Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

ben.l
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2005 00:12

ben.l 15 jul 2009 15:04

GastheerG schreef:
Frigo schreef:Jammer, dacht even dat je een liefhebber was...


+1

Ik vraag me ook af of de fiets nu te koop is? Of laat de TSer op Marktplaats alleen maar mensen bieden om te geilen dat de fiets 300 Euro oplevert en hij er maar 100 voor betaald heeft.
Of is de fiets bij voldoende opbrengst ineens wel te koop?

Raar verhaal en het zal bij heel wat liefhebbers van retro best wat ????? oproepen.
Waarom zou dit een raar verhaal zijn , ik was nieuwsgierig wat zo iets nog eventueel op zou brengen .Als dit bij de `liefhebbers` vragen oproept zegt dat waarschijnlijk meer over hen dan over mij. Overigens ter geruststelling ik ga hem zelf als liefhebber van alles wat met fietsen te maken heeft restaureren.

ben.l
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2005 00:12

ben.l 15 jul 2009 15:16

GastheerG schreef:
ben.l schreef:zegt dat waarschijnlijk meer over hen dan over mij.


De standaard doodoener als iemand op de inhoud vastloopt.

De vraag die maar NIET beantwoord wordt:

Ga je de fiets nu wel of niet verkopen?

Aantwoord JA:
dan ben je vooral in handel geintereseerd en ga ik niet een folder en foto's zitten scannen. Het gaat dan om de handel en niet om de fiets

Antwoord NEE
dat is zeer misleidend naar de mensen die nu op de advertentie bieden en niet netjes.
Ik kan me niet herinneren dat ik je gevraagd heb om ook maar iets te scannen , en de afweging of ik iets verkoop of zelf opknap maak ik gelukkig zelf.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 15 jul 2009 15:44

Vreemd; Ik dacht dat je vraag betrekking had op een kleurnummer, ik kan ook nergens in je vorige posts terugvinden dat je nieuwsgierig was naar de waarde...

Beetje rare manier van communiceren heb jij vriend; als je wilt weten wat iets waard is, vraag dat dan gewoon!

Daarnaast komt je verhaal dat je wilt restaureren niet echt overtuigend over zolang die advertentie nog op marktplaats staat.

Ik zou zeggen MOD, gooi hier maar een slotje op:rolleye:
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 15 jul 2009 16:28

Ik sluit mij helemaal bij GastheerG aan. Je moet wel keuzes kunnen maken. Als wilt weten wat een fiets waard is, kan je dat toch ook op een forum vragen ipv mensen een beetje blij maken met een dooie mus op MP? Rare vogel ben jij.

ben.l
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2005 00:12

ben.l 15 jul 2009 17:11

Ik krijg het idee een beetje dat je als retro liefhebber in een schijnwereld moet leven.
Ik zet een fiets die , zoals ik heb gezegd voor een prikkie heb gekocht, en wat tot dan toe helemaal geen interresse van mij had , maar gewoon mooi vond ,te koop op MP .
Later realiseer ik mij dat ik hem misschien ook wel zelf wil houden en ga om info vragen , waarop m.i een beetje over de top op wordt gereageerd, als het blijkt dat ik hem ook te koop heb staan.
Maar voor alle duidelijkheid , als hij genoeg op brengt in deze staat gaat hij weg ,en anders knap ik hem zelf op.
ter info , ik ben geen handelaar , maar zelfs iemand die nog nooit eerder wat via MP heeft aangeboden. Dit waren vlgs mij genoeg exuses , Nu weer verder met het gewone KOGA MYATA leven.

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 15 jul 2009 17:46

ja zo'n Koga Myata is wel vet idd... Ik heb zelf liever een Koga Miyata, maar dat terzijde.

johnelst
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:37

johnelst 16 jul 2009 02:18

Jammer mannen dat er door een beetje ongelukkige manier van communiceren irritatie ontstaat, maar lijkt gelukkig opgelost. Zoals bij topis starter bekend heb ik ook via mp gereageerd en schrok een beetje van zijn prijs. Zoals hem ook verteld, waarde........ wat de gek er voor geeft. In topstaat en origineel ..........leuk, maar niet eens voor de echte verzamelaar, die wil luxe en ouderdom, dus de Masí's en Chesini's van de jaren 70 en eerder. Voor een freak (zoals ik) altijd leuk, maar tegen een normale prijs. Ter info van allen, ik heb 8 Giossen van voor 1982, alle gekocht in de laatste 3 jaar. NOOIT meer betaald dan 175,= voor een complete fiets, en dan ook nog eens voor eentje die geheel origineel was, maar natuurlijk niet in topstaat. Geen kwestie van geluk, maar gewoon reeel. Opknappen/spuiten kost altijd meer geld dan je denkt, zeker als je ook nog eens achter wat originele onderdelen aan moet. Totale kosten voordat je m weer tiptop hebt kunnen dus oplopen tot 300,= of meer. De fiets heeft dan nog steeds alleen waarde voor "de gek die er wat meer voor over heeft", maar die heeft geen vermogen over voor een leuke oldtimer voor erbij. De echte oude teamfietsen zijn natuurlijk een uitzondering. Topic starter liet mij ook direct in een reactie weten de fiets zelf op te gaan knappen en dat juich ik toe. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Op dit moment is het staal weer populair, maar heb er jaren geen mens over gehoord en schaamde me bijna voor mn hobby. "Rij jij ook op die oude zooi, hahahahahahaaha". Kunnen we elkaar ergens mee helpen dan is dat mooi. GastheerG biedt dan ook spontaan z'n archief aan en daar is zo'n forum toch eigenlijk voor, dus laten we dat koesteren.

Veel staalplezier allemaal, ik ga even even paar dagen duur plastic en veel kermis kijken in de Tour en misschien zelf een paar bergjes pakken.

ben.l
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2005 00:12

ben.l 16 jul 2009 11:25

ben er wel gelukkig mee dat uiteindelijk de emoties uit de discussie zijn , na wat googelen vond ik wat afbeeldingen van de fiets waar het om gaat op http://www.classicrendezvous.com/Italy/Gios/Gios.htm in de lorenzo concepcion uitvoering maar wel met een Shimano 600 groep

Plaats reactie