Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Unieke frames: Simplon pavo vs Lapierre X-lite

hergen
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2006 17:22

hergen 22 jul 2009 23:21

Zoektocht naar een nieuw frame heeft me hier geleid.
Simplon is wel wat over te vinden en komt over het algemeen
goed naar voren.

Over de Lapierre is eigenlijk bijna niets te vinden...

Ideeen?
Tips?
🚴

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 jul 2009 00:30

Lapierre is onderdeel van de Accell groep. Batavus en Koga vallen hier ook onder. Het is een gerenommeerd bedrijf: klikkerdeklik.

Volgens mij is het topmodel van Batavus ook voorzien van een Lapierre frame, maar dat weet ik niet zeker.

Die Lapierre fietsen zien er in ieder geval wel erg mooi uit, van de Simplon ben ik ook gecharmeerd. Succes met je keuze.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 jul 2009 01:00

Eigenlijk rij je dan dus gewoon op een gepimpte Loekie uit It Hearrenfean ...........

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 jul 2009 01:07

Josebã schreef:Eigenlijk rij je dan dus gewoon op een gepimpte Loekie uit It Hearrenfean ...........


Volgens mij staat er ergens aan de binnenkant van elk frame (heel klein): made in Taiwan. Maar dat was de vraag van ts niet.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 jul 2009 01:17

Ach, de vraag waar een fiets vandaan komt kan ook op meerdere manieren beantwoord worden. Waar ie wordt ontworpen of waar het frame wordt geperst of waar ie wordt geassembleerd?

Parmaham komt ook uit NL....

Een Loekie uit Taiwan dus........ ook goed.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 23 jul 2009 04:31

Josebã schreef:Ach, de vraag waar een fiets vandaan komt kan ook op meerdere manieren beantwoord worden. Waar ie wordt ontworpen of waar het frame wordt geperst of waar ie wordt geassembleerd?

Parmaham komt ook uit NL....

Een Loekie uit Taiwan dus........ ook goed.


Parmaham komt niet uit Nederland maar uit Parma, Italia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parmaham

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 jul 2009 09:53

Beide zijn produkten die in Nederland (waarschijnlijk terecht) niet of nauwelijks worden gevoerd. Simplon is niets verkeerd mee maar niets beter/slechter (= voegt weinig toe) dan Scott waarbij een Addict net een trapje hoger staat. Lapierre zit op het nivo Duits verzendhuis en biedt ook niet veel meerwaarde zijn nog wel wat merken die in Nederland niet gevoerd worden maar toch mooi gelakte frames maken (bijv. KTM).
Kopen is niet zo moeilijk, garatie iets lastiger en verkoop t.z.t. zo goed als onmogelijk.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 23 jul 2009 18:24

Sharkman 1 schreef: Kopen is niet zo moeilijk, garatie iets lastiger en verkoop t.z.t. zo goed als onmogelijk.


Kopen is niet heel gemakkelijk, je moet ze van verder halen dan je eigen LBS. Garantie zal in dat opzicht ook wat lastiger zijn, het moet van verder komen. Een eventuele verkoop? Een Simplon is vast goed te verkopen en een mooie Lapierre is ook niet verkeerd. Dit moet niet zo'n probleem zijn.

Ik begrijp het wel dat je eens wat anders wilt als de standaard merken. Ik vind persoonlijk Simplon mooie fietsen. Ze worden in de Duitse bladen ook altijd goed getest.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 jul 2009 14:01

Lappiere wordt veel getest in de Duitse bladen. Het X-lite frame scoort altijd zeer uitstekend qua comfort (in dit geval: verticale demping in zitbuis en demping in het stuur). Qua stijfheid scoort hij voldoende. Misschien als je honderd kg weegt dat dat een probleem is. Een knalhard frame is het niet. Lijkt me een goed uitgewogen frame, beetje vergelijkbaar met Look (ook niet heel stijf, maar wel veel demping). Zoek eens op http://www.roadbike.de. Daar moet wel een testje staan.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2009 15:45

-Divo- schreef:
Josebã schreef:Parmaham komt ook uit NL....


Parmaham komt niet uit Nederland maar uit Parma, Italia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parmaham


Mmm, dat was idd ook een misverstand wat bij mij leefde.
Fijn om te weten.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 24 jul 2009 16:34

Josebã schreef:
-Divo- schreef:
Josebã schreef:Parmaham komt ook uit NL....


Parmaham komt niet uit Nederland maar uit Parma, Italia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parmaham


Mmm, dat was idd ook een misverstand wat bij mij leefde.
Fijn om te weten.


Waar een fietsforum al niet goed voor is. :D

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2009 18:52

Hoho.... voedingsleer.... belangrijk....

Plaats reactie