Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Verschil ATB zadel en Race zadel

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 24 sep 2009 19:52

Is er eigenlijk een verschil tussen een ATB en Race zadel ?
Ik bedoel maar : het zadel op mijn ATB zit veel beter dan dat van mijn racefiets
Het is wel niet van hetzelfde merk, maar dat is nu al de 2e keer dat me dat opvalt

10 jaar geleden mijn eerste ATB gekocht, en dat zadel staat nu op mijn "winterracefiets". Het is van bontrager

Nu koop ik een nieuwe racefiets bij en ik vind dat het zadel niet zo lekker zit ( Most )
2 maanden later koop ik een ATB ..............met een superzadel van Fizik

Ik heb al zin om hetzelfde zadel ( fizik tundra ) op mijn racefiets te laten monteren
Of geeft dit problemen ??
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

namreh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 dec 2007 22:28

namreh 24 sep 2009 20:08

Volgens mij maakt dat weinig verschil. Heb ook een Fizik op mijn racefiets en dat zijn gewoon prima zadels.
Litespeed Obed 29er
Cube Agree 2009

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 sep 2009 21:28

Op een mtb zit je meer rechtop. hierdoor is de stand van het bekken anders dan bij een racefiets. Zadel op een mtb hoort dan ook iets breder te zijn. Verder is een mtb zadel vaak iets zachter ter comfort terwijl dit bij een race zadel juist nadelig is op de langere ritten. Heb zelf een selle italia pro link zadel op de mtb zitten, en daar zit hij echt helemaal super. Ditzelfde zadel had ik eerst op de racefiets gemonteerd, en daar hed ik er alleen maar problemen mee met de zit

cyclejazz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2006 01:10

cyclejazz 25 sep 2009 00:42

Ik heb een Fizik aliante op mn racer. Ik zie dat deze op de site van Fizik zowel als MTB en Road zadel aangeprezen wordt. Overigens een prima zitje hoor!
stupidity is it\'s own reward

Plaats reactie