Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Identiteitsplaatje: altijd bij je!

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 12 aug 2009 00:54

raphaël schreef:telefoon in shirt. Algemeen geaccepteerd in EU/wereld: kijken onder ICE (In Case of Emergency) en dan ICE 1, 2 of 3 bellen.
Kopie van paspoort foto pagina in zadeltasje.
Moet samen genoeg zijn. Andere gein zoals bloedgroep en rhesusfactor is al eerder over gediscussieerd en niet nodig want wordt in ziekenhuis opnieuw bepaald.
ergo: een dogtag lijkt me overkill :)


Voor jou misschien niet nodig.
Nou er zijn genoeg mensen die medicijnen gebruiken of aan bepaalde kwalen lijden waarbij het belangrijk is die informatie in handen te hebben bij medisch personeel VOORDAT ze starten met een behandeling.

Lijkt me juist dat je beter al je info opschrijft dan halfbakken. Als iedere seconde telt kan die bep informatie JUIST belangrijk zijn.

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 12 aug 2009 10:23

Bij DTC hebben ze de volgende optie als polsband.
Klik op Polsband en voor zover ik weet is dit gewoon in Nederland te bestellen.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 12 aug 2009 10:34

Handig zo'n metalen plaat. misschien ben ik een beetje te doemdenkend.
Maar alles wat je meesleept op je lichaam kan ook een gevaar zijn.
Dan liever een iets minder hard of stevig voorwerp waar je gegevens op staan.
je fietst wat...

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 12 aug 2009 21:04

Op sosarmband.nl kun je voor een paar euro een id-armbandjes bestellen.
Ze zitten lekker, zijn niet zwaar, irriteren niet en als je op het asfalt ligt kunnen ze
het thuisfront waarschuwen. Ik praat helaas uit ervaring.

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 13 aug 2009 02:02

simic schreef:@Theo V

Volgens mij klopt dat wel. Als de politie erom vraagt moet je je kunnen identificeren, maar officieel moet er wel een aanleiding voor zijn.


Ongeluk lijkt me behoorlijke aanleiding ;)

Heb een afsluitbaar zakje op me shirt, waar altijd m'n ID en telefoon ingaan. Zit niet in de weg en handig om bij je te hebben.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

dex
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2008 01:56

dex 13 aug 2009 02:18

NTFU pasje? Deze heb ik altijd bij me en staan ook je NAW gegevens op...

iban1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 23:11

iban1 13 aug 2009 11:59

ik heb deze week zo'n polsbandje aangeschaft via idonme.eu. Ze leveren keurig binnen de beloofde 24 uur. Het idee is redelijk simpel. Een waterdicht armbandje waar je een stukje papier in kunt frommelen met je gegevens.
f.k.a. IBAN

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 13 aug 2009 12:11

fizik schreef:Telefoon in m'n shirt en kopie ID in mijn zadeltas.


Als het echt serieus is, wordt je fiets aan de kant gegooid en zeker achtergelaten. Die gaan de ambulancebroeders niet meenemen om onderweg te inspecteren.

Ik ken iemand die z'n dure frame heeft laten bekrassen met z'n bloedgroep. Maar uit veiligheid wordt daar niet op afgeggaan - wie weet rijdt je op een geleende fiets (hetzelfde geldt dus ook voor de id in je zadeltasje).

Ik heb zo'n road-id. Ben er zeer tevreden mee. En nee, ik heb geen aandelen in die toko...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 13 aug 2009 14:15

Ik heb zelf ook sinds een aantal weken een Road-ID. gebruikt hiervoor een dogtag met mijn gegevens medicatie etc.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 15 aug 2009 03:09

Wanneer je een verkeersovertreding maakt dan is dat al reden genoeg om naar je legitimatiebewijs te vragen, en wanneer je dat niet kunt tonen dan kun je daar ook nog eens boete voor krijgen. En zelfs een heilige speelt het in Nederland niet klaar om 25km te fietsen zonder een overtreding te begaan.

Ik heb de ID-kaart samen met een geplastificeerd kaartje met NAW-gegevens, telefoonnummers (ook van de ziektekostenverzekeraar) en wat geld in een klein beursje om mijn nek hangen.

remcojan
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:03

remcojan 15 aug 2009 13:12

Zo'n plaatje is hoogstens handig om iemand te identificeren als alle andere ID's (paspport, rijbewijs, telefoon) in vlammen zijn opgegaan. En dan maar hopen dat het plaatje nog niet gesmolten is.

Je moet wel een heel extreem fietsongeluk krijgen voordat dat het geval is.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 aug 2009 15:23

remcojan schreef:Zo'n plaatje is hoogstens handig om iemand te identificeren als alle andere ID's (paspport, rijbewijs, telefoon) in vlammen zijn opgegaan. En dan maar hopen dat het plaatje nog niet gesmolten is.

Je moet wel een heel extreem fietsongeluk krijgen voordat dat het geval is.


Volgens mij leert dit topic nu juist dat veel mensen hun eigenlijk verplichte ID juist niet bij zich dragen tijdens het fietsen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie