Canyon

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1280
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 10 jul 2018 12:59

Bel de service afdeling even op, leg je verhaal uit. Vertel dat je liever niet zonder deze prachtfiets kan en stel voor wat je ons net heb verteld. Ik heb goede ervaringen met de service afdeling. Als je je niet laat horen, weten ze natuurlijk ook niet dat je het niet eens bent met de geboden oplossing?!

materialist
Forum-lid
Berichten: 1681
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 jul 2018 13:56

ik heb een nieuw zadel binnen een dag opgestuurd gekregen met een retourlabel voor het defecte zadel

NuitKor
Forum-lid
Berichten: 1379
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

NuitKor 10 jul 2018 14:00

Bospaadje schreef:
10 jul 2018 12:59
Bel de service afdeling even op, leg je verhaal uit. Vertel dat je liever niet zonder deze prachtfiets kan en stel voor wat je ons net heb verteld. Ik heb goede ervaringen met de service afdeling. Als je je niet laat horen, weten ze natuurlijk ook niet dat je het niet eens bent met de geboden oplossing?!
Inderdaad. Toen mijn cableguide stuk was en ik een week later de fiets nodig had, heb ik even gebeld met Canyon. Ze wilden eerst een cable guide opsturen, maar die zou te laat binnen komen. Na mijn telefoontje hebben ze een cableguide van een andere fiets gehaald en deze de volgende dag in Eindhoven gemonteerd (ik kwam daarlangs richting de Vogezen). Prima service, maar je moet wel even doorvragen. :like:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid
Berichten: 2722
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jul 2018 16:24

@Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.

NuitKor
Forum-lid
Berichten: 1379
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

NuitKor 10 jul 2018 18:46

Jans schreef:
10 jul 2018 16:24
@Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.
Jans weer :D

Maar goed, voor jou een uitleg. Bij Canyon ga ik er vanuit dat ik alles zelf moet doen. Toen er iets stuk ging en hulp van Canyon nodig had, moest ik ff aandringen en zelf naar Eindhoven rijden. Dat hoeft bij een gewone FM niet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid
Berichten: 2722
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jul 2018 18:49

NuitKor schreef:
10 jul 2018 18:46
Jans schreef:
10 jul 2018 16:24
@Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.
Jans weer :D

Maar goed, voor jou een uitleg. Bij Canyon ga ik er vanuit dat ik alles zelf moet doen. Toen er iets stuk ging en hulp van Canyon nodig had, moest ik ff aandringen en zelf naar Eindhoven rijden. Dat hoeft bij een gewone FM niet.
Nuitkor weer :D Geen idee waarom je denkt mij van uitleg te moeten voorzien.
Oh, bij een "gewone FM" gaat alles bijna vanzelf?

Gebruikersavatar
brekson
Forum-lid
Berichten: 1168
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

Gebruikersavatar brekson 12 jul 2018 09:50

Met alle respect, maar Andreke heeft al wat meegemaakt in slechts 5 berichten
Tis me niet echt duidelijk. Moet canyon zomaar een nieuwe batterij opsturen als een klant zegt dat deze stuk is ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2 , Scott Scale 710+ , Aeroad CF SLX 9.0 LTD, Specialized Turbo S

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid
Berichten: 2781
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jul 2018 11:26

Bijvoorbeeld. Of eerst de kapotte accu opsturen, en dan de nieuwe ontvangen.
Maar je hele fiets opsturen, of naar het service punt brengen en dan moeten wachten totdat canyon van shimano een nieuwe (of dezelfde) batterij terug heeft gekregen, is natuurlijk geen service.
Zeker als je zo groot bent als Canyon, zou je voor dit soort dingen niet moeten hoeven te wachten op een toeleverancier.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
brekson
Forum-lid
Berichten: 1168
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

