Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago, Pinarello of De Rosa?

zoncolan
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jun 2009 21:40

zoncolan 03 jun 2009 22:35

hallo hallemaal,

ik gek van wielrennen maar ook gek genoeg nooit aan wielrennen gedaan, ben dus eigenlijk op dit gebied leek. Had vroeger aardig wat talent op de mountainbike (recreatief). Ik ben van plan om een racefiets te kopen om dagelijks naar het werk te "vlammen" (ben belg en woon dus ook in belgie maar werk in nederland, in mijn geval zo'n 40 km enkel). Ik voel een sterke affectie voor 3 merken. nl: De Rosa, Colnago en Pinarello (niet enkel hun vrouwen zijn knap). Rekening houdend met mijn budget ( +/- 2500 euro, ik kan het me nu eenmaal veroorloven) selecteerde ik daarom de Pinarello FP3; De Rosa Avant en Conago CLX, allen met centaur. Ik ben 28; 1m72; 63 kg. Kan iemand mij raad geven of evt een "waardig" alternatief formuleren?

Alvast bedankt!

saasers
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jun 2009 17:12

saasers 04 jun 2009 00:48

wel,

ik ben ook op zoek naar een soortgelijke fiets en ben dan ook geinteresseerd in wat ze jou gaan aanbevelen.
persoonlijk heb ik het meer voor de pina (die looks zijn tip top).
wat ik me wel afvraag is waar je de FP3 voor 2500 euro op de kop kan tikken met centaur...
mij hebben ze bij van eyck sport aangeraden om te gaan voor pinarello, look, cervelo...

even de drie onder elkaar


[img=http://www.derosa.co.nz/attachments/Ima ... 0Verde.jpg]

[img=http://www.granciclismo2.it/public/usatotop/ip3.jpg]

[img=http://www.epic-cycles.co.uk/images/col ... 091000.jpg]

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 04 jun 2009 00:56

Wellicht even informeren bij Flarer. Die hebben vaak leuke prijzen voor deze merken...

saasers
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jun 2009 17:12

saasers 04 jun 2009 02:30

inderdaad,
die winkel heeft alle 3 de merken,
wat wel opvalt is dat de colnage merkelijk zwaarder is dan de andere 2.

weet iemand soms een winkel in belgie, die voor deze merken voordelige prijzen heeft.
aangezien dit toch altijd handiger is wanneer er problemen optreden met de fiets, dan ben je binnen de handomdraai bij de dealer

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 04 jun 2009 12:57

Als je nog wat rek hebt in je budget zou ik een Cervélo kopen... Maar goed, ik ben natuurlijk niet objectief hier in, aangezien ik zelf Cervélo rijd. :-) Maar daardoor weet ik wel wat een fantastische fietsen het zijn.

Ik denk dat de door jou genoemde fiesten alle 3 leuke fietsen zijn. Zoals zo vaak is het voor een groot gedeelte erg persoonlijk.

Met De Rosa heb ik zelf het minste. Ik ken niemand met zo'n fiets, en ik ken hem eigelijk vooral door de laatste Giro. Als het gewicht van de De Rosa en de Pinarello dicht genoeg bij elkaar zit, zou ik zelf voor de meest stijve van die 2 gaan.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 04 jun 2009 13:15

Misschien nog even kijken naar een andere Italiaan:
Basso, Gios, Cinelli, Guerciotti, Pegoretti, Tomassini, Tommaso, Bianchi, Casati.

Mijn top 3: Tomassini, De Rosa, Colnago.

De Rosa gaat toch al een tijdje mee (heeft in de Molteni tijd Merckx zijn frames gebouwd, en later Merckx frames leren bouwen), Moser, De Vlaeminck, het Ariostea team in de jaren '80, Gewiss in de jaren '90, nu LPR en aqua & Sapone...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 04 jun 2009 13:34

Is een fijne selectie van fietsen; welke de beste is hangt vooral af van welke eisen je stelt. Ga na (best door er eens op te gaan zitten) welke geometrie je het beste past.

Mooie alternatieven: een Wilier Mortirolo?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 04 jun 2009 13:37

GastheerG schreef:
de zwarten schreef:De Rosa ............ De Vlaeminck


Heb ik iets gemist:(


slecht gegoogled ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

zoncolan
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jun 2009 21:40

zoncolan 04 jun 2009 13:47

Math Salden is the name:

Pinarello FP3 (centaur): 2800 euro
Colnago CLX (Centaur): 2700 euro
De Rosa Avant (Centaur): 2700 euro

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 04 jun 2009 13:56

haha! Toch al licht over het budget aan het gaan :)
Let echt wel op comfort. Het is een woon-werk fiets (geef je zelf aan), geen wedstrijdfiets. Dus testrijden en niet met de hardste fiets naar huis (ook de vaak slechte Vlaamse fietspaden indachtig)!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 jun 2009 14:46

For what it's worth: Momenteel rijd ik op een Colnago (Dream). Een heerlijke fiets, echt Italiaans en redelijk exclusief. Dat laatste kan ook komen doordat het frame inmiddels al weer meer dan 5 jaar oud is. Ik heb er in ieder geval nooit nog 1tje zien rijden in dezelfde kleuren (voor de kenners: NL30).
De volgende fiets gaat echter een De Rosa worden! Vind ik gewoon nog net iets mooier en exclusiever. Pinarello fietsen kunnen mij over het algemeen weinig bekoren. Zeker met zo'n rood-zwart-witte heb je eigenlijk gewoon een 13 in een dozijn fiets..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie