Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met ISP

calypo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 sep 2009 21:41

calypo 29 apr 2010 20:36

Yeps,

Ik heb sinds geruime tijd een nieuw frame met geîntegreerde zadelpen, rijd goed, stijf en scherp, alleen heb ik de indruk dat je moet inboeten aan comfort, ik heb al 3 zadels getest en geen enkel geeft voldoening.
Selle san marco regale, een zadel van edge zelf en nu een prologo, de persoon die de fiets op punt zet, denkt dat het zou voortkomen aan de houder van de zadelpen die niet 100% perfect is af te stellen en hij is op zoek naar een ander systeem die hij kent, eerst zien of dat past op de huidige zadelpen.

Ik zou nog de zadels van specialized kunnen testen, misschien zijn er mensen die wat tips hebben, wel zeggen dat het zadel telkens zo goed mogelijk wordt gezet met een paslat, dus op dat vlak kan het niet mankeren...

Groeten Jürgen

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 apr 2010 23:13

Je hebt een nieuw frame en vergelijkt dat waarschijnlijk met je vorige frame. Wellicht heb je gewoon een frame aangeschaft dat nou eenmaal minder comfortabel is. In hoeverre de ISP daarop van invloed is kan ik niet bepalen.

Zelf heb ik ook een frame met ISP in combinatie met een stubby van Woodman components. Ik vind dit frame juist wel relatief comfortabel, maar dat wordt voornamelijk veroorzaakt door de licht gebogen achtervork. Ik betwijfel of het experimenteren met verschillende zadels en stubby's veel verschil gaat uitmaken.
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 30 apr 2010 12:38

pomp je banden eens wat minder hard op en laat weten wat voor velgen je gestoken hebt. Zijn dit hoge velgen dan zou een switch naar een lager type soelaas kunnen brengen.

calypo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 sep 2009 21:41

calypo 30 apr 2010 21:01

Ik heb 2 sets wielen, sonic hyper carbon 50mm en sonic c-max lage velgen, op dat verschil heb ik nu nog niet gelet, morgen rij ik met de lage velgen zal dat eens in de gaten houden, bedankt voor de tip.
Wat bandenspanning betreft, ik blaas normaal tussen 6.5 à 7 bar voor toerrit, als ik wedstrijdje trek gaat dat naar 8 bar, maar zal daar ook eens op letten.
Het spreekt voor zich dat je lichaam even moet wennen aan een nieuw kader, maar je moet ooit eens goed zitten, dus ik blijf alles testen, de zadels van specialized zijn test zadels kost je niets en je mag gerust enkele dagen rijden ermee, mooie service toch...ik post wel hier hoe alles verloopt.

groeten Jürgen

Plaats reactie