Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Locomotief

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2009 11:48

Zoals al te lezen was in het L'Eroica 2010 topic heb ik recent een Locomotief frame gekocht. Op verzoek van een aantal liefhebbers plaats ik het frame in een apart topic. Hier zal ik af en toe een update plaatsen als ik nieuwe onderdelen heb gevonden en iemand zo vriendelijk is geweest om die te monteren. ;)

Uiteraard zijn andere Locomotief fietsen en frames hier ook van harte welkom. Zijn er hier uberhaupt mensen die er nog één hebben staan? Het viel namelijk niet direct mee om er één te vinden. Afijn, eerst maar eens een foto van het hele frame.

Afbeelding

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 29 okt 2009 11:54

Mooi ding! Maar kun je hier wel een beetje een fijne racefiets van maken? De nokjes voor een standaard en dynamo, de kaars-zadelpen etc doen me vermoeden dat het meer in de richting van een stadsfiets gaat. Hoe sportief is de geometrie?

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 29 okt 2009 11:57

http://link.marktplaats.nl/270261069

Kan je voor de ochtend gebruiken :)

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 29 okt 2009 12:00

perik schreef:Mooi ding! Maar kun je hier wel een beetje een fijne racefiets van maken? De nokjes voor een standaard en dynamo, de kaars-zadelpen etc doen me vermoeden dat het meer in de richting van een stadsfiets gaat. Hoe sportief is de geometrie?

Staat wel "TOUR DE FRANCE" op hè;)
Mooi frame in een prachtige kleur! Ben benieuwd naar de vorderingen.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2009 12:06

perik schreef:Mooi ding! Maar kun je hier wel een beetje een fijne racefiets van maken?


Eerlijk zeggen? Geen idee. :)

Ik heb 'm gekocht omdat ik sowieso graag iets met een Locomotief wil doen en deze er wel erg fraai uit zag. Maar als het geen succes gaat worden is er geen man overboord. Dan kan ik er bijvoorbeeld altijd nog iets van maken voor in de stad en dan zoek ik gewoon weer verder naar een ander exemplaar.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2009 13:12

Oh, wat L'Eroica betreft is het heel simpel. Als het met deze fiets goed kan dan gaat het met deze gebeuren. Want ik vind 'm gewoon prachtig. Het opbouwen van het frame mag ook best wat kosten. Want als ik 'm netjes maak is het niet voor één tocht maar zal ik hem regelmatig inzetten bij retro ritten of staal meetings.

Met de nokjes kan ik op zich wel leven. Wel zou ik het mooier vinden als ze er af gaan. Dus ik zal dat actielijstje er eens bij pakken en kijken of ik daar wat verder mee kom.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 okt 2009 13:29

Hoi,

Geweldig die nok op de voorvork. Dat was nog in de tijd van zeer schamele fietssloten.
Dit was toch zo'n nok voor zo'n ding volgens mij.

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/Eroica20 ... otief3.jpg]

Nou Bottechia, de Eroica voorpret kan dus nu al weer beginnen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2009 20:13

Zo, eventjes gewerkt en nu is het weer tijd om me in dit frame te verdiepen. :)

Voor de vork zal ik denk ik maar bij Brady informeren. Die heeft met het spuiten van m'n Merckx keurig werk geleverd en volgens mij moet hij dit ook prima kunnen. Iemand eventueel nog een tip voor een ander adres dat wat dichter bij Hilversum ligt?

En die mannetjes in het frame. Uhh, hoe zit dat precies? :) En waar zou ik daarvoor eventueel terecht kunnen?

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 29 okt 2009 22:03

Mooi frame! Ben benieuwd naar de ontwikkelingen!

Wat is er eigenlijk waar van het verhaal dat ik eens hoorde over de Locomotiefploeg die in de Tour rondreed met shirts waarop "Locomotiev" geschreven stond. Dit omdat de fransoos dacht dat een 'f' op het eind van een woord nooit goed gespeld kon zijn. Eigenhandig maakte hij daar een 'v' van...

Kent iemand die story, of is het een broodje aap?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 29 okt 2009 22:16

Mooi frame Ingmar, ziet er uit als een echte 'randonneur' da's juist perfect voor l'Eroica! Een wat langere framebouw maakt het allemaal wat minder nerveus qua rijgedrag. Ik vind het model van die voorvork op zich schitterend, met name die vorkkroon is echt fraai. In zou alleen het nokje voor het voorwielslot laten verwijderen, de andere zou ik laten zitten (voor evt. een lampje). Ik denk dat Brady die vork met 'spotrepair' wel kan bijwerken. Is waarschijnlijk ook veel goedkoper dan verchromen. Mocht je dat toch overwegen, er zit een verchroombedrijf in Nieuwegein...

Als je overigens nog onderdelen nodig hebt, dan heb ik nog wel het e.e.a. liggen waar je wat aan hebt (Campa buiscommandeurs met klemband, kabelgeleiding voor bij bracket, Campa Grand Sport voor- en achterderailleur). Bij interesse stuur maar PM!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie