Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Mouwloze shirts

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 apr 2018 19:03

louise schreef: 11 apr 2018 18:26
Jans schreef: 11 apr 2018 15:19 @Louise, als het koud is mag je wel armstukken dragen?
Ja, dat mag wel, maar dat is niet handig. Daar ga je immers niet mee zwemmen (en misschien mag dat ook niet, dat weet ik niet), en na het zwemmen aantrekken kost veel tijd, dat gepruts over je natte lijf. Dan maar kou, of anders snel een extra shirt eroverheen aantrekken.

Louise
oh, dus je mag met fietsen wel een shirt aantrekken, begrijp ik dat goed?

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 11 apr 2018 20:41

Ja, waar het om gaat is dat je bij een triathlon waarbij wetsuits verboden zijn, geen mouwen aan mag omdat je daar iets wetsuit-achtigs onder zou kunnen verstoppen. Met een wetsuit zwem je namelijk sneller. Dus de geen-mouwen-regel is gericht op het zwemmen. Ze gaan ervan uit dat niemand zo gek is om lange afstanden in een verstopt wetsuit te gaan fietsen en hardlopen, vandaar dat de regel alleen geldt op de kortere afstanden.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 apr 2018 21:51

louise schreef: 11 apr 2018 20:41 Ja, waar het om gaat is dat je bij een triathlon waarbij wetsuits verboden zijn, geen mouwen aan mag omdat je daar iets wetsuit-achtigs onder zou kunnen verstoppen. Met een wetsuit zwem je namelijk sneller. Dus de geen-mouwen-regel is gericht op het zwemmen. Ze gaan ervan uit dat niemand zo gek is om lange afstanden in een verstopt wetsuit te gaan fietsen en hardlopen, vandaar dat de regel alleen geldt op de kortere afstanden.

Louise
Ik vond het al zo vreemd, maar dat van wetsuits ben ik wel redelijk mee bekend dat je daar sneller mee zwemt. Maar goed, een shirt met mouwen mag dus gewoon bij fietsen en lopen, alleen nemen de meesten er de tijd niet voor.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 12 apr 2018 09:19

Ja, of het hoeft ook gewoon niet. Voor zover ik me kan herinneren heb ik vorig jaar bij twee triathlons een shirt aangetrokken: één keer vanwege de kou, en bij de langste van het seizoen (een halve) vanwege meer comfort en tegen verbranden. De rest ging prima met alleen mouwloos trisuit. En degenen die meedoen voor de prijzen zullen ook echt geen wisseltijd 'verspillen' aan extra dingen aantrekken.

Zo kweek je er dan dus wel nog een ander streepje bij, vooral op je rug.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 apr 2018 10:42

Ach, streepjes ontstaan er toch altijd bij sporten. Dan maar af en toe iets aan trekken waarbij andere streepjes ontstaan. (met risico van verbranden van reepjes huid)

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 12 apr 2018 10:45

Een rood-bruine zebra...Wat ziet de toekomst er roo(s)(d)-kleurig uit! :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2018 12:24

Jans schreef: 12 apr 2018 10:42 Ach, streepjes ontstaan er toch altijd bij sporten. Dan maar af en toe iets aan trekken waarbij andere streepjes ontstaan. (met risico van verbranden van reepjes huid)
Ik reed ooit de Marmotte met een nieuwe Assos broek. Die was net ff iets korter. Had 's avonds een verbrande streep op mijn bovenbenen van 1.5cm waar de vellen aan hingen.
Less is bore

Plaats reactie