Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Advies gevraagd

grotebeer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:20

grotebeer 29 mei 2009 16:05

Nu mijn MTB op zijn eind loopt ben ik van plan om mezelf een racefiets aan te schaffen en na enig onderzoek heb ik 2 fietsen gevonden met Shimano 105 afmontage gevonden die ook nog eens binnen mijn budget passen.

Dat zijn de volgende fietsen:

- Special voor 748,-- bij Fietsplaza

Sensa Umbria (link)

- 2008 BIANCHI VIA NIRONE 7 AL
SHIMANO 105/MIX COMPACT OF TRIPLE
DEZE HELE COMPLETE FIETS VAN 1099- NU 824-


2008 BIANCHI VIA NIRONE 7 AL (link)


Nu heb ik over de Sensa gelezen dat deze fiets een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft, maar over de Bianchi kan ik dat niet zo snel vinden. Ik vind de Umbria er fraai uit zien, maar de Bianchi in celeste vind ik stiekem toch wel een stukje fraaier. Nu is dat voor mij niet doorslaggevend, maar als de Biancha op alle andere vlakken de vergelijking met de Sensa kan doorstaan geniet die mijn voorkeur.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan als je het uiterlijk en naam buiten beschouwing laat?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 mei 2009 16:48

Volgens mij doen ze geen dr*l voor elkaar onder. Kies diegene die je het mooist vindt. Bij die Bianchi hebben zel bedalen voor je uitgezocht. Of dat ook de pedalen van jouw keuze zijn weet ik niet. Wellicht wil je wel met je mtb-pedalen blijven rijden?!

grotebeer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:20

grotebeer 29 mei 2009 16:52

Dank je wel. Die pedalen zijn inderdaad niet zo belangrijk, omdat ik daar toch wel andere voor wil. En mijn huidige zijn behoorlijk gaar, dus dat staat ook een beetje slordig op een nieuwe fiets.

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 29 mei 2009 18:53

Allebei prima fietsen, en op het eerste gezicht ook wel goed afgemonteerd. Behalve de wielen dan, slapper dan dit zul je het niet vinden. Ben je aan de zware kant? Probeer dan bij aankoop een setje andere wielen erbij te krijgen. Bij de Bianchi kun je dan de pedalen nog als wisselgeld gebruiken.

grotebeer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:20

grotebeer 29 mei 2009 20:12

Die wielen was ik inderdaad al van plan om daar wat anders voor te onderhandelen. Ik ben niet al te zwaar (75 kg), maar ik had al gelezen dat ze niet veel soeps zijn.

kvd
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2009 23:28

kvd 29 mei 2009 21:13

Bulls Harrier 2009 €799,-
Gazelle V4 2008 €799,-
Xtrail Full 105 2009 €749,-

vallen nog binnen het budget, ik ben ook aan het kijken voor een '105' fiets met ongeveer hetzelfde budget.

grotebeer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:20

grotebeer 29 mei 2009 22:11

Ik ben net bij Vos geweest, maar die Bianchi krijgen ze pas weer over 14 dagen binnen. Ik heb iets te lang gewacht (vakantiegeld nog niet binnen;)). Ik heb op 20 juni een toertocht van 180 km staan en ik wil er eerst nog wel een paar km-tjes op draaien, dus ik denk dat het toch maar die Umbria wordt.

Ik heb nu op marktplaats in een dorp verderop nog wel een mooie tweedehands Via Nurone gevonden met een vraagprijs van 750,--, die zelfs nog wat knapper is afgemonteerd, maar aangezien het mijn eerste racer wordt ben ik toch een beetje huiverig om hem tweedehands te kopen.

link


@KDV: Die was ik ook al tegengekomen, maar zijn allemaal al afgevallen. De Bulls heb ik nog wel lang in beraad gehad, maar ik vind de Sensa toch net een slag mooier.

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 30 mei 2009 12:27

Mooie fiets hoor, die Bianchi. Natuurlijk wel de verkeerde kleur banden, maar zit verder wel goed spul op.

Wat ik me alleen afvraag, is of het samenraapsel van Campa spullen nou wel helemaal optimaal is. Je hoort toch wel eens dat samenstellingen van verschillende groepen niet ideaal is.

Oh ja, en wil je hier een triple op hebben, dan moet je natuurlijk op extra kosten rekenen. Denk namelijk niet dat die shifters dat aankunnen. Het zal je dan dus meer kosten dan alleen een nieuwe setje bladen voor.

grotebeer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:20

grotebeer 30 mei 2009 12:51

Maar geldt dat niet ook voor de Sensa Umbria? Of is het daar wel gewoon een kwestie van bladen vervangen en klaar.

Wel een goed punt, dat een samenraapsel van verschillende groepen verre van ideaal is.

Ik ben overigens wel helemaal weg van die Celeste-kleur, maar da's ieder voor zich natuurlijk.

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 30 mei 2009 13:14

Ja, die kleur is de bom.

T.a.v. van triple op die Sensa: ik weet niet waar je 'm evt wil kopen, (fietsplaza?) maar over het algemeen kost een triple max 50e extra t.o.v. een dubbel. Ik neem aan dat elke leverancier dat ook gewoon kan leveren hoor. Bij een tweedehands ligt dus alleen niet iets anders.

kvd
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2009 23:28

kvd 31 mei 2009 01:39

@grote beer, ook de Bull 2008 ultegra @875euro? (morsink) ligt toch niet heel ver van je budget af lijkt me

grotebeer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2009 13:20

grotebeer 31 mei 2009 02:57

Morsink is voor mij zowat buitenland, terwijl Fetsplaza naast de deur ligt. Ik heb vandaag de Sensa Umbria aangeschaft en er een triple en Mavic Aksiums op laten zetten voor een paar tientjes. Maandag laat ik me door mijn vriendin afzetten om hem op te halen en dan ga ik vanuit de winkel meteen mijn eerste km's maken.

Plaats reactie