Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

racefiets voor beginner

spacekip
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2009 11:34

spacekip 31 mei 2009 11:51

--update; lees liever de laatste posts

zoals de titel al verraad ben ik op zoek naar een racefiets en ben ik zelf een beginner (echt een beginner nou ook weer niet. ik fiets behoorlijk vaak, maar ik zou graag de stap willen maken naar racen)

ik weet niet of er al een discussie bestond hierover, ik kon hem namelijk niet vinden. daarom ben ik maar een nieuwe begonnen.

afijn, de racefiets. ik ben op zoek naar een fiets van rond de 700 euro, maar ik kan het best nog een beetje overschrijden. verder ben ik van plan er 50-100 km per week mee te fietsen. Echter geen wedstrijden (voorlopig).

ik heb een beetje op internet zitten zoeken, daar vond ik ook dat een 2ehands fiets kopen best link kan zijn. daarom ben ik echt op zoek naar een nieuwe.
ook kan je fietsen vinden van rond de 400 euro, zoals op http://www.fietssportief.nl/nl/producten/racefietsen/43
hoe zit het met die fiets? is die redelijk?

verder vind ik dit ook een hele mooie fiets: http://www.bianchi.com/en/products2008/Road_Y8B47.aspx
wel wat over de 700 euro. maar als het een goede fiets is, maakt het me niet zoveel uit.

ik weeg ongeveer 76kg en ben ong. 1.97 (moet dus wel naar framemaat 60+)

zodra hij maar fietst, niet na een jaar fietsen uit elkaar valt en niet om de 200 km banden moet vervangen, vind ik het eigenlijk prima

graag hoor ik van iemand!
Wim

bospijn
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 aug 2008 18:04

bospijn 31 mei 2009 12:31

De eerste fiets in jou verhaal heeft de shimano Sora groep, de laagste groep in het shimano Gamma met het oog op levensduur en slijtage kun je deze beter mijden.

Dus minimaal Tiagra zoeken, de Bianchi is idd heel mooi en heeft 105 weer een groepje hoger.
Deze fiets lijkt me als beginnersfiets een hele mooie en geschikte keuze.

Wel zal men commentaar op de wielen geven het schijnt dat deze shimano wielen nogal slecht zijn en zeker te lijden krijgen onder iemand van jou gewicht.
Ook zijn er weer mensen die dat tegen gaan spreken.

Over de wielen van de xtrail heb ik geen kennis

Hoop dat dit je iets helpt.

spacekip
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2009 11:34

spacekip 31 mei 2009 12:52

hoe zit het dan met de andere 2, die van 500 & 600 euro op die eerste site? ik neem aan dat er meer dingen slijten dan alleen de versnellingen en de remmen?

ik las inderdaad al op een andere post dat de wielen van die bianchi slecht waren. wat is er dan slecht aan, eigenlijk? spaken die springen?
ik vind de bianchi wel stukken mooier dan de eerste.

zijn er nog mensen met suggesties voor andere fietsen?

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 31 mei 2009 13:08

De vergelijking is niet helemaal fair, de Bianchi is duidelijk een (of twee) klasse hoger. Waarschijnlijk zal iedereen hier zeggen:"Bianchi". Maar ja, alleen jij moet hem betalen.

Anyway, met allebei de fietsen kan je starten. Als het fiets virus aanslaat, dan ga je waarschijnlijk over een (paar) jaar nog eens kijken naar wat je dan wilt. Mijn voorspellingen zijn:

* met de Bianchi gebeurt dit een stuk later.
* de Bianchi hou je daarna lekker als winterfiets achter de hand, of
* je verkoopt die Bianchi aan mij (als winterfiets);-)

Het kan natuurlijk ook anders gaan, je bent immuun voor het fiets virus.De Bianchi verdwijnt in de schuur en over een paar jaar biedt je hem mij aan als winterfiets. :-)

De X-trail hoef je mij niet aan te bieden.

Redennen:
Sora vs 105
Voorvork
Merk, (X-trail klinkt als een pricefighter, terwijl Bianchi als race/motor bouwer nogal wat op zijn naam heeft staan).
Looks (en verkijk je er niet op, een mooie fiets onderhoudt je beter en lonkt wat meer op de momenten zal ik wel/niet gaan fietsen).


P.S.
over die wielen, gewoon mee weg rijden, worst case is dat je ze over anderhalf jaar vervangt door een ander setje (tweedehands, internet aanbieding of FM), dat is goedkoper dan een andere groep.
Big... yeah, big bada boom.

spacekip
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2009 11:34

spacekip 31 mei 2009 14:17

De vergelijking is niet helemaal fair, de Bianchi is duidelijk een (of twee) klasse hoger. Waarschijnlijk zal iedereen hier zeggen:"Bianchi". Maar ja, alleen jij moet hem betalen.
de bedoeling van deze post was ook niet om deze 2 tegenover elkaar te zetten; het was eerder bedoeld om te vragen of er suggesties zijn voor andere fietsen en of er iets mis is met deze fietsen (of juist sterk (in dit geval de bianchi dan) sterk aan te raden zijn).
wat is er met de voorvork?

sorry, TS?

zijn er mensen die zeer goede ervaringen hebben met hun fietsen in mijn prijsklasse?
en heeft iemand deze bianchi en kan er iets over kwijt?

graag hoor ik nog.

markd
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 mei 2009 01:31

markd 31 mei 2009 14:30

Die X-trail komt gewoon uit de Intersensfabriek, net als Target en vele "huismerken".

spacekip
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2009 11:34

spacekip 31 mei 2009 19:42

ik heb nou weer 2 andere fietsen gevonden, van moser.

de moser maso 105 en veloce, zie:
http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... acefietsen
http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... acefietsen

de x-trail vind ik toch iets te, tja, goedkoop.
ik zit nu te twijfelen welke van de 3 (3e is dan de bianchi, http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... hp?id=5248) de beste keus is.
de 2 moser's zijn wel flink afgeprijsd. kan een voordeel zijn, maar toch ook getuigen van 'slechte' kwaliteit? de bianchi is echter ook flink afgeprijsd.

iemand advies?

kvd
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2009 23:28

kvd 31 mei 2009 20:29

Bulls Harrier 2009 €799,-
Gazelle V4 2008 €799,-
Sensa UmbRia €759,-
allen 105 afgemonteerd

Bulls Ultegra's van 2008 €875,- (morsinkfietsen)

ik weet niet of je deze fietsen ook bekeken hebt?,

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 mei 2009 20:43

Van de shimano wielen zou ik echt afblijven. Mijn overbuurman van 80 kilo heeft ook een nieuwe set moeten kopen omdat de spaken eruit sprongen.

Ik zou voor de bianchi gaan, ik ben er ook op begonnen en het virus sloeg meteen aan :)

Waar kom je eigenlijk vandaan?

spacekip
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2009 11:34

spacekip 31 mei 2009 23:38

Van de shimano wielen zou ik echt afblijven. (..)
Ik zou voor de bianchi gaan, (..)
de bianchi heeft toch juist shimano wielen?


verder heb ik ook nog even op de weegschaal gestaan, die gaf 75 kg aan. ik neem aan dat het verschil tussen 75-80 niet groot is? maar misschien word het minder dan 75, door het afvallen van het fietsen zelf :)

Plaats reactie