Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

chrisfietst
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40

chrisfietst 08 sep 2021 16:53

Hmm, goed om te weten. Inmiddels heb ik hier mee ingestemd, maar als er wéér niet geleverd wordt ga ik wellicht wel daarvoor.

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 08 sep 2021 17:07

kevindelange schreef: 28 aug 2021 23:37 Ik kon het met de zoekfunctie zosnel niet vinden, maar heeft iemand hier wel eens via aliexpress een carbon cockpit besteld? Voor tussen de 50 en 70 euro staan er best leuke cockpits op. Maar zijn ze stevig genoeg...
Hey Kevin, ik heb vanaf april dit jaar dit carbon stuur gekocht (weliswaar geen cockpit, maar die verkoopt deze aanbieder ook). Met mijn 100kilo heb ik hier al plusminus 1500km mee over de waalse wegen, kasseien en betonplaten gestuiterd. Ik leun vaak graag ook even op m'n stuur, maar ben dus zeer tevreden over de kwaliteit. Heb het stuur eenmaal uit de aluminium stuurpen gehaald om de hoek van het stuur bij te stellen en het zag er 'scheurvrij' uit, na schoonmaken.
https://nl.aliexpress.com/item/40010546 ... 4c4dkPTbAf

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 09 sep 2021 09:03

kevindelange schreef: 28 aug 2021 23:37 Ik kon het met de zoekfunctie zosnel niet vinden, maar heeft iemand hier wel eens via aliexpress een carbon cockpit besteld? Voor tussen de 50 en 70 euro staan er best leuke cockpits op. Maar zijn ze stevig genoeg...
Ik heb sinds een jaar of 2 een aero cockpit van aeronova. Die waren er toen al behoorlijk veel verkocht en met positieve reviews. Hij bevalt mij prima. Kan er geen gekke dingen aan ontdekken. Het enige lastige was de kabeldoorvoer maar met soepele buitenkabels is 't goed gekomen.

https://a.aliexpress.com/_vpyJaw

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 sep 2021 21:17

chrisfietst schreef: 08 sep 2021 15:07 En weet iemand toevallig waar deze dingen voor zijn? Heb ze nog niet nodig gehad.
Voor als je met di2 gaat rijden, kabeldoorvoer en afdekdopje voor gat wat je niet gebruikt.

Gilian
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2019 20:33

Gilian 12 sep 2021 08:59

kevindelange schreef: 28 aug 2021 23:37 Ik kon het met de zoekfunctie zosnel niet vinden, maar heeft iemand hier wel eens via aliexpress een carbon cockpit besteld? Voor tussen de 50 en 70 euro staan er best leuke cockpits op. Maar zijn ze stevig genoeg...
Je weet dat bv workswell een goede leverancier is. Volgens mij rekenen ze 2 tientjes meer.. Waarom zou je dan gaan rommelen en risico's nemen op zoiets belangrijks als een stuur?

chrisfietst
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40

chrisfietst 15 sep 2021 08:38

Hello

we are building the wheel ,but due to the virus our factory closed the moment ,hope soon

Chris


Kan niets vinden over een lockdown in Shenzhen. Hebben anderen vergelijkbaar bericht gehad?

chrisfietst
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40

chrisfietst 18 sep 2021 19:24

Ik ben klaar met de halve oplossingen van VeloBuild en claim via paypal mijn geld terug. Frame is top, maar heb mijn wielen en stuur nu maar bij Dengfu besteld. Heb ik nog een kapot wiel voor in de Tacx ofzo.

Al die wielen worden overigens gebouwd in Xiamen, dat in lockdown zit. Verifieer even of de wielen die je wil op voorraad zijn, anders ben je zo een paar maanden verder.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 22 sep 2021 12:28

Vervelend ja. Dat xiamen of een andere stad in lockdown gaat kunnen zij natuurlijk weinig aan doen. Maar ik krijg inderdaad wel de indruk dat de communicatie matig is, vooral als er iets niet gelijk 100% goed is.

Hopelijk gaat het bij dengfu beter. En ik ben benieuwd naar de build straks! Succes!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 22 sep 2021 16:17

Yakovlev schreef: 29 jul 2021 21:59 Na 10 maanden wachten, eindelijk het bevrijdende nieuws gekregen dat Workswell mijn frame morgen gaat opsturen.
Dit is het geworden:

Afbeelding

Niet veel langzamer dan mijn andere fiets, maar wel een stuk meer comfortabel. Ook (tot nu toe) tevreden over de CSC wielen en de Sensah groepset.

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 23 sep 2021 16:12

Strak hoor! Ik moet nog steeds m'n velobuild gravelframe gaan opbouwen. Om aan een groepset te komen blijft alleen een pain in the ass.

chrisfietst
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40

chrisfietst 23 sep 2021 17:03

Desertstorm schreef: 22 sep 2021 12:28 Vervelend ja. Dat xiamen of een andere stad in lockdown gaat kunnen zij natuurlijk weinig aan doen. Maar ik krijg inderdaad wel de indruk dat de communicatie matig is, vooral als er iets niet gelijk 100% goed is.

Hopelijk gaat het bij dengfu beter. En ik ben benieuwd naar de build straks! Succes!
Thanks! Kan niet wachten om de build te delen. Dengfu lijkt gelukkig wat sneller te bezorgen.

Nee precies, lockdowns kunnen zij weinig aan doen. Ook zitten ze in een seizoen vol feestdagen, ook heel begrijpelijk.
Minder begrijpelijk: ze bieden inmiddels een refund aan voor de handlebar en voor 1 wiel (het voorwiel, terwijl het achterwiel stuk is). Gezien ik het hele spul mag houden kan ik daar misschien nog wel wat voordeel uit halen.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 03 okt 2021 14:51

Zo, ik heb ook besloten een nieuw frame op te bouwen. Mijn huidige fiets blijkt (na 4 jaar) niet helemaal recht te zijn en dat zit me niet meer lekker. Dat het ook een uitstekend excuus is om iets nieuws op te bouwen spreekt voor zich. Het wordt de Velobuild VB-R-177 in de maat XL. Afhankelijk van de snelheid van het verzenden laat ik hem spuiten in chameleon rood & paars, glossy. Als dat veel langer gaat duren bestel ik hem in mat zwart.

Wat ik ermee ga doen:

- Mijn huidige Shimano R8050 groepset grotendeels overzetten
- R8070 shifterset & remklauwen zijn besteld om te upgraden naar schijfremmen
- Wielset weet ik nog niet zeker, maar ik zit te kijken naar de Winspace Hyper 38mm tubeless variant.
- Ik zoek nog een mooie compact crank

Ik houd jullie op de hoogte!
If it's not fixed, it's broken.

Plaats reactie