Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Sportieve stadsfiets. Tips?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 okt 2015 23:17

Een kinderzitje voorop werkt niet echt als je te ver voorover zit maar dat is toch al niet gewenst. Verder is er eigenlijk geen beperkende factor, al kan het zijn dat een eventueel al aangeschaft zitje niet goed past.
Campagnolo Ultra Dork

mehado
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2015 11:02

mehado 01 nov 2015 08:03

Bedankt voor de reacties.

We zijn er ondertussen uit dat het geen e-bike wordt.
Ik ga eerst zien met een deftige gewone fiets, die goed zit en aan de eisen voldoet. Als later blijkt dat het toch niet goed lukt kan.ik nog zien voor een elektrische.

Het gaat tussen 3 modellen, daar beperk ik mijn keuze in want op den duur blijf je bezig en.ik zie nu al door de bomen het bos niet meer :D

De cannondale tessoro heb ik bekeken en het 2016 model ziet er goed uit. Dat heeft een lage instap, bij het 2014 model is dat niet.
De stevens jazz lite forma
De sensa superlite full lx


Van.prijs is de stevens het goedkoopste maar als de andere hun meerprijs te verantwoorden is vind ik het ook geen probleem.
Ik.heb.ook eens naar de afstand gekeken tussen zadel en.stuur en die is het grootst bij sensa en stevens. De cannondale is daar 3 cm korter.
Mss ook niet onbelangrijk voor een kinderzitje?

Mijn schoonpa zei nog dat op de stevens zo geen zitje kan geplaatst worden met die stuuurpen? Dat zou dan aangepast moeten worden als dat mogelijk is.
Ik ga nu bekijken waar ik deze 3 kan testrijden.

Wat vinden jullie de beste keuze? Los van het testrijden dan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 nov 2015 12:18

Er kan een kinderzitje op de Stevens, alleen niet met het standaard blok dat bij de meeste zitjes wordt geleverd. Het zal je misschien 20 euro extra kosten maar het is ook een leuk item om mee te nemen in de onderhandeling over de prijs.
Campagnolo Ultra Dork

mehado
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2015 11:02

mehado 03 nov 2015 20:43

Vandaag stevens getest en cannondale.
Dat is dus appelen met peren vergelijken he... Die cannondale is absoluut niet te vergelijken met die Stevens.
Ik had wel niet de forma en het was een maat te klein, maar toch, stevens heeft mij niet overtuigd...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8345
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 nov 2015 21:17

mehado schreef:Vandaag stevens getest en cannondale.
Dat is dus appelen met peren vergelijken he... Die cannondale is absoluut niet te vergelijken met die Stevens.
Ik had wel niet de forma en het was een maat te klein, maar toch, stevens heeft mij niet overtuigd...
Als je verder zou gaan met de Cannondale, zorg er dan wel voor dat je ook met zitje fietst. Te weinig ruimte tussen zadel en zitje moet je niet willen.

Plaats reactie