Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

ervaring nuvinci

mehado
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2015 11:02

mehado 12 jan 2016 19:58

Een tijdje geleden vroeg ik hier advies voor een sportieve stadsfiets.
Na veel testrijden en vergelijken ben ik uiteindelijk voor een elektrische fiets gegaan, de cannondale mavaro performance 2.
De fiets ging op een paar dagen tijd geleverd kunnen worden. Dat werd uiteindelijk een maand, en daarna 2 maanden omdat Bosch de nieuwe 500 batterij niet tijdig kon leveren.
Normaal ging ik de fiets nu eind januari hebben.
Vandaag een mailtje dat er problemen zijn met het frame dat ik gekozen had. Er zou een scheurtje in kunnen voorkomen en cannondale wil de frames niet meer leveren. Ze gaan nieuwe maken maar dan moet ik minstens nog 3 maanden langer wachten.

Voorstel van de fiets verkoper is dat we de mavaro performance 1 kunnen kopen met een lage instap (ipv een halflage instap) aan dezelfde prijs als de 2-reeks (die dus oorspronkelijk besteld was).
Deze heeft echter nuvinci versnellingen.

Daar heb ik al veel slecht van gelezen maar blijkbaar zijn deze nu vernieuwd en uitstekend in combinatie met een ebike.
Iemand ervaring met nuvinci?

Ik sta in twijfel... Op zich wel een mooie korting gekregen nu, maar de versnellingen doen mij twijfelen.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 jan 2016 20:14


scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 jan 2016 19:44

Nuvinci versnellingsapparaat icm een elektrische fiets is een hele goede combi en nagenoeg probleemloos.
Dit itt electrobikes waar je zelf moet schakelen, daar zijn veel meer problemen mee.
Nuvinci is onderhoudsvrijer, alleen kost zo'n naaf ietwat vermogen, net zoals een Alfine-en rohloffnaaf.
Daarom was Nuvinci op een normale fiets geen succes, omdat je wat harder moest trappen.
Echter op de elektrische fiets is het een supercombi, kost alleen iets meer stroom en is dus je reikwijdte iets minder ver.
Voor m'n moeder, die ook aan een electrobike zal moeten, wil ik er alleen een icm een Nuvincinaaf.
Je hebt 2 soorten, de harmony en de 360, de een is een nieuwere versie.
Zie ook:www.vogelvrijefietser.nl

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 14 jan 2016 20:05

Dit is wel een heel rooskleurige voorstelling van zaken. T.o.v. singlespeed heeft Rohloff een extra wrijvingsweerstand van 20% en Nuvinci van 50%. Zie de test van Fietsersbond. En dan de kennelijk oncontroleerbare cadansfunctie.

Plaats reactie