Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 03 dec 2021 13:11

Hun eerste voorstel was een waardebon van EUR 200.
Na nog wat over en weer gemail storten ze EUR 300 terug + mag een lakstift laten maken en deze kosten ook doorgeven. Dus toch beslist om de fiets te behouden.

hayes

hayes 03 dec 2021 20:40

Uiteindelijk goed opgelost.
Een waardebon, dat vind ik not done.
Maar 300 euro is dan wel weer een mooi bedrag vind ik.

Proberen de krassen zo minimimaal mogelijk te krijgen. Binnen korte tijd let je er helemaal niet meer op.

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 06 dec 2021 08:48

Hm tja.. dat de lakstift kosten ook nog worden vergoed is wel netjes. Als je dat goed aanpakt zie je er miss niks meer van. Waardebonnen klinken leuk maar je kan dat "geld" altijd alleen maar aan spullen van de merk uitgeven, daar moet dan wel iets bijzitten wat je echt nodig hebt of wilt hebben. Voor het merk is het slim want hun kost het praktisch maar de helft. Daarom bij waardebon altijd het maximale er uit proberen te halen.

mumares
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:41

mumares 06 dec 2021 09:40

Normaal ben ik ook niet voor waardebonnen, maar in dit geval zou ik er wel mee kunnen leven. Op Rose vind je alles aan nette prijzen qua onderdelen.

piti
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 sep 2007 21:05

piti 06 dec 2021 10:40

Ik zou de kras laten herstellen bij Carbonherstel in Dongen. Zij doen namelijk ook spotrepair. Met een lakstift bijwerken blijf je altijd zien en de spotrepair zal zeker geen € 300,00 kosten.

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 06 dec 2021 13:05

Ik ga het eerst proberen met lakstift.
Mocht dit niet naar wens zijn kan ik het inderdaad nog laten herstellen dmv spotrepair.
Kom ik met EUR 300 zeker toe.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 dec 2021 13:29

Ik zou er niks aan doen. T is een gravelbike en binnenkort komen er wel meer krassen op. Veel te moeilijke kleur ook om met de lakstift goed te krijgen. Ga er een keer mee bikepachen en al die tassen laten overal krassen achter.

Overigens kan het wel mooi met een een lakstift hoor. Maar dan moet je aanstippen, paar dagen laten drogen. Voorzichtig het stukje opschuren met 1000 en 1500 grit en dan heavy cut en polish erover. Als de match goed is heb je uiteindelijk een redelijke blend. Maar zoiets is met die matte lakken nu redelijk ondoenlijk. Want die kan je niet polijsten. Dus die lakstift zie je dan toch wel goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 dec 2021 15:40

thestudent schreef: 06 dec 2021 13:29 Ik zou er niks aan doen. T is een gravelbike en binnenkort komen er wel meer krassen op. ....
Dat dus.
Want die kras komt er toch.
En koop je van die 300 Euro een paar goede schoenen of iets anders waar je blij van wordt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Woesst
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 sep 2020 19:10

Woesst 06 dec 2021 16:22

Lcsmet schreef: 06 dec 2021 15:40
Dat dus.
Want die kras komt er toch.
En koop je van die 300 Euro een paar goede schoenen of iets anders waar je blij van wordt.
Dat is natuurlijk wel zo. Toch doet de eerste kras altijd even pijn, helemaal als hij niet door jouw toedoen letterlijk uit het folie komt.

Nette oplossing van Rose, veel plezier met je fiets!
Sensa Giulia EVO

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 13 apr 2022 14:16

Tot nog toe was ik een zeer tevreden klant bij Rose, maar dat heeft nu een flinke deuk gekregen. Mijn Rose carbon CGF-3000 is na ruim 6 jaar bijna doorgebroken bij de linker staande achtervork, zo te zien een vermoeidheids/stress breuk die al een tijdje aan de gang was. Geen probleem dacht ik, ik meld hem aan voor garantie. Ik had wel verwacht dat dat in praktische zin lastig zou worden voor vervanging, het is een velgrem frame met ook nog eens een direct mount achterrem onder het bracket, niet echt meer courant. Als alternatief, eventueel voor coulance, had ik de reparatiekosten opgevraagd bij United C. Na diverse keren heen en weer mailen, is dan nu uiteindelijk het bericht: nee we komen de fiets niet ophalen, nee het valt niet onder garantie, het staat mij vrij om hem elders te laten repareren en ze kunnen niets voor mij betekenen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen, maar het is een zeer teleurstellende uitkomst.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 apr 2022 15:57

Jammer. Staande achtervork is echter vaak wel te repareren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 29 jun 2022 14:32

Nieuwe X-lite met nogal wat verschillende kleurtjes om te kiezen.

Deze vind ik heel erg geslaagd.
Afbeelding
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Plaats reactie