Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

hulp/mening gevraagd!!

derano
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:20

derano 07 aug 2009 19:31

Hallo allemaal,

ik zal me eerst even netjes voorstellen, :-)
ik ben Daan en ik wil gaan beginnen met wielrennen
ik ben 27 (ik weet het.... laat, maar goed)
nu ben ik me aan het orienteren voor een fiets,
ik speur dagelijks marktplaats af en nu kwam ik vandaag deze fiets tegen:

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... html#photo

ik gebeld, kreeg ik iemand aan de lijn van wie zijn schoonzoon de fiets verkocht
er staat dat de fiets een carbon frame heeft en ik was benieuwd of de fiets ook een carbon voorvork heeft, dit kon hij me niet vertellen.

Nu wil ik morgen gaan kijken maar op een 1 of andere manier heb ik er geen goed gevoel over aangezien ik bijna alle 2dehands fietsen met carbon frame die ik vind veel duurder zijn.

toen heb ik ook nog even gespeurd op de site van specialized en kon ik het betreffende model ook nergens terug vinden terwijl hij 1,5 jaar oud is??

de man vertelde me dat zijn schoonzoon 1,91 was en er prima op heeft gefietst. Nu ben ik zelf 1,94 en heb ik via zo'n sommetje op internet berekend dat ik eigenlijk een frame van 60cm nodig heb....

das dan gelijk me volgende vraag, is dit heel erg?? of kan ik als ik het zadel wat hoger zet gewoon prima fietsen? (beginner)

alvast bedankt,

groet
ikke niet weet

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 07 aug 2009 19:38

ik zou de fiets links laten liggen....

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 aug 2009 19:39

Dit lijkt een carbon frame met alu lugs. Dat is een techniek die al 15 jaar niet meer wordt gebruikt. Fiets is dus echt oud! Voor iemand die 1,94 cm meet is deze fiets veel te klein.

De vraagprijs is aan de hoge kant; meer dan 200 euro is het niet waard.

Goede raad:
NIET DOEN! (fiets is gewoon te klein)
Live fast; die young. mijn blog

derano
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:20

derano 07 aug 2009 19:54

ik was er al een beetje bang voor....thanks
ik moet denk ik toch maar gewoon een fiets met frame maat 60 gaan zoeken.
Een vriend van me werkt bij een fietsen zaak en kan ik wel wat korting krijgen,
hij zei dat een rexton wel wat voor mij was, beetje robuust (ben 90kg...voor het beginnen met fietsen hoop straks 85kg :-) ) de fiets heeft in ieder geval een carbon voorvork en goede wielen voor mijn gewicht. Jammer genoeg erg weinig over te vinden op internet behalve een beetje gare site met wat foto's zonder verdere info.....:-( iemand misschien ervaringen met het merk??

groet
ikke niet weet

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2009 19:59

Het enige want 1,5 jaar oud is zijn zo te zien de pedalen. Die fiets is op z'n minst een jaar of 15 oud als 't niet meer is. Dus veel te veel geld. Voor €400 moet je op z'n minst een fiets kopen met shifters op 't stuur, dat is ook veel belangrijker dan een stuk carbon ergens.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 07 aug 2009 20:12

Die man kan inderdaad wel erg goed liegen (gebeurd erg vaak op marktplaats) maar die fiets is echt geen 1,5 jaar oud, misschien inderdaad 15 jaar oud gezien buiscommandeur. Echt waar, je kan véél beter krijgen voor die fiets. Zeker in het najaar gaan relatief veel fietsen de deur uit bij particulieren.

derano
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:20

derano 07 aug 2009 20:22

thanx allemaal!! miskoop voorkomen opdeze manier.. bedankt
ikke niet weet

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 07 aug 2009 20:39

Niet kopen deze fiets!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie