Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Locomotief

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 02 nov 2009 21:09

Beetje jammer van die flitsende Sidi´s. Verder erg mooie foto´s!

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 02 nov 2009 22:27

Gaaf, dat met die whisky zal sommigen op het forum zeker aanspreken :D

Misschien leuk uitstapje voor een forumrit aan de overkant van de plas...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 02 nov 2009 22:36

Bottecchia schreef:Oh ja, wat een toeval zeg. Ik ben de naam van Kees Pellenaars al diverse keren tegengekomen. Zowel in mijn zoektocht naar Locomotief frames als tijdens het lezen in de muur.

Nou, dan zien we Giosbeast binnenkort wel een keer langskomen in dit topic denk ik? :)


Mooi frame, hebben in de familie ook nog een oude oranje locomotief (dacht jaren zestig) racefiets. Zal eens kijken of ik een fotootje kan posten.
Overigens, meer info over verhalen uit de oude doossch staan in het boek 'Hier is 't'.

Ben benieuwd naar het eindresultaat van je fiets!

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 02 nov 2009 22:48

Ik zou het frame zo origineel mogelijk houden. Dat "slotnok" aan de voorvork is juist iets bijzonders en kan bij een tocht als l'Eroica wellicht nog zorgen voor leuke discussies met je medecoureurs. Eraf is makkelijk, nieuw erop iets lastiger. Denk eerst dus goed na voordat je een beslissing neemt...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 nov 2009 15:39

EM schreef:Ik zou het frame zo origineel mogelijk houden. Dat "slotnok" aan de voorvork is juist iets bijzonders en kan bij een tocht als l'Eroica wellicht nog zorgen voor leuke discussies met je medecoureurs. Eraf is makkelijk, nieuw erop iets lastiger. Denk eerst dus goed na voordat je een beslissing neemt...


Dan zal ik in de tussentijd wel iets aan mijn italiaans moeten doen. ;)

Ik ga de komende weken eens inventariseren wat de mogelijkheden en de bijbehorende kosten zijn. Ik heb van een aantal forumleden al hulp aangeboden gekregen in de vorm van materiaal en deskundigheid dus het komt allemaal dik in orde.

@Bianchi3SL: Daar hoort inderdaad een Single Malt bij! Wel een leuk uitstapje. Is ook weer eens wat anders....

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 11 jan 2010 22:44

In een ander topic wordt deelname aan de Tweed Run al sterk overwogen, dat deed me aan je Locomotief denken. Hoe is de stand van zaken?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 12 jan 2010 22:52

Het is er na afgelopen zaterdag in ieder geval niet direct eenvoudiger op geworden. :)

Ik heb het frame meegenomen naar Gerard om te kijken wat er mee mogelijk is. Naast de optie om het frame op te bouwen voor L'Eroica heb ik nu een 2e mogelijkheid en dat is om er een 'gentleman racer' van te maken. Zeg maar voor een zondagse staalmeeting of andere speciale gelegenheden. Voordeel van deze optie is dat ik het frame kan laten zoals het nu is. Want dan hoeven de nokjes er niet af.

Afijn, twee mooie opties maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Als ik voor de nieuwe optie ga moet ik voor L'Eroica weer wat nieuws opduiken. Daar heb ik op zich natuurlijk tijd genoeg voor maar het zal niet meevallen omdat ik dan eigenlijk nog een Locomotief zou willen vinden. Ik ga er dus nog even over nadenken.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 19 jan 2010 22:02

Zo, een weekje verder maar ik ben er nog steeds niet uit. Dat schiet dus niet echt op. ;)

Daarom ga ik de verschillende mogelijkheden onderzoeken. Als ik de fiets ga inzetten voor L'Eroica wil ik de nokjes er af hebben. Ik zal dus bij de heren Van Dalen gaan informeren of dat mogelijk is en wat dat ongeveer zou gaan kosten. Blijven die kosten een beetje binnen de perken dan denk ik dat de fiets in Oktober richting Toscane gaat. Gaat het 'm niet worden dan komt voor dit frame de gentleman racer optie in beeld.

In dat geval wil ik toch gaan proberen om met een Locomotief aan L'Eroica deel te gaan nemen want dat idee vind ik nog steeds perfect. Dan heb ik alleen één probleem: ik moet weer op zoek naar een nieuw frame. Dat zal niet meevallen want zoveel kom ik er niet tegen. De advertenties van de Stalen Ros beurs die in maart plaats zal vinden hebben het wel over Nederlandse merken maar dat valt dan weer samen met de BIG dag waar ik graag aan wil deelnemen.

Als er dus nog iemand een Locomotief weet te vinden hou ik me van harte aanbevolen! Oh ja, hij kan niet oud genoeg zijn. :)

Plaats reactie