Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 okt 2021 09:13

havana schreef: 21 okt 2021 08:45 Totale onzin natuurlijk. Ik heb al op vele fietsen gereden, van Chineesjes tot Cervelo, Festka, Pina, Specialized, Parlee, DeRosa, Cannondale, enzovoorts en het rijdt allemaal nauwelijks anders. Geometrie maakt wel een groot verschil.
Niet helemaal mee eens. Zit wel serieus verschil in stijfheid en comfort.
Zit dan weer geen correlatie tussen die factoren en merk/prijs.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2021 09:14

Maar dat hangt niet van het merk, dat wil ik maar zeggen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 okt 2021 09:25

Jans schreef: 21 okt 2021 09:09 :mrgreen:
patrickvb schreef: 21 okt 2021 08:51
Kiekeboe schreef: 21 okt 2021 07:57 Dat zou ik ook wel eens willen weten, waarom die Thompson, niet zo zou kunnen rijden als een Cannondale.
+1
Dat is toch duidelijk? Een fiets met "naam" is toch per definitie duur, dus beter? Dat is waar mensen soms geld voor over hebben.
Volgens mij kost die Thompson nagenoeg hetzelfde als een vergelijkbaar afgemonteerde System Six...

(Alleen is de System Six nu alleen te krijgen met mechanische Ultegra (met die kabels) en als idioot dure Hi-mod.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 okt 2021 11:13

De Falcon die ik besteld heb is afgemonteerd met de nieuwe Dura Ace Di2 12-speed, 50 mm hoge carbon wielen van Thompson. Kleuren en designs zijn zelf gekozen. Spuitwerk is dus gepersonaliseerd, alsook de opschriften. Alles naar eigen wens dus. Frame zou volgens Thompson zelf ontworpen en getekend zijn. Maar als dat niet zo zou zijn, dan interesseert me dat eigenlijk niet.

Ik ga niet in detail treden over de prijs die ik betaald heb, ik heb ook wat kunnen onderhandelen, ik ken de FM namelijk goed. Maar als ik zeg dat een gelijkwaardige SystemSix toch een paar duizend euro meer zou kosten, dan zal ik er niet ver af zitten. Ik weet echt wel wat ik dan moet kiezen. En ik heb bij m'n plaatselijke dealer/kennis een Belgische fiets gekocht. Toch ook niet onbelangrijk.

En in verband met die stijfheid, comfort en nog wat van die dingen. Ik rijd al bijna 40 jaar met de racefiets, meer dan 25 jaar MTB. Ik heb al vanalles gereden, op mijn niveau voel ik niks van die verschillen, als die er al zouden zijn, en ik behaal als wielertoerist toch een redelijk niveau in m'n piekperiodes. Ik rijd nu zo'n twee jaar met een Radon MTB (ook zo'n B-merk), komende van een Cannondale F29. Dat ding doet net hetzelfde hoor.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 okt 2021 11:29

Ik herken je verhaal wel. Als je weet wat er te koop is en je hebt een goede relatie met je dealer is er altijd wel wat te interessants te regelen (voor beide!).

Stijfheid zit vooral in het materiaal een huidig carbon frame is gewoon goed, ook een china frame van 500 euro.
Ik heb een American Eagle MTB (merk van Bart). Maar ik verdenk dat frame gewoon van een relatief voordelige chinees oid. Prima, het verschil zit veel meer in wielen, banden, vering, zadels etc. dan in een frame

hayes

hayes 21 okt 2021 11:33

Mooie fiets Jakkel. :winkthumb:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 okt 2021 11:47

jakkel schreef: 21 okt 2021 11:13....
Ik heb al vanalles gereden, op mijn niveau voel ik niks van die verschillen, als die er al zouden zijn, en ik behaal als wielertoerist....
Dat dus.
En vooral in de kleinere maten is elk frame stijf zat.
Een verschillende geometrie ga je wel voel maar daar stopt het mee.
Mooie fiets trouwens. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 okt 2021 12:22

@Lcsmet, dus als je een bbl van 90+ hebt, moet je een gerenommeerd merk kopen, omdat goedkope frames in grote maten, zwabberfietsen worden.
Of mag je het niet zo cru stellen?

En inderdaad die Thompson ziet er niet slecht uit, alleen dat rode stuur met die grote witte letters erop vind ik niet zo wow.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 okt 2021 13:29

Ik heb niet zo'n rode besteld, en ook de letters op het stuur heb ik weg gelaten. Ik heb een combinatie van wit en zwart (pearl white silver en candy black) gekozen. Enkel een Thompson opschrift op de bovenbuis, ik vind dat Thompson opschrift op de schuine buis veel te groot. Een beetje als Cannondale... toch wel. :mrgreen:

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 21 okt 2021 14:45

Eigenlijk dus gewoon een Cannondale met een identiteitscrisis :D :D

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 okt 2021 15:40

jakkel schreef: 21 okt 2021 13:29 Ik heb niet zo'n rode besteld, en ook de letters op het stuur heb ik weg gelaten. Ik heb een combinatie van wit en zwart (pearl white silver en candy black) gekozen. Enkel een Thompson opschrift op de bovenbuis, ik vind dat Thompson opschrift op de schuine buis veel te groot. Een beetje als Cannondale... toch wel. :mrgreen:
Ben benieuwd naar de foto's. :winkthumb:
Er kan dus nog veel meer, dan de configurator alleen op de site van Thompson.
Wel knap van Thompson, dat je dat alles zelf kan kiezen.

Misschien een Thompson topic starten, blijkbaar bestaat dat nog niet ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 okt 2021 16:13

Kiekeboe schreef: 21 okt 2021 12:22 ...
Of mag je het niet zo cru stellen?
....
Nee, dat is iets te kort door de bocht.
Er zullen ook fietsen zijn van gerenommeerde merken die in een grote maat slap aanvoelen. Net zoals er ongetwijfeld noname frames zullen zijn die niet zwabberen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie