Pagina 2 van 2

Re: Nieuw op de racefiets, tips voor trainingsschema zijn welkom

Geplaatst: 29 okt 2018 12:56
door Jans
Nee_Nee schreef:
29 okt 2018 12:19
rovar schreef:
28 okt 2018 20:15
Jans schreef:
28 okt 2018 19:38
@Rovar, niet iedereen heeft een groepje nodig, en zeker niet een fanatiek groepje. Zeker in het begin niet.
klopt, niet iedereen.
Je bent in de Jans-disclaimer getuind. Een permanent gebruikte standaardreactie, een soort altijd openstaande open deur. "Wat jij hierboven schrijft geldt niet voor iedereen"
Deze zin kan onder 99,9% van de forumreacties: wat hier geschreven staat, hoeft niet voor iedereen te gelden
Ach, je kent je eigen stokpaardjes waarschijnlijk niet, maar even over mijn opmerking. Als je vanaf het begin over je top moet dan is de kans op plezier niet zo groot meer.

Re: Nieuw op de racefiets, tips voor trainingsschema zijn welkom

Geplaatst: 30 okt 2018 09:48
door louise
JC80 schreef:
29 okt 2018 11:46
Ik zou wel adviseren dat als je in dit jaargetijde begint met fietsen je beter wat geld kunt stoppen in goede kleding en fietsverlichting dan in een nieuwe fiets.
+1. Ik zou sowieso zeggen als je nu begint met fietsen: houd het vooral leuk! Zodat het straks, als het beter weer en langer licht is, ook nog steeds leuk is. Dan wordt het makkelijker om gerichter op te gaan bouwen.

Sowieso is, als je af wil vallen en aan je conditie wil werken, één ding het allerbelangrijkste en dat is consistentie. Liever wat minder doen maar wel blijven doen, dan nu iets gaan doen waar je over een paar maanden de brui aan geeft. Daarvoor is het cruciaal dat het leuk is!

Louise

Re: Nieuw op de racefiets, tips voor trainingsschema zijn welkom

Geplaatst: 30 okt 2018 14:40
door serbak
Als afvallen het doel is let dan op dat je niet "over compenseert" met eten;-) Als je sport ben je vaak geneigd te denken dat je wel wat extra moet eten omdat je immers veel calorieën hebt verbrand, hierdoor eet je juist vaak veel meer per dag dan je op een dag verbrand, met als gevolg dat je juist aankomt in plaats van afvalt. De tijdstippen van eten is belangrijker dan de hoeveelheid om te zorgen voor een goed herstel. En hierbij is het belangrijk om meer energie te verbruiken dan je inneemt via voeding in dezelfde periode.

Re: Nieuw op de racefiets, tips voor trainingsschema zijn welkom

Geplaatst: 31 okt 2018 20:07
door Nee_Nee
Een groepje gelijkgestemden kan heel motiverend zijn. Geen wet van Meden en Perzen, maar de mens is van nature een diersoort die zich in groepen voortbeweegt. Je ziet steeds meer vrouwen die de racefiets ontdekken, veel wielerverenigingen zijn al bezig speciale vrouwengroepen op te starten. Je zou eens bij de wielervereniging in de regio kunnen navragen of zij zo'n groep hebben. Anders kun je Start2Bike van de NTFU uitproberen. Daar kom je per definitie starters tegen. Tot de lente begint, is Start2Bike echter alleen gericht op mountainbiken. Ook leuk, maar dan heb je er nog een extra fiets bij nodig.

Re: Nieuw op de racefiets, tips voor trainingsschema zijn welkom

Geplaatst: 01 nov 2018 14:39
door NoChain
Toen ik van bitter weinig fietsen naar 10.000km per jaar ging ben ik 0,0 afgevallen, enkel jaren later woog ik zelfs een paar kilo meer. Als je wil afvallen moet je vooral minder eten, sporten kan een hulp zijn maar dat alleen gaat het niet maken.

Re: Nieuw op de racefiets, tips voor trainingsschema zijn welkom

Geplaatst: 03 nov 2018 13:19
door Carjans
NoChain schreef:
01 nov 2018 14:39
Toen ik van bitter weinig fietsen naar 10.000km per jaar ging ben ik 0,0 afgevallen, enkel jaren later woog ik zelfs een paar kilo meer. Als je wil afvallen moet je vooral minder eten, sporten kan een hulp zijn maar dat alleen gaat het niet maken.
Minder eten is een vaag begrip..................eten met verstand (= verstandig eten) is misschien duidelijker? ;)

Sporten 'kan' inderdaad een hulp zijn..................of gestaag afvallen, dan komt er ook meer energie en motivatie vrij om te gaan sporten. :kusje: