Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Is dit een goeie beginner racefiets ?

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 29 jul 2009 12:37

Voor 300 euro (die je overhoudt na aanschaf van de met shimano 105 afgemonteerde fiets)
moet je met een beetje zoeken een prima setje pedalen/schoenen/broek/shirt/zweetshirt kunnen vinden. Helemaal nu de zomersale bij veel webshops begint.
Dat zou natuurlijk mooi zijn, want dan heb je allebei (en nog binnen budget ook)
De voldoening duurt langer dan de pijn...

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 13:03

Ik zou via een webshop broek shirt zweetshirt enzo kunnen bestellen weet er 1 met tot 70% korting.
Maar dan is de vraag zit het wel lekker.
Pedalen zou ook via internet kunnen.
Schoenen pas ik sowieso liever eerst.
En ook nog een fietscomputertje maar dat kan ook via internet of bij FM.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 29 jul 2009 13:24

Rico8 schreef:Voor 300 euro (die je overhoudt na aanschaf van de met shimano 105 afgemonteerde fiets)
moet je met een beetje zoeken een prima setje pedalen/schoenen/broek/shirt/zweetshirt kunnen vinden. Helemaal nu de zomersale bij veel webshops begint.
Dat zou natuurlijk mooi zijn, want dan heb je allebei (en nog binnen budget ook)

Zonder "vadertje" te willen spelen maar ik denk er toch anders over.
Een vriend van mij heeft zich ook laten verleiden tot aankoop van een fiets wat tegen zijn budget lag. Gevolg, na 3mnd nog steeds geen helm en goede kleding...
Heb het op een rijtje gezet waarvan ik denk wat van toepassing is.
Waarbij ik niet heb overdreven wbt hoogte prijzen maar het gemiddelde heb gepakt tussen fm cq webprijzen.
Schoenen> €100
Helm>min. €60
Pedalen> €40
Broek> €80
Shirt> €50
Handschoenen >€15
Sokken> (2X) €20
Bril> €30
Computertje> €..
Herfst/winter/lente kleding/stukken> €..
Jordydejong schreef:Ik zou via een webshop broek shirt zweetshirt enzo kunnen bestellen weet er 1 met tot 70% korting.
Maar dan is de vraag zit het wel lekker.
Pedalen zou ook via internet kunnen.
Schoenen pas ik sowieso liever eerst.
En ook nog een fietscomputertje maar dat kan ook via internet of bij FM.

Goed gedacht

Als laatste word ik er een beetje moe van "ik zou toch minimaal voor een 105 gaan" Maar dat was al duidelijk denk ik. (forumcliche):(
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 jul 2009 15:37

Zelf heb ik ook net een nieuwe racefiets aangeschaft. Uiteindelijk was mijn oog gevallen op de Sensa Tiagra, waardoor ik nog voldoende geld over zou houden voor een 2e setje kleding, schoenen en pedalen. En helm laat ik tegen beter weten in nog even voor wat het is, aangezien ik liever volgend seizoen een goede koop als dit seizoen een 'goedkoop' ding. Ik wil sowieso een helm die goed bij mijn kleding/fiets(en) past.

Uiteindelijk heb ik, doordat de Sensa niet aanwezig was, een Gazelle V3 gekregen. 105 afgemonteerd. Een super leuke fiets, waar helaas iets aan mankeerde dus hij is even terug naar de dealer. Echter heb ik nu een knalrode fiets in plaats van zwart, waardoor een eventueel gekochte helm misschien totaal niet zou passen.

Verder heb ik dit setje schoenen en pedalen besteld. Zoals je hier kunt zien zijn ze ook nog wel iets goedkoper en er zijn vast NOG wel goedkopere setjes te krijgen, echter zou ik hier niet teveel op bezuinigen. De maat heb ik overigens gewoon 1 groter genomen dan mijn casual schoenen en even groot als mijn voetbalschoenen. Ze zitten perfect! Voor een paar tientjes minder kun je dus best even op het internet kijken en terug sturen kan altijd nog.

Fietskleding laat ik aan jezelf over, dat verschilt nogal per persoon. Zelf ga ik nog eens een Agu setje erbij kopen of misschien een team shirt van Cofidis o.i.d.

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 16:00

Flores

Dat zonder "vadertje" te willen spelen begrijp ik hoor :)

Ik weet dat je probeert te helpen zodat ik niet de verkeerde keuze maak zodat ik de rest niet meer kan kopen

Ypuh mooie setje schoenen & pedalen die van €113,- maar dus je advies is gewoon 1 maatje groter dan je normale schoenen bestellen ?

