Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project: DANV 1407

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 06 feb 2010 22:25

Dat ziet er erg strak uit zeg.

Ik ben blij dat meer dan eens bewezen wordt dat het allemaal niet zo bijzonder was, wat ik deed met die frames.
Gewoon doen en je beleeft er erg veel plezier aan om alles bij elkaar te zoeken, te shoppen, te stickeren en te bouwen!

Top Old&Slow.
Je fiets doet jou nickname totaal geen eer aan!
;)
FacebookS3RSSite

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 06 feb 2010 23:31

Old en slow, kun je een spec list geven van je mooie bike en wellicht ook een prijsindicatie?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 feb 2010 23:37

Grappig die eigen-merk-namen die mensen bedenken zoals Icarus van Old&slow. Heb mijn tita-projectje Eye-key-ah gedoopt. De engels-fonetische versie van IKEA. Heb 'm namelijk in mekaar geinbust.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 07 feb 2010 16:49

@Il Grasso: op ebay vind je er legio, ik heb een stuk of 3 leveranciers een mailtje gestuurd met mijn verlanglijstje en er van uitgekozen. De zadelpen kwam apart, daarom hoefde ik maar 30 euro invoerrechten te betalen denk ik, ik had op het dubbele gerekend.
18"mtb frame 2allsports
dollar gram
frame New Full Carbon Fiber Mountain Bike Bicycle Frame 18" 318 1290
stuur Full Carbon 3K Mountain Bike MTB Handlebar 31.8mm x 600 18 150
headset 1-1/8" Semi-Integrated Headset For MTB & ATB, trekking 5 150
zadelpen New Full Carbon Fibre Bike Seatpost 31.6 x 300mm - 280g 35 280
zadelpenklem Brand New Carbon MTB Road Bike Seatpost Clamp 34.9mm 6 25
bidonhouders Full Carbon Water Bottle Cage ~ 2 Pcs Bottle Cages 5 20
barends NEW Mountain Bike CARBON HandleBar End Bar Ends - 100g 6 100
stuurpen Brand New Carbon Fibre Road Bike Stem 31.8 x 100 mm 13 180


shipping 60

Totaal 420 dollar
= 294 euro
+ 30 invoerrechten
De vork heb ik ergens anders besteld, zoek maar even op ebay naar carbon fork. Koste ongeveer 70 Euro Een full carbon is mooier, maar wel 3x zo duur en maar een paar honderd gram lichter.
Ik heb het frame en toebehoren besteld bij 2allsports, maar dat heet ook motorcyclecover geloof ik. Geen problemen gehad, snelle antwoorden, ook toen ik vroeg waarom er de zadelpen niet bij zat. (Die moest weer uit Singapore komen). De stuurpen (carbonwrap) is niet super, ik heb er nog even een aluminium pen en stuur opgezet omdat anders mijn Garminklem er niet op paste. Dat was ook het enige wat piepte vandaag trouwens, gisteren vergeten er montagevet aan te doen. Maar gewichten e.d. klopt allemaal, alles nagewogen op de keukenweegschaal. Je schrikt wel als ze met die doos aankomen, het voelt net of er alleen tempex in zit, zo licht.
(http://cgi.ebay.com/New-Full-Carbon-Fib ... 3a55e034b8)

De rest van de afmontage heb ik wel prijsbewust gedaan; meestal spul wat mensen van hun fiets afhalen om op te waarderen. Sram schakelspul x-7 met x-9 der., XT voorder., Avid 5 remsetje ( ik wil proberen om hem uiteindelijk onder de 10 kg te krijgen, nu zal hij er net boven zitten met de pedalen erbij.) Een beetje strijdig met dat grammenjagen heb ik de rem en schakelkabels doorgetrokken, dat is misschien niet zo mooi maar in de modder wel beter.
En geloof het of niet, het ding rijdt als een speer ( het zal toch niet alleen tussen de oren zitten? ). Vandaag een kleine 70 km gereden, die dikke banden voelden goed, maar een keer geschoven voor door de blub, zonder te vallen gelukkig. Een mooi projectje, nogmaals met dank aan Danny. Die zegt wel dat iedereen het kan, maar dan toch wat beperkter zoals ik gedaan heb. Dat creatieve wat hij er nog aan toevoegt kan ik alleen maar jaloers op zijn. Maar dit is hartstikke leuk om te doen als je zelf wat kunt sleutelen.
Afbeelding
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 10 feb 2010 10:48

Even een schopje de lucht in......

Ondanks dat ik zelf geen chinees carbon meet onder m'n kont heb, hoewel Cervélo frames daar ook gemaakt worden, toch even een klein beetje nieuw leven inblazen.

