Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Testers Gezocht!

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 22 mar 2011 22:53

Fiets 5 is die van mei.. En yep, er is maar weinig verschil tussen 105 en Ultegra!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 22 mar 2011 23:03

rijden! schreef:En yep, er is maar weinig verschil tussen 105 en Ultegra!


wat is dit nu weer? gaat het alleen over de shifters of over de hele groep? als je wat schrijft, wees dan specifiek. zeker gezien het feit dat je hier blijkbaar als Fiets-redacteur post.

succes met testen volgende week, hopelijk houdt de lente nog even aan :)

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 23 mar 2011 00:11

skimons schreef:
rijden! schreef:En yep, er is maar weinig verschil tussen 105 en Ultegra!


wat is dit nu weer? gaat het alleen over de shifters of over de hele groep? als je wat schrijft, wees dan specifiek. zeker gezien het feit dat je hier blijkbaar als Fiets-redacteur post.

succes met testen volgende week, hopelijk houdt de lente nog even aan :)


Andere shifters en voor en achter derrie. Maar ook de wielen zijn anders (Ultegra heeft Fulcrum 7) maar als je al wielen hebt gaat het alleen om die enkele componenten, en denk niet dat dat de 300E meerprijs waard is.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 23 mar 2011 00:13

...ik reageer op de post van Benvdv. 'Heb begrepen dat de 105 shifters het bijzonder goed doen ivm de Ultegra aangezien ze jonger zijn. Klopt dit?'

Ik ging er van uit dat hij wil weten of de 105 net zo goed zijn als die van de Ultegra. Vandaar de wat korte reactie. M.i. is er weinig verschil in de werking van de shifters. Dit omdat ik op verschillende fietsen gereden heb met ofwel Ultegra ofwel 105. Belangrijk is de kabel 'routing' en het gebruik van de bijhorende Shimano kabels. Ennne... van mij hoeft het echt niet kouder dan wel natter te worden -laat de zon maar schijnen!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 23 mar 2011 00:24

rijden! schreef:...ik reageer op de post van Benvdv. 'Heb begrepen dat de 105 shifters het bijzonder goed doen ivm de Ultegra aangezien ze jonger zijn. Klopt dit?'

Ik ging er van uit dat hij wil weten of de 105 net zo goed zijn als die van de Ultegra. Vandaar de wat korte reactie. M.i. is er weinig verschil in de werking van de shifters. Dit omdat ik op verschillende fietsen gereden heb met ofwel Ultegra ofwel 105. Belangrijk is de kabel 'routing' en het gebruik van de bijhorende Shimano kabels. Ennne... van mij hoeft het echt niet kouder dan wel natter te worden -laat de zon maar schijnen!


Bedankt voor je reactie, nu nog even de levertijd opschroeven dan maar.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 23 mar 2011 22:51

rijden! schreef:Hop! Foutje! Moet zijn DONDERDAG 31 Maart! ...en aangepast... heb pas twee koffie op, vandaar...


@rijden - misschien kun je het ook even aanpassen op de home-page!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 31 mar 2011 23:08

Hoe was de dag jongens? En vooral hoe waren de fietsen? Ik hoop niet dat de regen de beoordeling heeft beinvloed. Speciale interesse voor de Bianchi Sempre trouwens.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 31 mar 2011 23:29

Benvdv schreef:Hoe was de dag jongens? En vooral hoe waren de fietsen? Ik hoop niet dat de regen de beoordeling heeft beinvloed. Speciale interesse voor de Bianchi Sempre trouwens.


Moet je even aan Mac944 vragen wat ie van die Bianchi vond ;-)
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 31 mar 2011 23:36

...het was heeeel nat, er stond veel wind, het geluid van schurende remblokken alom aanwezig en het soppen-der-sokken-in-schoenen goed hoorbaar... Maareh.. de mannen hebben hard gewerkt, tientallen rondjes gemaakt en de sfeer was en bleef optimaal! Bedankt voor de inzet en ik ga snel de punten tellen -nadat de fietsjes gepoetst zijn... ( morgen dus...)
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 31 mar 2011 23:37

Benvdv schreef:Hoe was de dag jongens? En vooral hoe waren de fietsen? Ik hoop niet dat de regen de beoordeling heeft beinvloed.