Deze site http://www.cyclewear.nl/ was het waar ze tot 70% korting hadden
Dus broeken van 80 á 90 naar 40 á 50 euro
Shirtjes van 40 á 70 euro naar 15 á 30 euro

Dat zou me ook alweer heel veel schelen maar dan moet het wel goed zijn



Owja heb al een tijdelijke Fietscomputer ^^ hij koste 3 euro bij de action
Hij heeft alle functies die ik nu nodig heb
Huidige Snelheid, Gemiddelde Snelheid, Afstand Rit, Totale Afstand en nog 4 opties
Dus die kan ik gebruiken tot ik geld heb voor een beter :)

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 29 jul 2009 16:20

Jordydejong schreef: Ypuh mooie setje schoenen & pedalen die van €113,- maar dus je advies is gewoon 1 maatje groter dan je normale schoenen bestellen ?
Dat zou me ook alweer heel veel schelen maar dan moet het wel goed zijn
Is een mooie aanbieding die bij de meeste fm's ook van toepassing is. Kwaliteit zal niks mis mee zijn. Echter er zijn zoveel merken/type schoenen (lees; andere maatvoering, pasvorm, smal/breed, soepel/stijf) etc. 1 maatje groter is geen vuistregel. Je kan inderdaad de schoenen terugsturen en andere bestellen. Misschien passen die ook weer niet. Terugsturen en weer... Kan ook goed uitvallen, misschien ook niet.Eerst passen dus.
Jordydejong schreef: Owja heb al een tijdelijke Fietscomputer ^^ hij koste 3 euro bij de action. Hij heeft alle functies die ik nu nodig heb Huidige Snelheid, Gemiddelde Snelheid, Afstand Rit, Totale Afstand en nog 4 opties
Dus die kan ik gebruiken tot ik geld heb voor een beter :)

Verstandig ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 16:38

Ben mischien ook van plan om na een tijdje Fiets blad te nemen voor 2 jaar en daar heb je dan fietscomputer erbij een betere :) dus misschien dat na een tijdje

Ik ga nu even die fietscomputer van 3 euro testen :)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 jul 2009 16:58

Hey Jordy,

Over het algemeen heb ik een gangbare maat. Al mijn dagelijkse schoenen zijn mt 43, dus die durf ik ook vrij blindelings te kopen. Mijn voetbalschoenen (Zowel zaal als veld) en hardloopschoenen zijn mt 44. Zo durfde ik ook wel eens via internet schoenen te bestellen. Ze belden me zelfs nog even op om zeker te zijn dat ik wel een maatje groter besteld had (En dat mijn fiets niet leverbaar was, dat dan weer wel).

Ze zitten heerlijk, Shimano's zijn niet echt smalle modellen zoals Nike vaak wel heeft. Natuurlijk begrijp ik de uitspraak "Passen, terugsturen, nieuwe, passen, terugsturen etc". Maar in praktijk vind ik dat allemaal wel mee vallen. Het is een beetje een oudbollige gedacht, aangezien iedereen zijn of haar schoenmaat wel weet en terugsturen is geen misdaad. Een maatje groter of kleiner kun je vaak wel inschatten. Het scheelt je namelijk al snel €25,-.

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 17:06

Oke dankje voor je informatie :)

Heb net km teller getest op oma fiets zonder versnellingen 37.8km per uur maar fietste eerste stuk te hard :P dus straks nog een poging om naar de 40km per uur tegaan

Kijken of tellertje het allemaal bij kan houden :)

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 29 jul 2009 17:12

Jordydejong schreef:Oke dankje voor je informatie :)

Heb net km teller getest op oma fiets zonder versnellingen 37.8km per uur maar fietste eerste stuk te hard :P dus straks nog een poging om naar de 40km per uur tegaan

Kijken of tellertje het allemaal bij kan houden :)


Zou eerder bang zijn voor de omafiets...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 21:54

Geweldige site trouwen Ypuh ik zit beetje rond te kijken maar ze hebben zo goed als alles

recreabiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17

recreabiker 29 jul 2009 23:37

@Jordy. Hou er wel rekening mee dat de site niet up to date is bijgewerkt, het komt nogal eens voor dat artikelen niet (meer) leverbaar zijn en -helaas- niet vd site worden verwijderd.

Plaats reactie