Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tikkende kader

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 24 apr 2010 20:02

Hallo,

Even kort het verhaal:

Onlangs een scheur in mijn Canyon gehad. Het kader was onder garantie vervangen en vandaag een eerste rit gaan doen. Er zit een vervelend en onregelmatig tikje in het kader. Ik heb al gezocht naar scheuren en/of lakscheuren (vanmorgen grondige poetsbeurt) maar heb niets gevonden. Na afloop van de rit nog even terug gekeken en nog steeds niets gevonden. Ook heb ik op verschillende plaatsen met mijn lichaam druk uitgeoefend maar dan gaf het kader en zijn onderdelen geen kick.

Ben ik nu gewoon paranoia of scheelt er wel iets? De tik komt overigens weer van achteren uit (waar ik de eerste maal een tik hoorde en een scheur vaststelde). Ik voel me er echt slecht over en zit serieus met de poepers. Weet iemand waar je een scan kan laten uitvoeren? (ergens in Belgie, rond antwerpen?). Of kan iemand me mss tips geven waar het wel kan zitten... (versnellingsapparaat mss, maar de tik is onregelmatig).

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 24 apr 2010 20:21

ik zou je bottom bracket eens bekijken, maar he,ik ben geen expert.
Big... yeah, big bada boom.

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 24 apr 2010 20:43

zadelpen?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 24 apr 2010 20:59

Ik zou ook eerst de zadelpen proberen. Een jaar geleden ben ik ook 2 weken bezig geweest met het balhoofd, crank, etc. Ook in dat geval bleek het de zadelpen te zijn.
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 24 apr 2010 21:02

Nope, als ik rechtsta en ik zet extreem veel trekkende kracht met mijn linkse been tikt hij (zwaar verzet en bergop + proberen te versnellen), dus de zadel is uitgesloten. Mss zittem toch in het bracket dan... maar ik heb niet het verstand om zoiets uit elkaar te halen of wat dan ook...

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 24 apr 2010 21:13

Dan geen idee. :(

Naar de fietsenmaker brengen evt?
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 24 apr 2010 21:16

Ik heb ook lange tijd last gehad van een vervelende tik, bleek achteraf een te strak aangedraaide derailleurklemband te zijn.
Afbeelding

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 24 apr 2010 21:18

Beweegt zo'n ding genoeg om te tikken? Da's nieuw voor mij! Ik zou daar nooit gezocht hebben als ik mijn zadelpen niet als dader aan had kunnen wijzen. :D
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 24 apr 2010 23:03

Iemand een adres voor zo'n scan?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 apr 2010 23:12

DePiespaal schreef:Iemand een adres voor zo'n scan?


Hoi,

Scan van je frame bedoel je? Hoezo, ben je gevallen. Eeeeh, je frame was onder garantie vervangen zei je. Wat was er aan de hand met je oude frame?

Heb je gekeken of je wel daadwerkelijk een ander frame hebt gekregen (serienummer). Misschien aan bepaalde kleine krasjes dat je je oude frame herkent.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat je GEEN ander frame onder garantie hebt ontvangen. Ik zou het alleen even proberen te verifieren.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

depiespaal
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jul 2009 22:36

depiespaal 24 apr 2010 23:22

Ja, ik bedoel een scan van mijn frame.

Nee ik ben niet gevallen, ik wil gewoon zekerheid dat ik niet weer met een scheur zit en ik gewoon lekker zorgeloos kan verder fietsen. Ik heb nu ontdekt dat als ik druk zet op mijn pedalen, de fiets wederom een lichte tik vertoont ergens vooraan (er is niets te zien, maar ik heb begrepen dat dat bij carbon niet altijd het geval dient te zijn).

Het is wel degelijk een nieuw frame, de scheur in mijn oude frame was duidelijk zichtbaar (tenzij ze een herstelling uitvoerden, wat naar mijn inziens geen probleem is).

Ik hoop dat het niet is, want ik heb mijn fiets sinds donderdag pas terug (en vandaag de eerste rit gedaan, maar dus weer ergens een klein tikje).

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 24 apr 2010 23:24

je snelspanners van je wiel te los of te vast staan ?
dit heb ik ook al eens voor gehad .
eens nagekeken en het probleem was opgelost

Plaats reactie