Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

2 Pina's gestolen uit slaapkamer/bijkeuken

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 08 jun 2009 11:59

Olla,

Vanacht zijn er twee Pina's (Paris en Gallileo) gestolen uit ons huis. Alles ging heel snel ondanks alarm meldingen. Het lijkt wel of ze speciaal voor de fietsen kwamen.
Ze hadden in het slot een gaatje geboord, deur opengegooid (alarm ging af) fietsen weggenomen en voordat ik beneden was, waren de dieven gevlogen. Meest balen was dat ik net Bora Ultra 2 ceramisch eronder had geschroefd. Gelukkig hebben ze wel de Isaac en de Santos Mtb's laten staan.

Waar ik nu bang voor ben dat de fietsen eigenlijk niet verzekerd zijn voor de inboedel verzekering omdat het bedrag best wel hoog is.

Gelukkig stonden ze wel goed afgesloten met Politie keurmerk sloten, alarm, maar het mocht niet baten.
Trouwens wel vreemd dat je met SKF keurmerk sloten zo makkelijk het slot in puin boort.

Vandaag komt de technische recherche de boel onderzoeken. Hulde trouwens voor de Politie, ze waren binnen 2 minuten met 6 wagens aanwezig ;)

Ps: de hond sliep door ;)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 08 jun 2009 12:06

Misschien even foto's postten? En specifieke details waar je ze aan kan herkennen?
Mocht iemand hier een mooi koopje tegenkomen...

Maar grote kans dat het de grens over gaat.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 08 jun 2009 12:09

Da's flink balen. Wellicht een tip om marktplaats e.d. de komende weken goed in de gaten te houden. Ik zou ook eventuele foto's op dit forum plaatsen. Met z'n allen kunnen we dan in de gaten houden of ze ergens te koop aangeboden worden.

Qua verzekering gaat het wel goed komen. In principe wordt je vergoed tegen dagwaarde (da's vaak veel minder dan je denkt). Dan moet er wel braakschade zijn en je moet vaak een bonnetje of foto kunnen overleggen. Uiteraard ook even aangifte doen, maar dat zal met 6 wagen voor de deur geen probleem geweest zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 08 jun 2009 12:25

sjeee, voor een liefhebber is dit verschrikkelijk natuurlijk!

eigenlijk bizar dat dieven tegenwoordig zelfs voor fietsen inbreken...

gevoel bekruipt me dat je in de gaten bent gehouden of een 'bekende' er iets mee te maken heeft.....

veel succes met de afhandeling, hoop dat het goedkomt!
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 08 jun 2009 12:40

Tja, ik moet je eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel vertrouwen in heb. Verzekeraars het is altijd wat.....
ondanks dat we de bonnen hebben, braakschade, alarm, ik dacht goede sloten ect ect... ze zullen altijd zo min mogelijk willen uitbetalen als ze dat al doen.

Maar goed, misschien ben ik nu wel te negatief :(

We wachten af, misschien wel even iets positiefs en opbeurends, welke merk fiets zal ik nemen ;)

groet,

Peter

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 08 jun 2009 12:53

charite schreef: We wachten af, misschien wel even iets positiefs en opbeurends, welke merk fiets zal ik nemen ;)

groet,

Peter


Het is altijd tijd om een Cervélo te kopen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 jun 2009 13:41

Jij blijft er wel rustig onder zeg. Ik zou compleet radeloos en woedend zijn denk ik, mochten ze met mijn (goedkopere) fietsje aan de haal gaan!

Als ze zo rap binnen en buiten waren met die fietsen moet het inderdaad wel zijn dat ze dit goed in de gaten hadden...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 08 jun 2009 13:57

Kl*te!

Fietsen zijn in principe verzekerd dmv je imboedel verzekering. Het inschatten van de waarde van de fietsen is echter een "lastige klus" voor de verzekering.

Toen mijn fiets uit de schuur gestolen was boden ze in eerste instantie een veel te laag bedrag. Later, nadat ik alle bonnetjes van onderdelen, onderhoud enz. had opgestuurd en bij elkaar had opgeteld ontving ik (onder coulance) een erg mooie vergoeding.

Succes!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 jun 2009 15:24

Dit weekend staat limburgsmooiste weer op het programma. Bijzonder veel fietsen daar maar zo'n fiets neem je niet om 1 keer per maand 25km te fietsen. De kans lijkt mij dus redelijk aanwezig dat deze fietsen bij een tourtocht ingezet zullen worden.

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 08 jun 2009 17:52

Mh,

Zal moeilijk worden ze daar te vinden, kan moeilijk iedereen met een Paris en Bora's van zijn fiets afslaan en het serienummer bekijken. Aan de andere kant, misschien wel een goed idee ik ben namelijk een beetje gewelddadig sinds vanacht :)


Groet,

Peter

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 jun 2009 18:06

Ik weet niet hoe onderscheidend de fiets is aangekleed natuurlijk.
Misschien heb je wel een unieke combi van bidonhouders en wielen?

Spijtig blijft het wel dat als je hard hebt gewerkt voor iets moois anderen er mee vandoor menen te moeten gaan.

Ik hoop van ganserharte dat jouw fiets ergens boven komt, jij 'm terugkrijgt en de dader(s) flink worden gestraft.

michielh
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:14

michielh 08 jun 2009 20:26

Ik hoop voor je dat je de fietsen gaat terugvinden!

Btw. tijd voor een nieuwe hond... ;)
Raalte - Nijmegen - Tiel

Plaats reactie