Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Houding racefiets

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 01 mei 2017 13:05

Sowieso is het heel erg wennen! Toen ik begon met een racefiets kon ik ook niet comfortabel bij het stuur. Gewenning van de nek, schouders en armen is echt wel nodig. En op den duur kan je waarschijnlijk ook wat 'dieper' zitten. Dat is ook weer een combinatie van nek, schouders en armen maar ook 'zitvlees' (niet letterlijk) , heuphoek etc.

Probeer de posities af te wisselen. Het is deels gewenning maar misschien heeft je fiets nog iets aanpassing nodig.

jasmijn86
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 16:01

jasmijn86 03 mei 2017 19:03

louise schreef:De 'zit' van een racefiets is zeker een kwestie van wennen, maar zeker ook van dat de fiets goed moet passen.

Eén vraagje daarover: is je fiets eerst van een man geweest? Gemiddeld zitten vrouwen met het stuur iets dichterbij het zadel dan mannen (omdat ze ietsje anders zitten met hun onderrug/bekken). Plus dat mannen ook gemiddeld bredere schouders hebben, en dus past een breder stuur.

Louise
Nee, mijn fiets is een damesfiets.
Zondag 80 km gedaan, was wel zwaar in de wind. Houding viel me mee. Wel spierpijn gekregen in mijn ellebogen (that's a new first). Zoveel mogelijk proberen af te wisselen.

Plaats reactie