekpunt voor garantie is inderdaad altijd diegene die jou het product verkocht heeft, jij hoeft niet zelf in de slag met fabrikanten of importeurs.

Plaats reactie