Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 20 apr 2021 17:09

MarkVeenstra schreef: 20 apr 2021 14:43 Zo'n frame zal wel met een zeecontainer moeten komen.
Hopen dat ze bij hun storage agent nog een lege hebben staan.., want daar is nogal tekort van aan die kant van de wereld.., was al enigszins een issue en het gedonder in het Suez kanaal heeft dat zeker niet beter gemaakt.

Dus als we dachten dat productie een issue was, met covid ed. Of sterke vraag naar producten (zoals met fietsen en groepsets). Dan mag je transport bij gebrek aan lege containers hier aan toe voegen ;-)
Volgens mijn kennis (voor wat het waard is), doet een container gemiddeld 6 weken over China-Rotterdam. Met de doorlooptijden van Velobuild, maar ook Ali vermoed ik dat het gros via luchtvracht binnenkomt. Dat maakt overigens de gemiddelde verzendkosten natuurlijk absurd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 20 apr 2021 17:13

N.eelis schreef: 19 apr 2021 16:46


We gaan het zien - ik werk zelf in de luchtvracht sector en heb veel met Chinezen te maken. Zonder te willen generaliseren, is mijn ervariong dat menig Chinees daar liever valse hoop geeft dan een eerlijk antwoord te geven. Tenzij ze gelijk hebben :mrgreen:
Haha, herkenbaar! In het verleden ook veel te maken gehad met productie in China: alles kan en wanneer jij het wilt. Dan doe je je eerste aanbetaling en dan lijken de tijdschema’s totaal niet te lukken en als je de container eenmaal optrekt, krijg je nog wel eens een verrassing.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 21 apr 2021 09:20

JoostG schreef: 20 apr 2021 17:09 Volgens mijn kennis (voor wat het waard is), doet een container gemiddeld 6 weken over China-Rotterdam. Met de doorlooptijden van Velobuild, maar ook Ali vermoed ik dat het gros via luchtvracht binnenkomt. Dat maakt overigens de gemiddelde verzendkosten natuurlijk absurd.
Volgens mij worden de verzendkosten grotendeels gesubsidieerd om de export te bevorderen. Althans, zo was dit voorheen.

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 21 apr 2021 10:07

JoostG schreef: 20 apr 2021 17:09
MarkVeenstra schreef: 20 apr 2021 14:43 Zo'n frame zal wel met een zeecontainer moeten komen.
Hopen dat ze bij hun storage agent nog een lege hebben staan.., want daar is nogal tekort van aan die kant van de wereld.., was al enigszins een issue en het gedonder in het Suez kanaal heeft dat zeker niet beter gemaakt.

Dus als we dachten dat productie een issue was, met covid ed. Of sterke vraag naar producten (zoals met fietsen en groepsets). Dan mag je transport bij gebrek aan lege containers hier aan toe voegen ;-)
Volgens mijn kennis (voor wat het waard is), doet een container gemiddeld 6 weken over China-Rotterdam. Met de doorlooptijden van Velobuild, maar ook Ali vermoed ik dat het gros via luchtvracht binnenkomt. Dat maakt overigens de gemiddelde verzendkosten natuurlijk absurd.
Doorlooptijd zou normaliter op 28 dagen moeten liggen. In de huidige situatie is 6 niet gek inderdaad. De verzendkosten via Velobuild (of Aliexpress) vallen nog mee als je de huidige markttarieven van uit CN naar EU bekijkt via luchtvracht. Maar ik ben nu vooral benieuwd wat ik aantref straks ... :mrgreen:

turbo66
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:46

turbo66 21 apr 2021 16:25

Het kan ook snel!!!, Afgelopen donderdag 15 april besteld, vandaag DHL aan de deur :shock: Sta er van te kijken :winkthumb:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 apr 2021 16:42

Vandaag ook een pakje binnen gekregen uit China, was hier op 7 dagen (volgens de Track & Trace is het verzonden uit China)

De achterstand die ze in het begin van het jaar hadden, lijkt toch volledig weg gewerkt.
Afbeelding

turbo66
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:46

turbo66 21 apr 2021 16:46

TL@ schreef: 21 apr 2021 16:42 Vandaag ook een pakje binnen gekregen uit China, was hier op 7 dagen (volgens de Track & Trace is het verzonden uit China)

De achterstand die ze in het begin van het jaar hadden, lijkt toch volledig weg gewerkt.
Zelfde vliegtuig waarschijnlijk :lol:

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 23 apr 2021 08:17

Ik was ook beetje huiverig, maar ik wil toch graag voor de zomer mijn nieuwe mtb opbouwen. Shimano parts zijn slecht heel beperkt te vinden in EU (NL), dus ik ben eens begonnen met een setje deore remmen van ome Ali.
2 weken geleden besteld, gisteren binnen gekregen en het ziet er op eerste oog allemaal origineel uit.
Ik had al eens een DI2 garmin connector (geen idee hoe het din heet) gekocht, die zag er ook origineel uit. En werkt overigens goed.
Ik twijfel nu of ik de rest van de groepset ook aandurf. Zal mix XT(75%) SLX(25%) worden.

bert1969
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2009 18:54

bert1969 28 apr 2021 11:09

Even een goede review plaatsen voor Velobuild.com.
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, maar de customer service was prima.
Goede ervaring mee.
volharding verdient de voorkeur

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 29 apr 2021 14:47

Net m’n frame binnen gehad :)! Ik moet zeggen, het ziet er op het eerste oog goed uit. Kleur grijs valt iets lichter uit dan gedacht maar al met al niet ontevreden. Foto’s volgen als ik achter m’n laptop zit

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 30 apr 2021 08:03

N.eelis schreef: 29 apr 2021 14:47 Net m’n frame binnen gehad :)! Ik moet zeggen, het ziet er op het eerste oog goed uit. Kleur grijs valt iets lichter uit dan gedacht maar al met al niet ontevreden. Foto’s volgen als ik achter m’n laptop zit
Ik ben benieuwd! Hou ons niet langer in spanning :D

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 30 apr 2021 09:23

Dit is het geworden. Racing green met grijs in matte afwerking. Spuitwerk is niet van superkwaliteit maar voor 50 euro mag je nooit klagen :) Ik heb in m’n hoofd wel een idee hoe ik m’n ga opbouwen, ik zoek alleen een groepset (net als ieder andere bouwer).

Ik heb deze nu gepost via m’n iPhone, als het te klein is doe ik het ff opnieuw.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie