Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets voor mijn vrouw

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 27 jul 2009 15:57

Het blijft lastig gokken. De meeste vrouwen zitten vaak toch wat minder diep. Hoe dan ook kom je met die lengte bij de meeste merken op de kleinste maat uit. Ik denk dat de meeste zaken die maat niet op voorraad hebben, dus moet je toch bestellen. Dan zou ik wel zeker van mijn zaak willen zijn.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2009 16:02

Ik zou als verrassing tegen haar zeggen 'wij gaan voor jou een racefiets uitzoeken' en er vervolgens netjes een aan laten meten. :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 27 jul 2009 17:18

ab schreef:Als ik weet wat de maat moet zijn heb ik vervolgens de hele komende winter om het internet af te speuren naar een leuk frame. Ik denk dat je er bij een klein frame moeilijk naast kan zitten qua overige maten als de framehoogte klopt. Dit omdat je niet te maken krijgt met een zadelpen die 20 tot 25cm uit het frame steekt, waardoor je van de meest sportieve houding met een paar spacers naar een veel minder extreme zit gaat.


Als je een relatief korte romp hebt heb je minder buiging en reikwijdte. 1 á 2cm kan het verschil maken. Alleen de lichaamslengte is nogal weinig input.
Bij kleine maten kun je er dus wel degelijk net zo goed naast zitten. Kijk maar eens naar de verschillen in geometry bij het damesmodel Trek 1.9
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/ro ... ies/12wsd/

Hoe je het doet moet je natuurlijk zelf weten maar je kunt haar natuurlijk ook inspraak geven.


Idee:
Koop een fietsminiatuurtje, maak zelf een cadeaubon, pak het leuk in, en doe er een lief briefje bij, en stop het in haar tas (of andere plaats) zodat ze het zelf onverwachts vind . . . ;)

Gewoon een beetje werk van maken en denk ik nog leuker voor je vrouw dan dat er ineens een complete fiets staat.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2009 17:37

Moet toch prima kunnen zonder op te meten. Met 1m61 begin je aardig in de richting van de grens met 28 inch wielen te komen. Een maatje wat echt klein is (bovenbuis 51-52 cm), zadelpen zonder set-back, compact stuur met korte reach en een korte stuurpen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 27 jul 2009 18:41

Leuk cadeautje hoor. BeOne heeft misschien een leuke racefiets voor je vrouw, een teamreplica voor € 899 inclusief een teamoutfit! Wel heel vrouwelijk maar wel mooi. Als mijn vrouw zo lief blijft, krijgt ze die ook voor de komende vakantie. http://www.beone-bikes.com
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 27 jul 2009 19:40

Flores schreef:Leuk cadeautje hoor. BeOne heeft misschien een leuke racefiets voor je vrouw, een teamreplica voor € 899 inclusief een teamoutfit! Wel heel vrouwelijk maar wel mooi. Als mijn vrouw zo lief blijft, krijgt ze die ook voor de komende vakantie. http://www.beone-bikes.com



Wel erg roze, weet niet hoeveel "vrouwen" ouder dan 10 jaar deze "Hello Kitty" look trekken?
:D

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 27 jul 2009 20:31

Ze is 10+32:/ maar wit en roze staat er wel... Ze is nog meisjesachtig mooi:p
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 28 jul 2009 11:35

ab schreef:
Amclassic-fan schreef:Moet toch prima kunnen zonder op te meten. Met 1m61 begin je aardig in de richting van de grens met 28 inch wielen te komen. Een maatje wat echt klein is (bovenbuis 51-52 cm), zadelpen zonder set-back, compact stuur met korte reach en een korte stuurpen.


Het kleinste frame dus (uitgezonderd bijzondere modellen voor jeugd of dames natuurlijk).


Als je idd de tijd hebt om een frame uit te zoeken en hem zelf opbouwt, dan zou ik gewoon voor de maat gaan waar je rond de 51 cm bovenbuis uitkomt. Het hangt wel van het merk af. Bij Scott zou je bijvoorbeeld met een XS en een XXS wel uit de voeten kunnen daar is het verschil tussen de bovenbuis maar 1cm (51,5 vs 50,5) en de balhoofdbuis maar 5mm (11,0 om 10,5). Die verschillen kun je makkelijk opvangen.

Bij Red Bull bijvoorbeeld moet je al naar een vrouwenmodel, aangezien de kleinste uit de 'mannen' lijn een bovenbuis van 53,5cm heeft. Zoeken dus :-)
Succes ermee!

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 28 jul 2009 15:15

Laat ze gewoon lekker zelf kiezen! Als ze fietsen leuk vindt dan heeft ze er net als jij vast ook veel plezier aan om uit te zoeken wat ze echt graag wil.
Ik ben zelf over het algemeen geen fan van de dames modellen al moet ik toegeven dat de Leontien spullen dan wel weer leuk zijn. Ik rij zelf af en toe in het truitje rond en zou me ook best op zo'n fiets durven vertonen alleen jammer van de afmontage (Sora).
Geef mij maar een stoere fiets, de outfit kan altijd aan de gelegenheid aangepast worden!
Oja, ik ben ook een beetje ouder dan 10

Plaats reactie