Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

[Boek] Vrouw & fiets

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 06 mei 2011 00:01

In het Fietsmagazine van mei 2011 werd er de nodige aandacht aan besteed (en elders ook al over die aandacht gediscussieerd)

Maar goed, omdat mijn zusje jarig was, en ik spin wel eens spontaan wilde verrassen heb ik zelf ook maar twee exemplaren aangeschaft:

Afbeelding

Beide dames hebben hem uit, ik ben halverwege. Ik moet zeggen, zeer vermakelijk boek. Een aanrader als cadeau voor vrouwen die net beginnen (of willen beginnen), voor alle renners die zich willen verdiepen in de 'problemen' waar beginnende wielrensters tegenaan lopen.

melynnekuh
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mei 2011 19:18

melynnekuh 06 mei 2011 13:48

Ik heb het boek nu bijna uit, en moet zeggen dat ik er wel veel aan heb! Ik heb een fietsende vriend en zodoende koos ik ervoor om ook op de fiets te stappen, mede omdat hardlopen niet meer zo geschikt is voor mijn knieën.
Kreeg veel tips van hem, maar dankzij dit boek ben ik toch ook zeker wel achter enkele vrouwendingen gekomen die hij niet weet.
Ik fiets nu zo'n 5 weken en heb er veel plezier in! Ben het aantal km nog aan het opbouwen, maar kijk elke week er weer naaruit om met de groep te gaan fietsen (zijn allemaal mannen), en mooie is dat ik ze nog makkelijk kan bijhouden ook.
Verder regelmatig met zijn vriend op pad die me wel even de conditie bijbrengt.
Mooie is dat ook hij het boek aan het lezen is (hij leest nooit...) en met veel plezier! En zoals de inleiding van het boek zegt was hij eerder begonnen met het lezen van het boek dan ik zelf.. ;)
Aanrader dus!

lenthe
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2011 23:35

lenthe 09 mei 2011 12:43

Ik ben ook net begonnen met fietsen en vind de 'fietswereld' nog erg op mannen gericht. Dus ik heb dit boek aangeschaft, naast alle nuttige informatie ook regelmatig helemaal in een deuk gelegen bij het lezen van de columns.

Bedankt Marijn & Nynke! :-)

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 09 mei 2011 13:34

Zo, ik lees net dat andere topic en blijkbaar is het door Louise van Fiets flink afgekraakt (heb de recensie niet gelezen). Geen idee waarom, ik geloof niet dat ik nog echt tot de doelgroep behoor (weinig nieuws voor mij) maar desondanks vond ik het een erg leuk en vermakelijk boek, het leest als een trein, het ziet er leuk uit en ik ben blij het in de kast te hebben staan. Complimenten voor de schrijfsters!

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 09 mei 2011 14:25

Ik vond het ook een erg leuk boek, niet echt veel nieuws maar gewoon leuk om te lezen. Een van de tips kende ik al maar ik had hem nog niet in de praktijk gebracht, nu dus wel met dank aan beide dames...
(ja, die ene tip waar eigenlijk het meeste over in de media is gepraat in relatie tot het boek...)
Wat ik vooral erg goed vind aan het geheel is de aandacht die het dameswielrennen dankzij dit boek krijgt. Marijn was al langer goed bezig met haar columns en door de samenwerking met Nienke wordt zowel de wedstrijdsport als het toeren ook als iets voor vrouwen neergezet. Voor mij is het bestaan van het boek an sich al meer waard dan de informatie die er uiteindelijk instaat.

goodriddance
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42

goodriddance 09 mei 2011 14:33

Mijn vriendin vindt 'm leuk. Ze fietst nu vooral graag bergop omdat ze met haar lagere gewicht daar beter uit de voeten kan...

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 09 mei 2011 14:38

@Bibske
Ik heb 't boek niet gelezen en de recensies ook niet dus please, praat me even bij; welke tip?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 09 mei 2011 14:45

:)
Vaseline, ik had toch nergens last van dus waarom dan moeilijk doen!

Plaats reactie