Er zijn inmiddels meerdere mensen die de stap hebben gewaagd en zijn gaan shoppen op eBay.
Ik hoop dat jullie, ondanks de voortdurende winter, inmiddels al wat ervaringen kunnen delen.
Wat vinden jullie van de frames en onderdelen?
Afgezien van het plezier wat je eraan beleefde om te shoppen, zoeken en bouwen....zou je zulke spulletjes opnieuw bestellen, met als uitgangspunt prijs/kwaliteit?

Ik weet zeker dat er voldoende mensen zijn die nu thuis lichtelijk aan het balen zijn omdat ze niet met hun prachtige fiets naar buiten willen vanwege de gladheid, pekel en ander wintergenot.
Misschien denken die er wel over om voor volgende winter een winterfietsje op te bouwen met dank aan china.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 10 feb 2010 11:28

Ik ben al sinds ‘99 actief op eBay dus ik heb intussen al behoorlijk wat ervaring. De artikelen die ik gekocht heb zijn over het algemeen van goede kwaliteit, een uitzondering daargelaten. Wat het shoppen zelf betreft heb ik het volgende geleerd:

Heb geduld en laat je niet te snel verleiden tot hoge biedingen. Bepaal wat je voor iets uit wil geven en ga daar niet overheen. Je ziet vaak dat de prijs in de laatste minuten flink omhoogschiet en dat mensen in the heat of the moment willen winnen. Het is net als met pokeren, “leave your emotions at the door”.

Lees de omschrijving heel goed. Ik heb wel eens iets neps gekocht (foto met "echte" handtekening van Lemond en Hinault, bleek gewoon een gedrukte handtekening te zijn) waarvan achteraf bleek dat dit gewoon in de omschrijving stond. Je slaat jezelf voor je kop.

Stel vragen aan de verkoper als zaken niet duidelijk zijn. Krijg je geen duidelijk antwoord doe dan geen zaken.

Veel artikelen worden meerdere keren aangeboden met variërende prijzen. De verzendkosten compenseren dat vaak weer. Reken de verzendkosten mee in je totaalprijs.

Pakketjes uit het Verre Oosten worden 9 van de 10 keer als “gift” verzonden en vaak door de douane direct doorgezonden. Amerikanen zijn iets braver en daar betaal je dus vaak extra douanekosten voor.

Gaat het artikel van je keuze aan je neus voorbij, geen paniek. Een tijd later wordt hetzelfde artikel vast nog wel een keer aangeboden.

Zoals Danny al eerder zei, shop ook eens op ebay.com, ebay.de, etc. en gebruik de juiste zoektermen. Zoek je naven, dan zoek je op road hubs op ebay.com en op Naben op ebay.de. Klinkt logisch maar levert vaak net dat ene artikel op voor een goede prijs.

Kijk ook eens in de eBay shops van vaste aanbieders of zoek op andere artikelen van een interessante aanbieder.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 10 feb 2010 11:36

@old&slow

Dank voor je uitgebreide antwoord.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

edwinfe
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 okt 2005 00:03
Locatie: Pijnacker

edwinfe 10 feb 2010 12:37

idd http://www.ebay.de is een aanrader, tis de marktplaats variant in Duitsland en zoals joostvanbezooijen al aanhaalde; laat je niet gek maken. Ze zouden op marktplaats ook meer de ebay kant kunnen opgaan wat betreft het bieden op itmes. Iedereen kan bieden wat hij wil. Men kan een vriend vragen een bod te plaatsen.

1995racer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2010 12:37

1995racer 14 apr 2010 12:42

Heeft iemand ervaring met de Chinese wielen want ik kwam een mooie set tegen voor slechts 315euro

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 13 sep 2010 17:00

Het ziet er toch naar uit dat ik eerder dan verwacht moet gaan winkelen op Ebay. Mijn nieuwe Cube frame was zo aantrekkelijk voor een (vermoedelijk) Spaanse crimineel dat die hem maar mee genomen heeft. Net als mijn crossfiets trouwens die mijn vrouw bij had. En dat ondanks een kabelslot aan een boom. De emotionele schade is te overzien, alleen gaat het financieel een beetje knijpen. De reisverzekering betaalt maar liefst 157 euro uit. Ik ben nu een beetje rond aan het kijken voor een groep, wielen e.d. Toch weer iets leuks te doen aan het einde van het wegseizoen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 13 sep 2010 17:36

Dat is behoorlijk zuur zeg. Sterkte er mee.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 13 sep 2010 17:50

Ai, daar zit je effe niet op te wachten op vakantie. (of anderzijds)

"Projectmatig" natuurlijk een buitenkansje, maar financieel gezien zal dat toch een flink deel van de pret drukken.

Succes in ieder geval!
FacebookS3RSSite

Plaats reactie