Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Garantieframe Systemsix

systemsepp
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:58

systemsepp 14 mar 2009 12:14

Hallo mede cannondalefreaks,

Ook ik heb een lakprobleem met de Six 13(corrosie onder de clearcoat).
Heb nu recht op een nieuw frame, aangezien de six 13 uit de productie is gehaald krijg ik een Systemsix.

Volgens de dealer (Kokkie bikes) die me hier bij helpt, hebben ze geen 63 cm frame op vooraad in Oldenzaal. Kon nog wel een rode Six krijgen maar dat frame vond ik niet zo.Dan gaat mijn voorkeur naar de Systemsix gezien dit frame beschikt over grovere buizen iets wat bij een 63 cm frame niet misstaat.

Nu hadden ze het erover dat Cannondale een speciaal garantieframe( de systmsix dus). Maar ze konden me niet vertellen in welke kleursteling het frame komt. Het frame komt uit Amerika en er schijnt niets van bekend te zijn, ook niet welke decals er op zittten.

Mijn vraag is dus aan jullie wie heeft hier eerder van gehoord en zo ja wie weet welke kleur en welke decals er op dat frame zitten.Ik wil dit natuurlijk graag weten i.v.m de rest van de fiets stuur en stuurpen wielen etc.
Heb nl ffwd wielset in rood met witte decals en dat staat natuurlijk niet zo in een blauwe fiets.

En wie heeft er foto's van een 63 cm Systemsix.

Ik hoop van harte dat jullie mij een antwoord kunnen geven.

Alvast bedankt, Sepp.

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 14 mar 2009 12:20

Mocht dat "garantieframe" (???) niet geleverd worden in de door jou gewenste kleuren, dan zal Cannondale Oldenzaal het frame vermoedelijk wel tegen een kleine meerprijs opnieuw kunnen spuiten in de kleuren die je wilt.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 14 mar 2009 18:03

Of je haalt je stickers van je wielen eraf! Lijkt me handiger. Wellicht in een wit/blauw laten maken en je bent weer helemaal het ventje!
Niets is wat het lijkt..

six13
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 feb 2007 16:27

six13 18 mar 2009 13:45

Een systemsix zit normaal niet meer in het gamma voor 2009. Dus lijkt het me normaal als ze nog systemsix frames op voraad hebbben de keuze beperkt blijft tot de stockframes op deze moment! De vervanger voor de system six is de six carbon(full carbon) of de gewone six (achterzijde carbon en voorzijde alu,dus omgekeerd als de systemsix die een voorbouw had in carbon en een achterzijde in alu......kan je nog volgen?)

Ik had ook eerst een six13 clearcoat met het gekende lakprobleem,dan 450euro opgelegd bij mijn dealer voor de systemsix opnieuw in clearcoat.......en opnieuw het gekende probleem. Dan de keuze gekregen ofwel een six carbon ofwel 150euro opleggen voor de supersix,wat ik ook heb gedaan. Dus al bij al voor mij alles netjes geregeld op 4j tijd 3frames met een opleg van 550 in totaal. Overmorgen ga ik mijn nieuwe supersix in jet black ophalen!
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 18 mar 2009 18:58

Wel wat off topic, maar waarom is de six 13 eigenlijk uit productie gehaald?

Ik er eentje in de schuur staan en ben er erg happy mee, (trouwens ook een maatje 63).


Anyway, on topic. Als het inderdaad om stock voorraad gaat, kun je natuurlijk gewoon even naar de line-up van vorig jaar kijken. Verder zou ik wat brutaal zijn en dan gewoon zelf een kleur voorstellen, onder het motto baat het niet dan schaad het niet.

Als laatste, voorplaatjes:

Cannondale heeft op haar website een archief naar de line-upvan de laatste jaren zowel EU als USA. (nu maar hopen op een maatje 63): http://gb.cannondale.com/bikes/archive/

of natuurlijk Gooo....
Big... yeah, big bada boom.

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 19 mar 2009 13:02

Ik hoop voor je SIX 13 dat je High Mod-supersix frame krijgt (2009). Ook de supersix 2008 kent regelmatig lakproblemen ter hoogte van de achterwielophanging..... De supersix rijdt trouwens prima maar mist de stabiliteit in de lengte in vergelijking met de System six...vooral bij 63 cm...

six13
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 feb 2007 16:27

six13 19 mar 2009 21:59

yep het is de 2009 versie hi modolus in jet black en al zeg ik het zelf hij ziet er echt héél knap ui! Ik vind wel dat hij wat gelijkenissen vertoond met de cervelo R3. In de 58cm maat weegt hij 1050gr en de niet ingekorte vork amper 365gr!

Ik probeer dit weekend wel wat fotos te schieten en op het cannondale forum te zetten.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.

systemsepp
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:58

systemsepp 04 apr 2009 01:30

Nou, ik heb het frame vandaag gezien!

Het gaat hier om het systemsix frame jetblack usa model.
Wel lijp dus zo'n frame zie dus verder nergens.
Morgen kan ik het ophalen.

Plaats reactie