Gebruikersavatar brekson 12 jul 2018 11:59

Zo gebeurt het normaal gezien wel, als je de batterij wil afkoppelen natuurlijk
Mijn FM dacht vorig jaar dat mijn elec voorderrie stuk was, canyon vroeg gewoon om deze mee te geven met een koerier
Zo gezegd zo gedaan, goed opgelost toch vind ik voor een fiets van bijna 3jr oud
Zeker toen bleek dat de FM het fout had en canyon hierover verder geen probleem maakte en de derrie terug naar mij zond
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2 , Scott Scale 710+ , Aeroad CF SLX 9.0 LTD, Specialized Turbo S

bobkat19
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:12

bobkat19 12 jul 2018 22:02

Andreke schreef:
10 jul 2018 10:23
Heb een canyon is superfiets tegen een mooie prijs. Spijtig genoeg is de dienst na verkoop niet al te best. Batterij Shimano DI2 stuk na 4 maanden is dus een geval van garantie. Zo werkt het bij Canyon België. Fiets moeten binnengebracht worden en in het bestand gezet batterij wordt opgestuurd naar Shimano en na een 4 tal weken heb je u fiets terug .Zodus een wielrenner kan 5 weken niet koersen.
Zo gaat het met een gewone fietsenmaker je brengt kapotte baterij binnen krijt een nieuwe en dag erna kan je fietsen.
Mijn ervaringen met Canyon NL zijn in elk geval voortreffelijk. Onder garantie is in korte tijd een keer mijn frame vervangen en verder zijn ze ook vrij flexibel. Een keer een pad stuk en ik kreeg de volgende dag een gratis exemplaar toegestuurd, die nog rondslingerde in de werkplaats.

Key: denk niet dat omdat je daar iets gekocht heb je op hoge toon dingen moet gaan eisen. Dat werkt nergens, ook niet bij je lokale fietsenmaker.

Jelle84
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2018 15:25

Jelle84 13 jul 2018 02:37

Heb net hetzelfde voor met Canyon. Nog geen maand geleden een roadlite gekocht. Nu komen er kleine barstjes of rimpeltjes in de lak van de velg.
X1900 spline db (dtswiss)

Canyon wil dat ik mijn velgen naar hen opstuur en dat zij dan deze opsturen naar Zwitserland. Nu ja. Dit kan pas in augustus en de velgen zullen nog eens een 3 a 4 weken onderweg zijn.

Sta ik hier mooi. Ik stelde voor om voor een ander setje te gaan. “Ja dit zou ik niet doen, want wij gaan voor jou een garantie procedure opstarten.”
Ik zei dat ik echt niet zonder de fiets kan, is tenslotte ook nieuw. Blijkt er toch geen andere oplossing mogelijk.

Simpelste oplossing zou geweest zijn: velgen binnen doen en andere krijgen. Nu stelden ze me voor om in augustus te komen om een voorlopig setje te plaatsen.

Echt geen zin in dit gedoe, al begrijp ik wel dat ze zich aan hun policy moeten houden. Wij hebben binnenkort vakantie, we willen fietsen.

Dan maar mijn omruilrecht inroepen. Ik reed graag op deze bike maar ik ga toch voor iets specialer.

bobkat19
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:12

bobkat19 13 jul 2018 08:09

Jelle, jij vindt dus dat Canyon of om het even welke winkel van alle onderdelen die op alle modellen zitten tenminste 1 reserve onderdeel hebben moeten liggen? En liefst ook nog een reserve reserve voor het geval dat? Enig idee wat voor warehouse je dan moet hebben?

Los daarvan, voorraad kost geld en dat betekent dat jouw fietsje weer duurder wordt. En als die voorraad ook nog eens niet gebruikt wordt en aan het einde van het modeljaar (want weer wat nieuws) moet worden afgeschreven, wordt je fietsje weer een stapje duurder.

Tuurlijk is het kut als je net een nieuwe fiets hebt, maar je zegt dat het in de lak zit. Dan kun je dus gewoon lekker fietsen. Of je koopt voor 100 E een reserve wielset, die eigenlijk elke fietser zou moeten hebben voor het geval dat.

Bedenk eens wat er gebeurt met je smartphone van Apple of een ander merk. Je krijgt echt niet bij afgifte een nieuw exemplaar mee...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: izzibram en 13 gasten