Nou, de regen was 's morgens ruimschoots aanwezig.... Die werd om ca. 13.00 uur weggeblazen door een stevige wind! Ikzelf heb 11 van de 15 fietsen kunnen testen. Ondanks de mindere weersomstandigheden is het wel kicken dat je zomaar wat fietsen uit een rek kunt plukken en rijden maar...

Het enige wat we wel moesten doen was je pedalen steeds overzetten, maar dat gaat ook steeds sneller. (ja, ook in de kou!) :)

Ik heb al wat foto's gezien, en ik vind ze super mooi geworden, juist omdat het regende! Geeft leuke effecten en weerspiegelingen op het wegdek!

Al met al een leuke, leerzame dag met een gezellige groep mensen.

Ben erg benieuwd naar FIETS nummer 5!

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 01 apr 2011 11:41

ottie schreef:
Benvdv schreef:Hoe was de dag jongens? En vooral hoe waren de fietsen? Ik hoop niet dat de regen de beoordeling heeft beinvloed. Speciale interesse voor de Bianchi Sempre trouwens.


Moet je even aan Mac944 vragen wat ie van die Bianchi vond ;-)


Ha! Hier ben ik nog Mac94 overigens. Die Bianchi was de eerste fiets die ik reed en ik vond het, ook achteraf, de slechtste fiets van de test. Zwaar, slap en niet wendbaar. Wel een mooie fiets, als schrale troost.

Verder was het een erg leuke dag ondanks de regen. Ik heb alle 15 fietsen kunnen ´testen´ en heb in totaal 50 km gefietst. Los van de Bianchi waren er niet echt slechte fietsen, wel veel van hetzelfde en enkele positieve uitschieters. Wat me opviel was dat het wel belangrijk was dat alles in balans was. Een heel goed frame met mindere wielen en groep fietst gewoon niet lekker. Maar goed, met gemiddeld 2 rondjes per fiets en hiervoor qua aantallen bereden racefietsen een beperkte ervaring beschouw ik mezelf niet als ervaren tester. Maar ik vond het wel erg leuk en nuttig om alle verschillen in de praktijk te kunnen voelen.
Se non e vero, e ben trovato.

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 01 apr 2011 12:42

Mac94 schreef:
ottie schreef:
Benvdv schreef:Hoe was de dag jongens? En vooral hoe waren de fietsen? Ik hoop niet dat de regen de beoordeling heeft beinvloed. Speciale interesse voor de Bianchi Sempre trouwens.


Moet je even aan Mac944 vragen wat ie van die Bianchi vond ;-)


Ha! Hier ben ik nog Mac94 overigens. Die Bianchi was de eerste fiets die ik reed en ik vond het, ook achteraf, de slechtste fiets van de test. Zwaar, slap en niet wendbaar. Wel een mooie fiets, als schrale troost.

Verder was het een erg leuke dag ondanks de regen. Ik heb alle 15 fietsen kunnen ´testen´ en heb in totaal 50 km gefietst. Los van de Bianchi waren er niet echt slechte fietsen, wel veel van hetzelfde en enkele positieve uitschieters. Wat me opviel was dat het wel belangrijk was dat alles in balans was. Een heel goed frame met mindere wielen en groep fietst gewoon niet lekker. Maar goed, met gemiddeld 2 rondjes per fiets en hiervoor qua aantallen bereden racefietsen een beperkte ervaring beschouw ik mezelf niet als ervaren tester. Maar ik vond het wel erg leuk en nuttig om alle verschillen in de praktijk te kunnen voelen.


Had al enig id van de Sempre, met name de wielen waren van invloed op de rijgedrag van de fiets had ik begrepen, maar die heb ik zelf. Ben benieuwd naar de stijfheidswaarden van het frame zelf dan.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Plaats reactie